NCERT Partition Module Controversy: বিদ্যালয়ৰ পাঠ্যক্ৰমক লৈ বিতৰ্ক তুংগত

দেশ বিভাজনৰ যন্ত্ৰণাৰ কথা (NCERT Partition Module Controversy) এতিয়াও বহুতেই আতংকিত হৈ পৰে৷ এনে সময়তে এইবাৰ বিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে বিতৰ্ক আৰু ৰাজনৈতিক স্বাৰ্থৰ বিষয়ে অধ্যয়ন কৰিব লাগিব৷ ইতিমধ্যে দেশ বিভাজন এনচিইআৰটিৰ পাঠ্যক্ৰমত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে আৰু মহম্মদ আলী জিন্না আৰু কংগ্ৰেছক স্পষ্টভাৱে ‘পাঠ্যক্ৰম’ হিচাপে চিনাক্ত কৰা হৈছে৷ ইয়াত জড়িত আছিল মহাত্মা গান্ধী আৰু জৱাহৰলাল নেহৰু৷ কাৰণ তেওঁলোকে বিভাজনৰ প্ৰস্তাৱক আদৰণি জনাইছিল৷ এইদৰেই এতিয়া ইতিহাস অধ্যয়ন কৰিব ষষ্ঠৰ পৰা দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে৷ এই ‘বিশেষ পাঠ্যক্ৰম’ প্ৰকাশৰ ফলত সমগ্ৰ দেশতে এক বৃহৎ বিতৰ্কৰ সৃষ্টি হৈছে৷ বিৰোধী দলেও বিষয়টোত প্ৰতিবাদ কৰিছে৷ তেওঁলোকৰ অভিযোগ যে এফালে বিজেপি চৰকাৰে কেন্দ্ৰত ক্ষমতালৈ অহাৰ পিছত যিদৰে শিক্ষা খণ্ডক কেশৰীয়া কৰি তুলিবলৈ চেষ্টা কৰিছে, তেনেকৈয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীকো ভুল তথ্য দি বিপথে পৰিচালিত কৰা হৈছে৷ কংগ্ৰেছৰ জ্যেষ্ঠ নেতা পৱন খেৰাৰ দাবী, ‘এটাও তথ্য শুদ্ধ নহয়৷ সেই কিতাপখন জ্বলাই দিব লাগে৷ ইতিহাসত যদি কোনো খলনায়ক আছে তেন্তে সেয়া হ’ল আৰ এছ এছ, কংগ্ৰেছ নহয়৷ বৰঞ্চ মুছলিম লীগৰ লগতে হিন্দু মহাসভাই দেশ বিভাজনৰ কাৰণ হৈছিল৷

ইতিহাস বিকৃত কৰাৰ বাবে ভৱিষ্যৎ প্ৰজন্মই তেওঁলোকক ক্ষমা নকৰিব৷’ আনহাতে, বিজেপি নেতা শ্বেহজাদ পুনেৱালাই কয়, ‘গেৰুৱা শিবিৰে কেতিয়াও সত্যৰ সন্মুখীন হ’বলৈ ভয় নকৰে৷ বিজেপিও পলাই নাযায়৷ বিভাজনৰ বাবে কংগ্ৰেছে সাধাৰণ জনতাৰ ওচৰত ক্ষমা বিচৰাৰ প্ৰয়োজন আছে৷’ ৬১ পৰা ১২ম শ্ৰেণীৰ বাবে এনচিইআৰটিৰ পাঠ্যপুথিত বিভাজন দিৱসৰ ভয়ানকতাৰ ওপৰত এটা বিশেষ পাঠ তালিকাভুক্ত কৰা হৈছে৷ নেহৰু, গান্ধী আৰু তেতিয়াৰ কংগ্ৰেছ নেতৃত্বক চৰ্চালৈ অনা হৈছে৷ সেই মডিউলত কি আছে? কোৱা হয় যে তিনিটা কাৰকৰ বাবেই দেশ বিভাজন হৈছিল৷ প্ৰথমতে মহম্মদ আলী জিন্নাৰ বিভাজনৰ দাবী৷ দ্বিতীয়তে, কংগ্ৰেছে ইয়াক মানি লোৱা আৰু সমগ্ৰ প্ৰক্ৰিয়াটো আগুৱাই নিয়া৷ আৰু তৃতীয় কাৰক লৰ্ড মাউণ্টবেটেন৷ ইয়াৰ লগতে উল্লেখ আছে যে কংগ্ৰেছে আচলতে জিন্নাক ইমান গুৰুত্ব নিদিলে৷ ফলত মাৰাত্মক হৈ পৰিল৷ আনকি বিভাজনৰ বিষয়টোৱেও কাশ্মীৰৰ বিষয়টো উত্থাপন কৰিছে, যিয়ে নিৰাপত্তাজনিত চিন্তাৰ সৃষ্টি কৰিছে৷

আমাৰ নিজৰ চুবুৰীয়া দেশখনে আমাৰ ওপৰত বিভিন্ন ধৰণে হেঁচা প্ৰয়োগ কৰি আছে৷ মডিউলটোত ১৯৪০ চনৰ লাহোৰ প্ৰস্তাৱৰ কথাও উল্লেখ কৰা হৈছে৷ জিন্নাই কৈছিল যে হিন্দু আৰু মুছলমান আচলতে দুটা পৃথক ঘৰ, বেলেগ বেলেগ দৰ্শন, পৃথক সামাজিক গাঁথনি, সাহিত্য আৰু গৃহৰ প্ৰয়োজন৷ পাঠ্যক্ৰমত অন্তৰ্ভুক্ত– মহাত্মা গান্ধীয়ে প্ৰথমতে কৈছিল যে তেওঁ দল নহ’ব৷ কিন্তু ১৯৪৭ চনৰ ১৪ জুনত তেওঁ নিজেই কংগ্ৰেছ ৱৰ্কিং কমিটীত বিভাজনৰ বিষয়টো উত্থাপন কৰে৷ তেওঁ এই প্ৰস্তাৱ গ্ৰহণৰ ক্ষেত্ৰতো সমৰ্থন আগবঢ়ায়৷ পণ্ডিত নেহৰুও ইয়াৰ পক্ষত আছিল৷ কংগ্ৰেছে অভিযোগ কৰিছিল যে বিশেষ গ্ৰন্থখনত উল্লেখ আছে যে লৰ্ড মাউণ্টবেটেনে প্ৰথমে ১৯৪৮ চনৰ জুন মাহত ক্ষমতা গতাই দিব বিচাৰিছিল৷ কিন্তু পিছৰ ক্ষেত্ৰত তেওঁ ইয়াক এবছৰ আগুৱাই লৈ গৈছিল৷ ১৯৪৭ চনৰ ১৫ আগষ্টত বহুতে নাজানিছিল যে তেওঁলোক প্ৰকৃততে ক’ত আছে৷ ভাৰতত? নে পাকিস্তানত? ৰেডক্লিফ লাইনক মানৱসৃষ্ট বেনজিৰ ভুট্টোৰ ‘ট্ৰেজেডী’ বুলি কোৱা হৈছে৷ কোৱা হৈছে যে পৃথিৱীৰ ইতিহাসত এনে কোনো দুৰ্ভাগ্যজনক ঘটনা সংঘটিত হোৱা নাই৷ ইয়াতেই শেষ নহয়৷ এনচিইআৰটিয়ে ইতিহাসৰ কিতাপৰ পৰা মোগল সাম্ৰাজ্যৰ পতন আৰু মাৰাঠা সাম্ৰাজ্যৰ পতন আদি কেইবাটাও বিষয় বাদ দিছে৷

Related Articles