ডিজিটেল ডেস্ক, ২৫ জুন —(jay krishna guru )প্ৰখ্যাত আধ্যাত্মিক বক্তা আৰু অনলাইন ধৰ্মীয় গৰাকী জয় গুৰু কৃষ্ণ (প্ৰেমানন্দ প্ৰভু) পুনৰ বিতৰ্কৰ কেন্দ্ৰবিন্দু হৈছে। বিদেশ ভ্ৰমণৰ সময়ত তেওঁক পশ্চিমী ধৰণৰ পোষাক—টাইট জীনচ,চাৰ্ট, ছানগ্লাছত দেখা যোৱাৰ লগে লগে সামাজিক মাধ্যমত চর্চাৰ যোৱাৰ উঠিছে। সাধুসকলৰ সাধাৰণ ধুতি, চাদৰ, গামোচা ধৰণৰ পৰম্পৰাগত সাজত সদায় দেখা পোৱা এই ধৰ্মগুৰুক এনে ৰূপত দেখা যোৱাটো বহুতে সহজভাবে গ্ৰহণ কৰিব পৰা নাই।
কি আছিল সেই ছবিসমূহত ?
ভাইৰেল ফটো সমূহত দেখা গৈছে যে জয় গুৰু কৃষ্ণই বিদেশত নিজৰ পৰিয়ালৰ সৈতে ফটো তুলি আছে। তেওঁৰ মুখত আত্মবিশ্বাস আৰু পৰিৱেশৰ সৈতে সহজে মিলি যোৱাৰ এক ভিন্ন মেজাজ। যদিও এই দৃশ্য অনুৰাগীসকলৰ একাংশৰ বাবে নতুন যুগৰ আধ্যাত্মিকতাক প্ৰতিনিধিত্ব কৰা বুলি অনুভৱ হৈছে, আন একাংশে একেবাৰে বিপৰীত প্ৰতিক্ৰিয়া প্ৰকাশ কৰিছে।

সামাজিক মাধ্যমৰ লগতে বাটে- ঘাটে দুই ধৰণৰ প্রতিক্ৰিয়া:
প্ৰতিক্ৰিয়া অনুসৰি —
“ধৰ্মগৰাকী এজনৰ এনে সাজ-পিন্ধা দেখা গ’লে ভক্তসকলৰ মনত বিভ্ৰান্তি সৃষ্টি হয়। যি লোক জীৱনৰ ৰাহ দেখুৱায়, তেওঁ নিজৰ পৰিচয় বজাই ৰাখিব লাগিব।”
আন প্ৰতিক্ৰিয়া অনুসৰি —
“বাহ্যিক সাজে ধৰ্মীয়তা নিৰ্ধাৰণ নকৰে। হৃদয়ত ধৰ্ম থাকিলে, যিকোনো পৰিৱেশত ই বিকাশ পায়।”
আধুনিকতাৰ সৈতে খাপ খুৱোৱা নে পৰম্পৰাৰ সীমা লঙ্ঘন?
বিশ্লেষকসকলৰ মতে, এই ঘটনা কেৱল এটা ভাইৰেল ছবিৰ পৰিসৰত সীমাবদ্ধ নহয়। এই বিতৰ্কই আজিৰ সমাজত ধৰ্ম, আধ্যাত্মিকতা আৰু ব্যক্তিগত স্বাধীনতাৰ সঠিক সমীকৰণটো কেনেকৈ সংজ্ঞাবদ্ধ কৰা হ’ব — সেয়া লৈ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ আলোচনা আৰম্ভ কৰিছে।
ধৰ্মীয় গৰাকীসকলেও সময়ৰ সৈতে আগবাঢ়ি যাব লাগে, আৰু তেওঁলোকৰ ব্যক্তিগত জীৱনো থাকে — এই যুক্তি আগবঢ়াই বহু অনুগামীয়ে প্ৰেমানন্দ গুৰুৱে ‘মানৱ’ হিচাপে নিজৰ স্বাভাৱিকতা প্ৰকাশ কৰাৰ অধিকাৰ আছে বুলি দাবী কৰিছে।
আপোনাৰ মত কি?
এই বিতৰ্কত আপুনি কোন দিশত?
আপোনাৰ মতামত কমেণ্টত জনাব —
“আধ্যাত্মিকতাৰ সীমা কি? ধৰ্মীয় গৰাকীসকলৰ ব্যক্তিগত স্বাধীনতা কিমান দূৰ?”