Home Blog Page 110

Artists protest: ৰবীন্দ্ৰ ভৱনত শিল্পী সমাজৰ প্ৰতিবাদ

Artists protest: ৰবীন্দ্ৰ ভৱনত শিল্পী সমাজৰ প্ৰতিবাদ
Artists protest: ৰবীন্দ্ৰ ভৱনত শিল্পী সমাজৰ প্ৰতিবাদ

আজি গুৱাহাটী ৰবীন্দ্ৰ ভৱনত শিল্পী সমাজৰ একত্ৰিত প্ৰতিবাদ।(Artists protest)

বিগত তিনি বছৰে বন্ধ হৈ থকা ৰবীন্দ্ৰ ভৱন মুকলি কৰি দিয়াৰ দাবী।

গীতে মাতে উত্তাল ৰবীন্দ্ৰ ভৱনৰ প্ৰাংগণ।

পুৰণি ৰবীন্দ্ৰ ভৱন ঘূৰাই দিয়াৰ দাবী চৰকাৰক।

প্ৰস্তাৱিত ৰবীন্দ্ৰ ভৱনৰ অভিলাষী প্ৰকল্প লাচিত ঘাটলৈ স্থানান্তৰ কৰাৰ দাবী শিল্পী সমাজৰ।

ছমাহৰ ভিতৰত ৰবীন্দ্ৰ ভৱন উপযুক্তভাবে মেৰামতি কৰি নাটক আদি প্ৰদৰ্শনৰ বাবে মুকলি কৰি দিয়াৰো দাবী।

Bengaluru School receive bomb threat: বেংগালুৰুৰ ৪০খন বিদ্যালয়লৈ ইমেইলৰ জৰিয়তে বোমাৰ ভাবুকি

Bengaluru School receive bomb threat: বেংগালুৰুৰ ৪০খন বিদ্যালয়লৈ ইমেইলৰ জৰিয়তে বোমাৰ ভাবুকি
Bengaluru School receive bomb threat: বেংগালুৰুৰ ৪০খন বিদ্যালয়লৈ ইমেইলৰ জৰিয়তে বোমাৰ ভাবুকি

শুকুৰবাৰে পুৱা বেংগালুৰু (Bengaluru School receive bomb threat) চহৰৰ ৰাজৰাজেশ্বৰীনগৰ, কেঙেৰী, পূব আৰু মধ্য বেংগালুৰুৰ প্ৰায় ৪০খন ব্যক্তিগত বিদ্যালয়ে ইমেইলযোগে বোমাৰ ভাবুকি লাভ কৰিছে। যাৰ ফলত অভিভাৱক, ছাত্ৰ-ছাত্ৰী আৰু বিদ্যালয় কৰ্তৃপক্ষক গভীৰভাৱে চিন্তিত হৈ পৰিছে। ভাবুকিমূলক ইমেইলবোৰ “ৰোডকিল” নামৰ একাউণ্টৰ পৰা প্ৰেৰণ কৰা হৈছে, য’ত দাবী কৰা হয় যে শ্ৰেণীকোঠাসমূহত ক’লা প্লাষ্টিক বেগৰ ভিতৰত TNT বিস্ফোৰক ৰখা হৈছে। ইমেইলত লেখা আছিল, “তোমালোকৰ শেষৰ প্ৰতিজনক মই এই পৃথিৱীৰ পৰা নাইকিয়া কৰি পেলাম, এটাও বাচি নাথাকিব,”।

উল্লেখযোগ্যভাৱে, ইমেইলত উল্লিখিত বিদ্যালয়সমূহৰ ভিতৰত এম এছ ধোনি গ্ল’বেল স্কুল, ছেইণ্ট জাৰ্মেইন একাডেমী, বিচপ কটন বয়ছ আৰু গাৰ্লছ স্কুল, দ্য বেংগালুৰু স্কুল, টি আই এছ বি, গিয়াৰ ইনোভেটিভ স্কুল, ডি পি এছ বাংগালুৰু চাউথ, বি এছ ইণ্টাৰনেশ্যনেল স্কুল, বাল্ডউইন গাৰ্লছ হাইস্কুল, ছেইণ্ট জোচেফ ইণ্ডিয়ান হাইস্কুল আৰু ছফিয়া হাইস্কুল অন্তর্ভুক্ত।

ইমেইল পোৱাৰ লগে লগে বোমা নিষ্কাশন দল, কুকুৰ বাহিনী আৰু আৰক্ষীৰ দ্ৰুত সঁহাৰি অনুসৰি সন্দেহজনক বস্তুৰ সন্ধান চলোৱা হয় যদিও এতিয়ালৈকে কোনো বিস্ফোৰক উদ্ধাৰ হোৱা নাই আৰু অভিযান অব্যাহত আছে। এই ঘটনাৰ পূৰ্বে দিল্লীৰ ছেইণ্ট থমাছ, ভাছাণ্ট ভেলী, মাদাৰ’ছ ইণ্টাৰনেশ্যনেল আদি ২৮খন বিদ্যালয়েও একেধৰণৰ VPN আৰু ডাৰ্ক ৱেবৰ জৰিয়তে প্ৰেৰণ কৰা ভাবুকিমূলক ইমেইল লাভ কৰিছিল।

২০২৩ চনৰ ডিচেম্বৰ মাহত বেংগালুৰু আৰু তাৰ আশেপাশে ৭০খন বিদ্যালয়ে এনে ভুৱা ইমেইল লাভ কৰিছিল। কৰ্ণাটকৰ গৃহ বিভাগৰ তথ্য মতে, বিগত তিনি বছৰত ৰাজ্যজুৰি ১৬৯টা ভুৱা বোমাৰ ভাবুকিৰ গোচৰ পঞ্জীয়ন হৈছে, যাৰ ভিতৰত ১৩৩টা কেৱল বেংগালুৰু চহৰত পঞ্জীয়ন কৰা হৈছে আৰু এই সম্পৰ্কত এতিয়ালৈকে ১০জনক গ্ৰেপ্তাৰ কৰা হৈছে।

Divorce: বিবাহ বিচ্ছেদৰ মূল কাৰণ কি ?

Divorce: বিবাহ বিচ্ছেদৰ মূল কাৰণ কি ?
Divorce: বিবাহ বিচ্ছেদৰ মূল কাৰণ কি ?

বিবাহ হৈছে এনে এক (Divorce)পবিত্ৰ বন্ধন, য’ত দুজন মানুহে জীৱনৰ সকলো সুখ-দুখ, আনন্দ-বেদনা, সমৃদ্ধি-অভাৱ সকলোবোৰ একেলগে ভাগ-বাটোৱা কৰি চিৰদিন একেলগে থকাৰ শপত খায়। হিন্দু ধৰ্মত বিবাহক সাতজনমৰ সম্পৰ্ক হিচাপে গণ্য কৰা হয়, য’ত প্ৰেম, বিশ্বাস, সহানুভূতি আৰু পাৰস্পৰিক সহযোগিতাৰ ভিত্তিত এখন সুন্দৰ সংসাৰ গঢ়ি তোলাৰ সপোন দেখা যায়। এই সম্পৰ্ক কেৱল দুজন ব্যক্তিৰ মাজতে সীমাবদ্ধ নহয়, বৰঞ্চ ই সমাজৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভিত্তি হিচাপে পৰিগণিত হয়। বিবাহৰ জৰিয়তে দুজন মানুহে কেৱল নিজৰ জীৱনৰ সংগী হিচাপে নহয়, এটা পৰিয়াল গঠনৰ মাধ্যমেৰে সমাজৰ এক অংশ হিচাপে নিজৰ দায়িত্ব পালন কৰে।

এই বন্ধনৰ মাধ্যমেৰে সমাজত স্থিতিশীলতা আৰু সমন্বয়ৰ সৃষ্টি হয়, যিয়ে পৰিয়ালৰ প্ৰতিটো সদস্যৰ জীৱনত নিৰাপত্তা আৰু সুখৰ ভাৱ জগাই তোলে। বিবাহৰ এই পবিত্ৰতা আৰু গুৰুত্বৰ বাবেই ইয়াক সমাজৰ মূল ভিত্তি বুলি কোৱা হয়। বিবাহৰ মাধ্যমে দুজন মানুহে একেলগে জীৱনৰ পথত আগবাঢ়ি যায়, পৰস্পৰৰ সপোন আৰু আকাংক্ষাক সমৰ্থন কৰে, আৰু জীৱনৰ প্ৰতিটো মুহূৰ্তত একেৰাহে থকাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়ে। এই প্ৰতিশ্ৰুতিৰ মাধ্যমেৰে তেওঁলোকে কেৱল নিজৰ জীৱনৰ পথ সুগম কৰাই নহয়, সমাজতো এক সুস্থিৰ আৰু সুসংগঠিত গাঁথনিৰ সৃষ্টি কৰে। কিন্তু আজিৰ দিনত এই পবিত্ৰ সম্পৰ্কৰ স্থায়িত্বৰ প্ৰশ্ন উত্থাপিত হৈছে। বিবাহ বিচ্ছেদৰ হাৰ দিনক দিনে বাঢ়ি গৈছে, আৰু এই বিষয়টোৱে সমাজত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ আলোচনাৰ জন্ম দিছে। কি কাৰণত এজনী ছোৱালীয়ে বা এজন পুৰুষে নিজৰ জীৱনৰ সবাতোকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ সম্পৰ্কটো ভাঙি পেলোৱাৰ সিদ্ধান্ত লয়? এই প্ৰশ্নৰ উত্তৰ বিচাৰি উলিওৱাটোৱেই এই প্ৰৱন্ধৰ মূল উদ্দেশ্য। বিবাহ বিচ্ছেদৰ ক্ৰমবৰ্ধমান হাৰে সমাজৰ সামগ্ৰিক গাঁথনিৰ ওপৰত প্ৰভাৱ বিস্তাৰ কৰিছে আৰু ইয়াৰ কাৰণসমূহৰ গভীৰ বিশ্লেষণৰ প্ৰয়োজনীয়তা দেখা দিছে।

এগৰাকী ছোৱালী যেতিয়া এখন ঘৰৰ পৰা আন এখন ঘৰলৈ বোৱাৰী হৈ আহে, তেতিয়া তাইৰ বাবে সকলো নতুন হৈ পৰে। নতুন পৰিয়ালৰ সদস্য, তেওঁলোকৰ ৰীতি-নীতি, জীৱনশৈলী আৰু দৈনন্দিন জীৱনৰ পৰিস্থিতিৰ সৈতে তাইক খাপ খুৱাই ল’বলগীয়া হয়। এই সময়ত তাইৰ মনত এক সুন্দৰ সপোন জীপাল হৈ থাকে—নিজৰ স্বামীৰ হাতত হাত ধৰি জীৱনৰ সকলো পৰিস্থিতিৰ মোকাবিলা কৰাৰ সপোন। স্বামীৰ মৰম, বিশ্বাস আৰু সমৰ্থন তাইৰ বাবে সবাতোকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ হৈ পৰে। এই সময়ত স্বামীৰ দায়িত্ব হ’ল তাইক নতুন পৰিৱেশৰ সৈতে পৰিচিত কৰোৱা, তাইৰ মনৰ ভয় আৰু অস্বস্তি দূৰ কৰা, আৰু তাইক এনে এক নিৰাপদ আৰু প্ৰেমময় পৰিৱেশ প্ৰদান কৰা, য’ত তাই নিজকে সুৰক্ষিত আৰু মূল্যৱান অনুভৱ কৰে। এই পৰিৱেশে তাইক নতুন জীৱনৰ সৈতে খাপ খুৱাই লোৱাত সহায় কৰে আৰু তাইৰ মনত এক আত্মবিশ্বাসৰ সৃষ্টি কৰে। তাইৰ বাবে এই নতুন পৰিয়ালৰ সৈতে সমন্বয় স্থাপন কৰাটো এটা জটিল প্ৰক্ৰিয়া, কাৰণ তাইৰ জীৱনৰ পৰা এটা সম্পূৰ্ণ পৰিৱৰ্তন ঘটে।

তাইৰ পৰিয়ালৰ সৈতে থকা স্মৃতি, তাইৰ শৈশৱৰ দিনবোৰ, আৰু তাইৰ পূৰ্বৰ জীৱনৰ সৈতে জড়িত সকলো আৱেগ তাইক নতুন পৰিৱেশত স্থায়ী হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰভাৱ পেলায়। এই সময়ত স্বামীৰ ভূমিকা অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ। তেওঁৰ সহযোগিতা আৰু মৰমৰ জৰিয়তে তাই নিজৰ নতুন পৰিচয় গঢ়ি তুলিব পাৰে। কিন্তু বহু ক্ষেত্ৰত দেখা যায়, এই বিশ্বাসৰ সম্পৰ্কত ফাট মেলে। স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত সৰু সৰু কথাত মতানৈক্য, পৰস্পৰৰ প্ৰতি সন্মানৰ অভাৱ, আৰু আৱেগিক সংযোগৰ কমীৰ ফলত সম্পৰ্কত তিক্ততাৰ সৃষ্টি হয়। এই তিক্ততা ক্ৰমান্বয়ে এনেকুৱা পৰ্যায় পায় যে বিবাহ বিচ্ছেদৰ বাহিৰে আন কোনো পথ মুকলি নাথাকে। এই পৰিস্থিতি কেৱল দুজন ব্যক্তিৰ জীৱনৰ ওপৰতেই প্ৰভাৱ পেলায় নহয়, ই তেওঁলোকৰ সন্তান, পৰিয়ালৰ আন সদস্য আৰু সমাজৰ ওপৰতো গভীৰ ক্ষতৰ সৃষ্টি কৰে।

বিবাহ বিচ্ছেদৰ হাৰ বৃদ্ধিৰ এটা প্ৰধান কাৰণ হ’ল পাৰস্পৰিক বিশ্বাসৰ অভাৱ। বিবাহৰ সম্পৰ্ক এটা মজবুত ভিত্তিৰ ওপৰত গঢ় লৈ উঠে, আৰু সেই ভিত্তিৰ মূল উপাদান হ’ল বিশ্বাস। বিশ্বাসৰ এই ভিত্তিৰ ওপৰতেই স্বামী-স্ত্ৰীৰ সম্পৰ্কৰ স্থিতিশীলতা নিৰ্ভৰ কৰে। যেতিয়া স্বামী বা স্ত্ৰীৰ মাজত বিশ্বাসৰ ভাঙন ঘটে, তেতিয়া সম্পৰ্কত নিৰাপত্তাহীনতাৰ সৃষ্টি হয়। উদাহৰণস্বৰূপে, এজন সংগীৰ অবৈধ সম্পৰ্ক বা পৰকীয়াই সম্পৰ্কত গভীৰ ফাটৰ সৃষ্টি কৰে। বহু ক্ষেত্ৰত দেখা যায়, পুৰুষে কৰ্মক্ষেত্ৰৰ ব্যস্ততা বা আন কোনো অজুহাত দেখুৱাই ঘৰৰ বাহিৰত অবৈধ সম্পৰ্ক গঢ়ি তোলে। এই ক্ষেত্ৰত পত্নীৰ মানসিক অৱস্থাৰ প্ৰতি গুৰুত্ব নিদিয়াৰ ফলত সম্পৰ্কত অশান্তিৰ সৃষ্টি হয়। পত্নীয়ে নিজকে অবহেলিত, নিৰাপত্তাহীন আৰু পৰিত্যক্ত অনুভৱ কৰে, যাৰ ফলত তাইৰ মনত অভিমান, খং আৰু হতাশাৰ জন্ম হয়। এই আৱেগসমূহে তাইক মানসিকভাৱে দুৰ্বল কৰি তোলে, আৰু তাইৰ সম্পৰ্কৰ প্ৰতি আস্থা হেৰাই যায়।

এই নিৰাপত্তাহীনতাৰ ভাৱে তাইৰ জীৱনত এক গভীৰ শূন্যতাৰ সৃষ্টি কৰে, যিয়ে তাইক সম্পৰ্কৰ পৰা আঁতৰি যোৱাৰ সিদ্ধান্ত ল’বলৈ বাধ্য কৰে। ঠিক তেনেদৰে, কিছু ক্ষেত্ৰত মহিলাৰো এনে আচৰণ দেখা যায়, যিয়ে পৰিয়ালৰ স্থিতিশীলতাক প্ৰভাৱিত কৰে। এনে পৰিস্থিতিত সৰু সৰু কথাৰ পৰা আৰম্ভ কৰি ডাঙৰ ডাঙৰ কাজিয়াৰ সৃষ্টি হয়, যিয়ে শেষত সম্পৰ্কক বিচ্ছেদৰ দিশে ঠেলি দিয়ে। বিশ্বাসৰ এই ভাঙন কেৱল আৱেগিক দূৰত্বৰ সৃষ্টি কৰাই নহয়, ই দুয়োপক্ষৰ মাজত পৰস্পৰৰ প্ৰতি শ্ৰদ্ধা আৰু সহানুভূতিৰ অভাৱৰ সৃষ্টি কৰে। এই অভাৱে সম্পৰ্কক এনেকুৱা পৰ্যায়লৈ লৈ যায়, য’ত পুনৰ মিলনৰ সম্ভাৱনা নোহোৱা হৈ পৰে। বিশ্বাসৰ অভাৱৰ ফলত স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত যোগাযোগৰ অভাৱৰ সৃষ্টি হয়, যিয়ে সম্পৰ্কৰ ভিত্তিক দুৰ্বল কৰি তোলে। এই দুৰ্বলতা সময়ৰ সৈতে সম্পৰ্কক ভাঙি যোৱাৰ পৰ্যায়লৈ লৈ যায়, আৰু বিবাহ বিচ্ছেদৰ সিদ্ধান্তই একমাত্ৰ সমাধান হৈ পৰে।

আৰ্থিক সমস্যাও বিবাহ বিচ্ছেদৰ এক অন্যতম প্ৰধান কাৰণ। আজিৰ দ্ৰুতগতিৰ জীৱনত জীৱন নিৰ্বাহৰ ব্যয় ক্ৰমান্বয়ে বাঢ়ি গৈছে। এনে পৰিস্থিতিত আৰ্থিক স্থিতিশীলতাৰ প্ৰয়োজনীয়তা অপৰিহাৰ্য হৈ পৰিছে। যেতিয়া এটা পৰিয়ালত আৰ্থিক অসুবিধাৰ সৃষ্টি হয়, তেতিয়া স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত মানসিক চাপ বাঢ়ি যায়। আৰ্থিক দায়িত্ব ভাগ-বাটোৱা কৰাৰ ক্ষেত্ৰত মতানৈক্য, সংসাৰৰ খৰচ চলোৱাৰ বাবে পৰস্পৰৰ ওপৰত দোষাৰোপ, আৰু আৰ্থিক স্বাধীনতাৰ নামত দায়িত্বহীনতাই সম্পৰ্কত ফাটৰ সৃষ্টি কৰে। উদাহৰণস্বৰূপে, যদি এজন সংগীয়ে নিজৰ আৰ্থিক সিদ্ধান্তৰ বিষয়ে আনজনৰ সৈতে মুকলিকৈ আলোচনা নকৰে, তেন্তে অবিশ্বাসৰ সৃষ্টি হয়। বহু ক্ষেত্ৰত দেখা যায়, স্বামী বা স্ত্ৰীৰ মাজত আৰ্থিক স্বচ্ছতাৰ অভাৱৰ ফলত পৰস্পৰৰ প্ৰতি অভিযোগৰ সৃষ্টি হয়।

এই অভিযোগবোৰ সময়ৰ সৈতে সৰু সৰু কথাৰ পৰা ডাঙৰ মতানৈক্যলৈ পৰিণত হয়, আৰু শেষত সম্পৰ্ক ভাঙি যোৱাৰ পৰিস্থিতিৰ সৃষ্টি হয়। আৰ্থিক সমস্যাৰ ফলত স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত ধৈৰ্য্যৰ অভাৱ হয়, আৰু এই অভাৱে তেওঁলোকৰ সম্পৰ্কত তিক্ততাৰ জন্ম দিয়ে। বিশেষকৈ যেতিয়া দুয়োপক্ষই পৰস্পৰৰ সৈতে আৰ্থিক বিষয়ত সহযোগিতা নকৰে, তেতিয়া সম্পৰ্কৰ ভিত্তি দুৰ্বল হৈ পৰে। এই দুৰ্বলতা ক্ৰমান্বয়ে সম্পৰ্কক এনেকুৱা পৰ্যায়লৈ লৈ যায়, য’ত বিবাহ বিচ্ছেদৰ সিদ্ধান্তই একমাত্ৰ বিকল্প হৈ পৰে। আৰ্থিক সমস্যাৰ প্ৰভাৱ কেৱল স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজতেই সীমাবদ্ধ নহয়, ই পৰিয়ালৰ আন সদস্য, বিশেষকৈ সন্তানৰ জীৱনতো নেতিবাচক প্ৰভাৱ পেলায়। সন্তানৰ শৈক্ষিক আৰু মানসিক বিকাশৰ ওপৰত আৰ্থিক সমস্যাৰ প্ৰভাৱ দীৰ্ঘম্যাদী হ’ব পাৰে।

পাৰস্পৰিক বুজাবুজিৰ অভাৱ বিবাহ বিচ্ছেদৰ আন এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ কাৰণ। বিবাহৰ পিছত স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত মুকলি যোগাযোগৰ প্ৰয়োজন। কিন্তু বহু সময়ত দেখা যায়, দুয়োজনে নিজৰ অনুভৱ, চিন্তা বা সমস্যাৰ বিষয়ে পৰস্পৰৰ সৈতে আলোচনা নকৰে। ফলত ভুল বুজাবুজিৰ সৃষ্টি হয়, যিয়ে সম্পৰ্কত দূৰত্বৰ সৃষ্টি কৰে। উদাহৰণস্বৰূপে, এগৰাকী পত্নীয়ে নিজৰ স্বামীৰ পৰা অধিক সময়, মৰম আৰু মনোযোগৰ আশা কৰিব পাৰে। কিন্তু স্বামীয়ে যদি ব্যস্ততাৰ অজুহাত দেখুৱাই তাইৰ প্ৰতি উদাসীন হৈ পৰে, তেন্তে পত্নীৰ মনত অভিমান, খং আৰু হতাশাৰ জন্ম হয়। এই অভিমান আৰু হতাশাই সময়ৰ সৈতে তিক্ততাৰ সৃষ্টি কৰে, যিয়ে সম্পৰ্কক ভাঙি যোৱাৰ পৰ্যায়লৈ লৈ যায়। ঠিক তেনেদৰে, পুৰুষেও পত্নীৰ পৰা সন্মান, সমৰ্থন আৰু বুজাবুজিৰ আশা কৰে। যেতিয়া এই আশাবোৰ পূৰণ নহয়, তেতিয়া সম্পৰ্কত ফাটৰ সৃষ্টি হয়। এই ফাট ক্ৰমান্বয়ে এনেকুৱা পৰ্যায় পায়, য’ত পৰস্পৰৰ প্ৰতি শ্ৰদ্ধা আৰু ভালপোৱা নোহোৱা হৈ পৰে। এনে পৰিস্থিতিত বিবাহ বিচ্ছেদৰ সিদ্ধান্তই একমাত্ৰ সমাধান হৈ পৰে। মুকলি যোগাযোগৰ অভাৱে স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত ভুল বুজাবুজিৰ সৃষ্টি কৰে, যিয়ে সম্পৰ্কক দুৰ্বল কৰি তোলে। এই দুৰ্বলতা সময়ৰ সৈতে সম্পৰ্কক ভাঙি যোৱাৰ পৰ্যায়লৈ লৈ যায়।

পৰস্পৰৰ মাজৰ প্ৰেমৰ অভাৱো বিবাহ বিচ্ছেদৰ আন এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ কাৰণ। বিবাহৰ প্ৰাৰম্ভিক দিনবোৰত স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত আকৰ্ষণ আৰু প্ৰেম থাকে। কিন্তু সময়ৰ সৈতে সেই প্ৰেম কমি যায়। বিশেষকৈ সন্তান জন্মৰ পিছত দায়িত্ব বাঢ়ি যোৱাৰ ফলত দুয়োজনে একেলগে সময় কটোৱাৰ সুযোগ কমি যায়। এই সময়ত যদি পৰস্পৰৰ প্ৰতি মৰম, যত্ন আৰু মনোযোগৰ অভাৱ হয়, তেন্তে সম্পৰ্কত একঘেয়ামীতা আৰু দূৰত্বৰ সৃষ্টি হয়। বহু ক্ষেত্ৰত দেখা যায়, এই প্ৰেমৰ অভাৱ পূৰণ কৰিবলৈ এজন সংগীয়ে বাহিৰৰ সম্পৰ্কৰ প্ৰতি আকৰ্ষিত হয়। এই অবৈধ সম্পৰ্কই সম্পৰ্কত গভীৰ ক্ষতৰ সৃষ্টি কৰে, যাৰ ফলত বিবাহ বিচ্ছেদৰ পৰিস্থিতি সৃষ্টি হয়। প্ৰেমৰ অভাৱে স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত আৱেগিক সংযোগৰ কমী ঘটায়, যিয়ে সম্পৰ্কক দুৰ্বল কৰি তোলে। এই দুৰ্বলতাই সময়ৰ সৈতে সম্পৰ্কক এনেকুৱা পৰ্যায়লৈ লৈ যায়, য’ত দুয়োজনে একেলগে থকাটো অসম্ভৱ হৈ পৰে।

প্ৰেমৰ অভাৱৰ ফলত স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত আৱেগিক দূৰত্বৰ সৃষ্টি হয়, যিয়ে সম্পৰ্কক ভাঙি যোৱাৰ পৰ্যায়লৈ লৈ যায়। শাৰীৰিক ঘনিষ্ঠতাৰ অভাৱও বিবাহ বিচ্ছেদৰ এক উল্লেখযোগ্য কাৰণ। শাৰীৰিক সম্পৰ্ক কেৱল মানৱ জীৱনৰ এটা প্ৰাকৃতিক প্ৰয়োজনীয়তাই নহয়, ই স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত আৱেগিক সংযোগৰো এক গুৰুত্বপূৰ্ণ মাধ্যম। যেতিয়া এই ঘনিষ্ঠতাৰ অভাৱ হয়, তেতিয়া সম্পৰ্কত ৰোমাঞ্চৰ কমি যায়, আৰু স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত দূৰত্ব বাঢ়ি যায়। বিশেষজ্ঞসকলে কয়, ৰোমাঞ্চ আৰু শাৰীৰিক ঘনিষ্ঠতাই সম্পৰ্কক মজবুত কৰি ৰাখে। কিন্তু যেতিয়া এই উপাদানৰ অভাৱ হয়, তেতিয়া সম্পৰ্কত অশান্তি আৰু মতানৈক্যৰ সৃষ্টি হয়। উদাহৰণস্বৰূপে, যদি এজন সংগীয়ে শাৰীৰিক ঘনিষ্ঠতাৰ প্ৰতি আগ্ৰহ হেৰুৱায়, তেন্তে আনজন সংগীয়ে নিজকে অবহেলিত আৰু অপমানিত অনুভৱ কৰে। এই অবহেলা আৰু অপমানে সম্পৰ্কত তিক্ততাৰ জন্ম দিয়ে, যিয়ে শেষত বিচ্ছেদৰ পৰ্যায় পায়। শাৰীৰিক ঘনিষ্ঠতাৰ অভাৱে আৱেগিক দূৰত্বৰ সৃষ্টি কৰে, যিয়ে সম্পৰ্কক দুৰ্বল কৰি তোলে। এই দুৰ্বলতা ক্ৰমান্বয়ে সম্পৰ্কক ভাঙি যোৱাৰ পৰ্যায়লৈ লৈ যায়।

অবাঞ্ছিত বিবাহৰ ক্ষেত্ৰতো বিবাহ বিচ্ছেদৰ সম্ভাৱনা বৃদ্ধি পায়। বহু সময়ত পৰিয়ালৰ চাপত বা সামাজিক হেঁচাত নিজৰ ইচ্ছাৰ বিৰুদ্ধে বিবাহ কৰিবলৈ বাধ্য হয়। এনে বিবাহত প্ৰেম আৰু আকৰ্ষণৰ অভাৱ থাকে, যাৰ ফলত সম্পৰ্কটো দীৰ্ঘদিন টিকি নাথাকে। উদাহৰণস্বৰূপে, যদি কোনোবাই বিয়াৰ আগতে আন কাৰোবাক ভাল পায়, কিন্তু পৰিয়ালৰ ইচ্ছাৰ বাবে আন এজনৰ সৈতে বিবাহ কৰিবলৈ বাধ্য হয়, তেন্তে সেই সম্পৰ্কত সুখৰ অভাৱ হয়। এনে পৰিস্থিতিত দুয়োপক্ষৰ মাজত মানসিক অশান্তি বাঢ়ি যায়, আৰু শেষত বিবাহ বিচ্ছেদৰ সিদ্ধান্ত লোৱা হয়। অবাঞ্ছিত বিবাহৰ ক্ষেত্ৰত পৰস্পৰৰ প্ৰতি প্ৰকৃত ভালপোৱা আৰু বুজাবুজিৰ অভাৱ থাকে, যিয়ে সম্পৰ্কক দুৰ্বল কৰি তোলে। এই দুৰ্বলতাই সময়ৰ সৈতে সম্পৰ্কক ভাঙি যোৱাৰ পৰ্যায়লৈ লৈ যায়। কম বয়সত হোৱা বিবাহো বিবাহ বিচ্ছেদৰ এক কাৰণ। কম বয়সত বিবাহ কৰিলে বহু সময়ত ব্যক্তিৰ মানসিক পৰিপক্কতা সম্পূৰ্ণৰূপে গঢ় লৈ নুঠে। ফলত বিবাহিত জীঢ়নৰ দায়িত্ব পালন কৰাত অসুবিধা হয়। এনে পৰিস্থিতিত পাৰস্পৰিক বুজাবুজিৰ অভাৱৰ ফলত সম্পৰ্কত তিক্ততাৰ সৃষ্টি হয়। কম বয়সত বিবাহ কৰা ব্যক্তিসকলে প্ৰায়ে জীঢ়নৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ সিদ্ধান্তসমূহৰ প্ৰতি পৰিপক্ক দৃষ্টিভংগীৰ অভাৱত ভুগে। ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকৰ সম্পৰ্কত অস্থিৰতাৰ সৃষ্টি হয়। ইয়াৰ উপৰিও কিছুমানৰ বিবাহৰ প্ৰতি অনীহা থাকে। তেওঁলোকে বিবাহিত জীঢ়নৰ দায়িত্বৰ বাবে নিজকে প্ৰস্তুত অনুভৱ নকৰে, যাৰ ফলত তেওঁলোকে বিবাহিত জীঢ়নত সুখী হ’ব নোৱাৰে আৰু বিচ্ছেদৰ পথ বাছি লয়।

সামাজিক চাপ আৰু পৰিয়ালৰ হেঁচাও বিবাহ বিচ্ছেদৰ এক কাৰণ। আজিৰ সমাজত বহু সময়ত পৰিয়ালৰ অত্যধিক হস্তক্ষেপৰ ফলত স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত মতানৈক্যৰ সৃষ্টি হয়। শহুৰেকৰ ঘৰৰ পৰা বোৱাৰীৰ প্ৰতি অত্যধিক আশা বা স্বামীৰ পৰিয়ালৰ সৈতে পত্নীৰ সমন্বয়ৰ অভাৱৰ ফলত সম্পৰ্কত জটিলতা সৃষ্টি হয়। শহুৰেকৰ ঘৰৰ সদস্যৰ অত্যধিক হস্তক্ষেপে পত্নীক অস্বস্তিকৰ পৰিস্থিতিত পেলায়, যাৰ ফলত তাইৰ মনত হতাশাৰ সৃষ্টি হয়। ঠিক তেনেদৰে, স্বামীৰ ক্ষেত্ৰতো পৰিয়ালৰ হেঁচাৰ ফলত তেওঁ পত্নীৰ প্ৰতি যথাযথ মনোযোগ দিব নোৱাৰে। এই সকলোবোৰৰ ফলত সম্পৰ্কত তিক্ততাৰ সৃষ্টি হয়। ইয়াৰ উপৰিও সমাজৰ চাপ, যেনে সামাজিক মৰ্যাদা বজাই ৰখাৰ চিন্তা বা আনৰ সৈতে তুলনাৰ মানসিকতাই বিবাহিত জীঢ়নত নেতিবাচক প্ৰভাৱ পেলায়।

এই চাপৰ ফলত স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত মানসিক দূৰত্বৰ সৃষ্টি হয়, যিয়ে শেষত বিচ্ছেদৰ পৰ্যায় পায়। একেদৰে, মানসিক চাপ আৰু হতাশাও বিবাহ বিচ্ছেদৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ কাৰণ। আজিৰ দ্ৰুতগতিৰ জীঢ়নত মানুহৰ ব্যক্তিগত জীঢ়নত মানসিক চাপ বাঢ়িছে। কৰ্মক্ষেত্ৰৰ চাপ, আৰ্থিক সমস্যা, পৰিয়ালৰ দায়িত্ব, আৰু সামাজিক প্রত্যাশাৰ ফলত মানুহৰ মানসিক স্বাস্থ্যৰ ওপৰত নেতিবাচক প্ৰভাৰ পৰে। এই মানসিক চাপে স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত ধৈৰ্য্যৰ অভাৱৰ সৃষ্টি কৰে। সৰু সৰু কথাতো ডাঙৰ কাজিয়াৰ সৃষ্টি হয়, আৰু এই কাজিয়াবোৰ সমাধান নকৰিলে সম্পৰ্কত তিক্ততাৰ জন্ম হয়। যদি এজন স্বামী কৰ্মক্ষেত্ৰৰ চাপৰ বাবে ঘৰত পত্নীৰ সৈতে পর্যাপ্ত সময় কটাব নোৱাৰে, তেন্তে পত্নীয়ে নিজকে অবহেলিত অনুভৱ কৰে। এই অবহেলাৰ ফলত তাইৰ মনত হতাশা আৰু খংৰ সৃষ্টি হয়, যিয়ে সম্পৰ্কক দুৰ্বল কৰি তোলে। ঠিক তেনেদৰে, পত্নীৰ মানসিক চাপৰ ফলতো তাই স্বামীৰ প্ৰতি উদাসীন হৈ পৰিব পাৰে। এই মানসিক চাপৰ ফলত দুয়োজনৰ মাজত আৱেগিক সংযোগৰ অভাৱ হয়, যিয়ে শেষত বিচ্ছেদৰ পৰ্যায় পায়।

বিবাহ বিচ্ছেদৰ প্ৰভাৱ কেৱল স্বামী-স্ত্ৰীৰ ওপৰতেই নহয়, তেওঁলোকৰ সন্তানৰ ওপৰতো গভীৰভাৱে পৰে। সন্তানৰ বাবে পিতৃ-মাতৃৰ বিচ্ছেদ এটা মানসিক আঘাতৰ সমান। তেওঁলোকে পৰিয়ালৰ স্থিতিশীলতা হেৰুৱায়, আৰু ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকৰ মানসিক বিকাশত নেতিবাচক প্ৰভাৰ পৰে। বহু ক্ষেত্ৰত দেখা যায়, সন্তানে পিতৃ বা মাতৃৰ অভাৱত নিৰাপত্তাহীনতাৰ শিকাৰ হয়। এই নিৰাপত্তাহীনতাই তেওঁলোকৰ শৈক্ষিক আৰু সামাজিক জীঢ়নত প্ৰভাৰ পেলায়। সন্তানৰ মানসিক স্বাস্থ্যৰ ওপৰত বিবাহ বিচ্ছেদৰ প্ৰভাৰ দীৰ্ঘম্যাদী হ’ব পাৰে। তেওঁলোকে পৰস্পৰৰ প্ৰতি শ্ৰদ্ধা আৰু ভালপোৱাৰ অভাৱৰ সাক্ষী হৈ থাকে, যাৰ ফলত তেওঁলোকৰ নিজৰ সম্পৰ্কৰ প্ৰতি আস্থা হেৰাই যায়।

শেষত এটা কথা স্বীকাৰ কৰিবই লাগিব যে, স্বামী-স্ত্ৰীৰ মাজত মুকলি যোগাযোগ, পৰস্পৰৰ প্ৰতি সন্মান, আৰু সময় দিয়াৰ মাধ্যমেৰে সম্পৰ্কক মজবুত কৰি ৰাখিব পাৰি। ইয়াৰ উপৰিও পৰিয়ালৰ হস্তক্ষেপ কমোৱা, আৰ্থিক স্থিতিশীলতাৰ প্ৰতি গুৰুত্ব দিয়া, আৰু প্ৰয়োজন হ’লে পৰামৰ্শদাতাৰ সহায় লোৱাৰ জৰিয়তে বিবাহ বিচ্ছেদৰ সম্ভাৱনা কমাব পাৰি। সংসাৰখন ভালকৈ চলাই নিবলৈ দুয়োজনৰে সহযোগ,এৰাধৰা, বুজাপৰা, প্ৰচেষ্টা সমান গুৰুত্বপূৰ্ণ। যদি এজনে ৯৯% প্ৰচেষ্টা দিয়ে আৰু আনজনে কেৱল উদাসীন হৈ থাকে, তেন্তে সেই সম্পৰ্ক টিকি নাথাকে। সেয়েহে দুয়োজনৰ সমান সহযোগিতা, এৰাধৰা, বুজাপৰাৰ জৰিয়তে বৈবাহিক বন্ধনক চিৰস্থায়ী কৰি সংসাৰখন সুস্থ ভাৱে, নিয়াৰিকৈ ৰাখিব পাৰি।

লেখকঃ হিমাংশু ৰণ্‌জন ভূঞা

Himanta Biswa Sarma: মই মাৰ গাখীৰ খাই জন্ম হৈছোঁ, দুধদানীৰ গাখীৰ খাই জন্ম হোৱা নাই: মুখ্যমন্ত্রী

মুখ্যমন্ত্ৰীক জে’ললৈ প্ৰেৰণ কৰিম বুলি ৰাহুল গান্ধীয়ে কৰা মন্তব্যৰ প্ৰত্যুত্তৰ মুখ্যমন্ত্ৰী হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাৰ।(Himanta Biswa Sarma)
মুখ্যমন্ত্ৰীক জে’ললৈ প্ৰেৰণ কৰিম বুলি ৰাহুল গান্ধীয়ে কৰা মন্তব্যৰ প্ৰত্যুত্তৰ মুখ্যমন্ত্ৰী হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাৰ।(Himanta Biswa Sarma)

মুখ্যমন্ত্ৰীক জে’ললৈ প্ৰেৰণ কৰিম বুলি ৰাহুল গান্ধীয়ে কৰা মন্তব্যৰ প্ৰত্যুত্তৰ মুখ্যমন্ত্ৰী হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাৰ।(Himanta Biswa Sarma)

ৰাহুল গান্ধীৰ মন্তব্যৰ প্ৰতুত্ত্যৰ দি মুখ্যমন্ত্ৰীগৰাকীয়ে ক’লে, পৰিৱৰ্তন হোৱা সম্ভাৱনা নাই, কংগ্ৰেছ পাৰ্টী যেনেকে আছে তেনেকে থাকিব।নতুন কথা কৈ লাভ নাই।খালী ৰাহুল গান্ধীক মই এটা কথাই কৈ থ’ব বিচাৰিছোঁ’-‘মই অসমতে জন্ম হোৱা এজন অসমীয়া’ ‘মই মাৰ গাখীৰ খাই জন্ম হৈছোঁ, দুধদানীৰ গাখীৰ খাই জন্ম হোৱা নাই, ৰাহুল গান্ধীক বুঢ়া আঙুলি’।

Shishu Mahotsav in Chandmari: অসম প্ৰকাশন পৰিষদৰ উদ্যোগত চানমাৰিৰ অসম অভিযান্ত্ৰিক প্ৰতিষ্ঠান খেলপথাৰত “গুৱাহাটী শিশু মহোৎসৱ”

Shishu Mahotsav in Chandmari
Shishu Mahotsav in Chandmari

প্ৰকাশন পৰিষদৰ গুৱাহাটী শিশু (Shishu Mahotsav in Chandmari) মহোৎসৱৰ অষ্টম দিন। প্ৰতিটো শিশুৱে স্বকীয় প্ৰতিভা, স্বকীয় সম্ভাৱনা লৈ আহেঃ পাৰ্থ সাৰথি মহন্ত। শিশু-চেমনীয়াৰ মাজত কলা-সংস্কৃতিৰ কৰ্মশালা।পিতৃ-মাতৃৰ ভিন্নসুৰী অনুষ্ঠানঃ দিহানাম-বিয়ানাম, গীতে-মাতে আনন্দমুখৰ চানমাৰি বাকৰি।

অসম প্ৰকাশন পৰিষদৰ উদ্যোগত চানমাৰিৰ অসম অভিযান্ত্ৰিক প্ৰতিষ্ঠান খেলপথাৰত আয়োজিত গুৱাহাটী শিশু মহোৎসৱ অভিভাৱক সকলৰ ভিন্নসুৰী অনুষ্ঠানেৰে আকৰ্ষণীয় হৈ পৰে ৷ শিশু মহোৎসৱৰে সংগতি ৰাখি আয়োজন কৰা এই অনুষ্ঠানত ৫০ গৰাকীতকৈও অধিক অভিভাৱকে অংশগ্ৰহণ কৰে ৷ বিশেষকৈ পিতৃ-মাতৃ সকলে পৰিৱেশন কৰা গান, নৃত্য, বাদ্য বাদন, একক অভিনয়, দিহানাম, বিয়ানাম আদিয়ে শিশু মহোৎসৱ আনন্দ মুখৰ কৰি তোলে ৷ বিয়লি ৪-৩০ বজাৰ পৰা আৰম্ভ হোৱা এই অনুষ্ঠানটি উদ্বোধন কৰে গুৱাহাটী মহানগৰৰ আৰক্ষী আয়ুক্ত, বিশিষ্ট স্তম্ভ লেখক, কবি-আবৃত্তিকাৰ পাৰ্থ সাৰথি মহন্তই ৷ তেওঁ ভাষণ প্ৰসংগত কয় যে গ্ৰীষ্ম বন্ধৰ সময়ত অসম প্ৰকাশন পৰিষদে আয়োজন কৰা গুৱাহাটী শিশু মহোৎসৱৰ সুদূৰপ্ৰসাৰী ইতিবাচক প্ৰভাৱ থাকিব ৷ ইয়াত নাট, নৃত্য, মূকাভিনয়, সুকুমাৰ কলাৰ কৰ্মশালাত অংশগ্ৰহণ কৰা শিশু-চেমনীয়া সকলে সুন্দৰ অভিজ্ঞতা অৰ্জন কৰিছে ৷ এই অভিজ্ঞতাই তেওঁলোকৰ বৌদ্ধিক আৰু মানসিক বিকাশত সহায় কৰিব ৷ তেওঁলোকক সামাজিকতাৰ গূঢ়াৰ্থ অনুধাৱন কৰিবলৈ উদ্বুদ্ধ কৰিব ৷ তেওঁ লগতে কয়—“ প্ৰতিটো শিশুৱে স্বকীয় প্ৰতিভা, স্বকীয় সম্ভাৱনা লৈ এই পৃথিৱীলৈ আহে ৷ তেওঁলোকৰ প্ৰতিভাৰ বিকাশ আৰু সম্ভাৱনাক সঠিককৈ প্ৰয়োগ কৰাৰ দায়িত্ব সমাজখনৰ ৷ বিশেষকৈ পিতৃ-মাতৃ আৰু শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰী সকলৰ ৷ শিশু সকলক ভালদৰে গঢ়ি তোলা মানেই সমাজৰ ভৱিষ্যৎ, দেশৰ ভৱিষ্যৎ সুৰক্ষিত কৰা ৷” তেওঁ শিশু সকলৰ মনত মাতৃভাষাৰ প্ৰতি আকৰ্ষণ জগাই তুলিবলৈ আহ্বান জনাই কয়—“মাতৃভাষাৰ মাজেৰেহে শিশুৰ বৌদ্ধিক-মানসিক বিকাশ সঠিকভাৱে হয় ৷ মাতৃভাষাই জাতিৰ শক্তিশালী পৰিচয় ৷ ” ইপিনে বৃহস্পতিবাৰে পুৱা ১০ বজাৰ পৰা আৰতি হাজৰিকাৰ যোগাসনৰ প্ৰশিক্ষণেৰে শিশু মহোৎসৱৰ কাৰ্যসূচী আৰম্ভ কৰা হয় ৷ যোগভ্যাসত আৰতি হাজৰিকাক সহযোগিতা আগবঢ়ায় প্ৰজ্ঞাশ্ৰী নাথে ৷

যোগাসনৰ পাছত শিশু-চেমনীয়াসকলে বিগত কেইদিনৰ দৰেই নাটক, নৃত্য, মূকাভিনয়, সুকুমাৰ কলাৰ কৰ্মশালাত অংশগ্ৰহণ কৰে ৷ নাট কৰ্মশালাত বিশিষ্ট নাট্যকাৰ-পৰিচালক ৰবিজিতা গগৈ, সহযোগী শিল্পী ৰাজীৱ কুমাৰ সাউদ, সুনম দেৱী, পূৰৱী বুঢ়াগোহাঁই, মূকাভিনয়ৰ কৰ্মশালাত বিশিষ্ট শিল্পী মইনুল হক, ৰাহিল ৰিজুই, সুকুমাৰ কলাৰ কৰ্মশালাত শিল্পীদ্বয় দেৱকান্ত হাজৰিকা, দিগন্ত হাজৰিকা, নৃত্য কৰ্মশালাত শিল্পী প্ৰিয়ংকা কাশ্যপ, ভায়োলীনা তালুকদাৰে সমল ব্যক্তিৰূপে অংশগ্ৰহণ কৰে ৷ সংগীত কৰ্মশালাত সমল ব্যক্তিৰূপে অংশগ্ৰহণ কৰে ৰাজ আহমেদ, দীপক দাস আৰু বিকাশ ৰয়ে ৷ আজি বিয়লিৰ সাংস্কৃতিক কাৰ্যসূচীত অংশগ্ৰহণ কৰে নিউ গুৱাহাটী আদৰ্শ হাইস্কুলে ৷

Road Condition in Dhekiajuli: দলগাঁও-ঢেকিয়াজুলী সংযোগী অসম মালা পথৰ জৰাজীৰ্ণ অৱস্থা, জনসাধাৰণৰ তীব্ৰ ক্ষোভ

Road Condition in Dhekiajuli: দলগাঁও-ঢেকিয়াজুলী সংযোগী অসম মালা পথৰ জৰাজীৰ্ণ অৱস্থা
Road Condition in Dhekiajuli: দলগাঁও-ঢেকিয়াজুলী সংযোগী অসম মালা পথৰ জৰাজীৰ্ণ অৱস্থা

এসময়ত বৃহত্তৰ দলগাঁও, কৌপাটি, শিলবৰী, (Road Condition in Dhekiajuli) ফটাশিমুলো,বৰছলা, ভাঙামন্দিৰ আদি অঞ্চলৰ লোকসকলৰ মাজত আশা আৰু সপোনৰ সঁজুলি হৈ অহা অসম মালা পথটো এতিয়া হতাশাৰ প্ৰতীক হৈ পৰিছে। এই পথটোৰ নিৰ্মাণৰ উদ্দেশ্য আছিল অঞ্চলটোৰ উন্নয়ন আৰু যোগাযোগ সুদৃঢ় কৰি ব্যৱসায়-বাণিজ্যক গতি দিয়া। কিন্তু বৰ্তমান পথখনৰ অৱস্থা ৰাইজৰ মাজত ক্ষোভৰ সৃষ্টিৰ লগতে অজস্ৰ প্ৰশ্নৰ জন্ম দিছে।

বহুদিন আগতে দলগাওঁ-ঢেকিয়াজুলি সংযোগী অসম মালা পথ খনৰ অসম চৰকাৰৰ নিয়ম-নীতি আৰু নিবিদা অনুসৰি কেইজনো ঠিকাদাৰে এই পথখনৰ কাম ভাগ-ভাগ কৰি আৰম্ভ কৰিছিল। কিছুমানে নিজৰ দায়িত্ববোধৰ পৰিচয় দি নিজে পোৱা পথৰ কাম খিনি সম্পূৰ্ণ কৰি ৰাইজৰ মনোবল বৰ্ধাইছিল। কিন্তু দুয়ো-এজন ঠিকাদাৰৰ অসতর্কতা আৰু নিৰ্মাণৰ নিম্নমানৰ বাবে বৃহৎ অংশ বৰ্ষাৰ পানীত জহি খহি গৈছে। বহু প্ৰতিবাদ, অভিযোগ আৰু সংবাদ প্ৰকাশৰ পিছতো ঠিকাদাৰৰ নিৰ্লিপ্ততা আৰু বিভাগীয় কতৃপক্ষৰ নীৰৱতা ৰাইজক হতাশ কৰি তুলিছে।

বিশেষকৈ কছাৰী ভেটিটুপ গাঁও অংশত পথখনৰ অৱস্থা এতিয়া শোচনীয়। পথখনৰ অৱস্থা যেন কোনো পাহাৰীয়া দুৰ্গম পথ। ক’তো ডাঙৰ গাঁত, ক’তো ভাঙা বাট। প্ৰতি দিনে শতাধিক যানবাহনে এই পথেদি চলাচল কৰি থাকে। চালকসকলে জীৱনৰ ঝুঁকি লৈ গাড়ী পাৰ কৰিবলৈ বাধ্য হৈছে উক্ত পথছোৱা। ফলস্বৰূপে দুয়ো-এদিন অন্তৰ সংঘটিত হৈছে সৰু-সুৰা দুৰ্ঘটনা।

এই পথখনৰ কামৰ আৰাম্ভনিৰ পৰা প্ৰায় ২০০ মিটাৰ অঞ্চল এতিয়া সম্পূর্ণ জৰাজীৰ্ণ। ৰাইজৰ মনত এতিয়া কেৱল এটায় প্ৰশ্ন— “কেতিয়া হ’ব এই পথটোৰ সঠিক মেৰামতি? কেতিয়া হ’ব সেই অসম চৰকাৰৰ অভিলাসী আঁচনি অসম মালা পথ সম্পূৰ্ণ আৰু কেতিয়ালৈকে ৰাইজে এই দূৰ্ভোগ ভুগিব লগা হ’ব?”

স্থানীয় সংগঠনসমূহ—শিলবৰী আঞ্চলিক AMSU, MUSA, NEMSU আদি আৰু ৰাইজে ঠিকাদাৰ আৰু বিভাগীয় কৰ্তৃপক্ষক তীব্ৰ ভাষাত আহ্বান জনাইছে এই পথখনৰ অতি সোনকালে মেৰামতিৰ ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিবলৈ।

Lemon and Lentils: আপুনিও দাইলত নেমু চেপি খাই নেকি, নেমু চেপা দাইল স্বাস্থ্যৰ বাবে উপকাৰী নে অপকাৰী ?

Lemon and Lentils: আপুনিও দাইলত নেমু চেপি খাই নেকি
Lemon and Lentils: আপুনিও দাইলত নেমু চেপি খাই নেকি

আমি গৰমৰ দিনত দাইলৰ সৈতে প্ৰায়ে নেমু চেপি খাঁও। (Lemon and Lentils) কিয়নো দাইলৰ সৈতে নেমু চেপি খালে যথেষ্ট সোৱাদ লাগে। কিন্তু মচুৰ দাইলত নেমু মিহলাই খালে স্বাস্থ্যৰ বাবে উপকাৰী হয় নেকি?

হয়, মচুৰ দাইলত নেমু চেপিলে সোৱাদ বৃদ্ধি হোৱাই নহয়, স্বাস্থ্যৰ বাবেও বহু উপকাৰী হয়। নেমুত ভিটামিন-চি, এন্টিঅক্সিডেন্ট আৰু চাইট্ৰিক এচিড আদি পুষ্টিকৰ উপাদান থাকে, যিবোৰ শৰীৰৰ বাবে অতি উপকাৰী। দাইলৰ সৈতে নেমু খালে কি কি উপকাৰ হয় জানো আহক-

মচুৰ দাইলত প্ৰচুৰ পৰিমাণে আইৰণ থাকে যদিও শৰীৰে ইয়াক সহজে শোষণ কৰিবলৈ সক্ষম নহয়। নেমুৰ ভিটামিন-চি-এয়ে আইৰণ শৰীৰত সঠিকভাৱে শোষণ কৰাত সহায় কৰে। ইয়াৰ ফলত ৰক্তহীনতা প্ৰতিৰোধ হয়।

নেমুত থকা চাইট্ৰিক এচিডে পাচন প্ৰক্ৰিয়া উন্নত কৰে। মচুৰ দাইলত নেমু মিহলাই খালে গেছ, বদহজম আৰু পেট ফুলাৰ দৰে সমস্যা কমোৱাত সহায় কৰে।

ঘিউ বা তেল ব্যৱহাৰ কৰা মচুৰ দাইলত নেমু চেপিলে সোৱাদ বৃদ্ধি হোৱাই নহয়, কেলৰিও ভাৰসাম্য ৰক্ষা কৰে।

নেমুত থকা ভিটামিন চি য়ে শৰীৰৰ ৰোগ প্ৰতিৰোধ ক্ষমতা শক্তিশালী কৰে। নেমুৰ ৰস মচুৰ দাইলৰ লগত মিহলাই দৈনিক খালে ভাইৰাছৰ সংক্ৰমণ আৰু চৰ্দি আৰু কাহৰ পৰা শৰীৰ সুৰক্ষিত হয়।

নেমু শৰীৰৰ পৰা বিষাক্ত পদাৰ্থ বাহিৰলৈ উলিয়াই দিয়াত সহায় কৰে। মচুৰ দাইলৰ দৰে আঁহযুক্ত খাদ্যৰ সৈতে নেমু মিহলাই খালে বিষাক্ত পদাৰ্থ সমূহ দূৰ হয়।

৫০ জনৰ অধিক নেতা–কৰ্মী অসমৰ বিজেপিত যোগদান । BJP

৫০ জনৰ অধিক নেতা–কৰ্মী অসমৰ বিজেপিত যোগদান । BJP

গুৱাহাটী, ১৭ জুলাই ২০২৫ BJP । ৰাজ্যিক বিজেপি মুখ্য কাৰ্যালয় ৫০ জন নেতা–কৰ্মী আনুষ্ঠানিকভাবে ভাৰতীয় জনতা পাৰ্টি–ত যোগদান কৰে ।

বিজেপিলৈ দৃষ্টি ৰাজখোৱা, যোগদানৰ উদ্দেশ্য নিৰ্বাচনী টিকট হ’ব নালাগে, স্পষ্ট বাৰ্তা দিলীপ শইকীয়াৰ
বৃহস্পতিবাৰে গুৱাহাটীস্থিত ৰাজ্যিক বিজেপিৰ মুখ্য কাৰ্যালয়ত এক অনুষ্ঠান অনুষ্ঠিত হয়। দলটোৰ সূত্ৰৰ মতে, বৃহস্পতিবাৰে দিনটোত ৰাজনৈতিক দল আৰু সামাজিক সংগঠনৰ ৫০ জনৰো অধিক নেতাই আনুষ্ঠানিকভাৱে ভাৰতীয় জনতা পাৰ্টিত যোগদান কৰে। এইলৈ কেইবাটাও গুৰুত্বপূৰ্ণ মন্তব্য প্ৰকাশ কৰে ৰাজ্যিক বিজেপিৰ সভাপতি দিলীপ শইকীয়াই।


দৃষ্টি ৰাজখোৱাকে ধৰি ৰাজ্যৰ বহু কেইগৰাকী পৰিচিত ব্যক্তিয়ে আজি বিজেপিত যোগদান কৰে। ৰাজনৈতিক বিশ্লেষকৰ মতে ২০২৬ নিৰ্বাচনৰ পূৰ্বে এই যোগদান বিজেপিৰ বাবে ইতিবাচক বুলি গণ্য কৰা হৈছে। এই উপলক্ষে বৃহস্পতিবাৰে গুৱাহাটীস্থিত ৰাজ্যিক বিজেপিৰ মুখ্য কাৰ্যালয়ত এক অনুষ্ঠান অনুষ্ঠিত হয়। দলটোৰ সূত্ৰৰ মতে, বৃহস্পতিবাৰে দিনটোত ৰাজনৈতিক দল আৰু সামাজিক সংগঠনৰ ৫০ জনৰো অধিক নেতাই আনুষ্ঠানিকভাৱে ভাৰতীয় জনতা পাৰ্টিত যোগদান কৰে।


অনুষ্ঠানত উপস্থিত থাকে ৰাজ্যিক বিজেপিৰ সভাপতি দিলীপ শইকীয়া, সাংগঠনিক সম্পাদক ৰবীন্দ্ৰ ৰাজু, কেবিনেট মন্ত্ৰী জয়ন্ত মল্লবৰুৱাকে ধৰি বিজেপিৰ কেইবাগৰাকী জ্যেষ্ঠ নেতা। বিজেপিত যোগদান কৰা উল্লেখযোগ্য নেতাসকলৰ ভিতৰত আছিল-দৃষ্টি ৰাজখোৱা, আলফা (আই)ৰ প্ৰাক্তন নেতা, আম আদমী পাৰ্টিৰ অসমৰ প্ৰাক্তন সভাপতি মনোজ ধানোৱাৰ, সদৌ অসম গোৰ্খা ছাত্ৰ সন্থাৰ প্ৰাক্তন সভাপতি অৰ্জুন ছেত্ৰী, অমল পাটোৱাৰী, মানস শৰণীয়া,ত্ৰিদীপ তালুকদাৰ(ৰাজকুমাৰ)অভিনেতা, নিৰ্মল পায়েং (ৰাইজৰ দলৰ যুৱ বাহিনীৰ ৰাজ্যিক সভাপতি), প্ৰশান্ত শইকীয়া (কংগ্ৰেছৰ নগাঁও জিলাৰ সভাপতি), অসীম চমুৱা (অধিবক্তা) আদি।
এই সভাত ৰাজ্যিক বিজেপিৰ সভাপতি দিলীপ শইকীয়াই কয় যে,এনেধৰণৰ আৰু অধিক নেতাক আদৰণি জনোৱাৰ বাবে বিজেপি সাজু হৈ আছে। শইকীয়াই লগতে কয়, “যোগদান কৰিবলৈ বহুতে অপেক্ষা কৰি আছে যদিও পৰিকল্পনাৰ ভিত্তিত আজি এই যোগদানৰ সিদ্ধান্ত লোৱা হয়।” তেওঁ জোৰ দি কয় যে, বিজেপিত যোগদান কৰাটো কেৱল টিকটৰ লাভ কৰাৰ দিশৰ পৰা চাব নালাগে। “কিছুমানে দলৰ টিকট বিচাৰিব পাৰে, যিটো স্বাভাৱিক। কিন্তু উপযুক্ত সময়ত চূড়ান্ত সিদ্ধান্ত লোৱা হ’ব। সকলোৱে টিকট নাপাব—কিন্তু সকলোৱে দীৰ্ঘম্যাদীভাৱে বিজেপিৰ সৈতে থিয় দিয়াৰ প্ৰতিশ্ৰুতি ল’ব লাগিব।” এইদৰে কয় দিলীপ শইকীয়াই।

তেওঁ অখিল গগৈক উদ্দেশ্যিক কেইবাটাও গুৰুত্বপূৰ্ণ মন্তব্য প্ৰকাশ কৰে। দিলীপ শইকীয়াই কয় যে, “মানুহে অখিল গগৈৰ কাষত বেছি দিন নাথাকে। কমল মেধিৰ পৰা নিৰ্মল পায়েংলৈকে—সকলোৱে অখিল গগৈৰ শিবিৰ এৰি গৈছে।”

“আৰক্ষীৰ শূণ্যলৈ গুলি চালনা ” । “এজনৰ মৃত্যু কেইবাজনো আহত ।” Goalpara

"আৰক্ষীৰ শূণ্যলৈ গুলি চালনা " । "এজনৰ মৃত্যু কেইবাজনো আহত ।" Goalpara
"আৰক্ষীৰ শূণ্যলৈ গুলি চালনা " । "এজনৰ মৃত্যু কেইবাজনো আহত ।" Goalpara

Goalpara । গোৱালপাৰা জিলাৰ পাইকান সংৰক্ষিত বনাঞ্চলৰ বিদ্যাপাৰাত উচ্ছেদ অভিযানৰ পিছত কিছু সংখ্যক লোকে আজিও উক্ত অঞ্চল এৰি নোযোৱাৰ ফলত আজি বনবিভাগৰ লগতে আৰক্ষী লোক সকলে উক্ত অঞ্চলৰ চলাচলৰ বাট পথ সমূহ বন্ধ কৰি দিয়াৰ অৰ্থে জে চি বি আনি খান্দিবলৈ ধৰাত এক উত্তেজনা মূলক পৰিবেশৰ সৃষ্টি হয় । অঞ্চলটোত থকা একাংশ পুৰুষ মহিলাৰ মাজত আৰক্ষী আৰু বনবিভাগৰ মাজত যুক্তি তৰ্ক আৰম্ভ হোৱাৰ পিছত পৰিস্থিতি বেয়াৰ পিনে ঢাল খায় । স্থানীয় লোক সকলে হাতে হাতে লাঠি জং লৈ আৰক্ষীৰ লোকক আক্ৰমণ কৰিবলৈ ধাৰাৰ পিছত আৰক্ষীয়ে উচ্ছেদিত লোকৰ ওপৰত গুলিছালনা কৰিবলৈ ধৰে ।

গুলিছালনাৰ পিছত থিতাতে মনোৱাৰ আলীৰ পুত্ৰ চকোৱাৰ আলী (১৯) মৃত্যু হয় । আনহাতে আমিৰ হামজা ২১ আৰু কুসুমুদ্দিন আলীক অতি সংকত জনক অৱস্থাত গুৱাহাটীলৈ প্ৰেৰণ কৰা বুলি জানিবলৈ পোৱা গৈছে । অৱশ্যে এইমুহূৰ্তলৈ সকলোৰে নাম সমূহ পাবলৈ সক্ষম হোৱা নাই । এইক্ষেত্ৰত কেইবাজনো আৰক্ষীৰ লোক আহত হোৱাৰ বাতৰি পোৱা গৈছে । আনপিনে আমছুৰ কেন্দ্ৰীয় কমিটিৰ সহ সাধাৰণ সম্পাদক আনিমুল হক চৌধুৰীয়ে এইকাৰ্যৰ তীব্ৰ নিন্দা কৰাৰ লগতে জিলা বন সংমণ্ডল প্ৰাধিকৰী বিষয়া তেজশ স্বামীৰ ভুলৰ বাবে এইকাৰ্য সংঘটিত হোৱা বুলি দাবী কৰাৰ লগতে এই কাৰ্যৰ তীব্ৰ বিৰোধিতা কৰি বন সংমণ্ডল বিষয়াৰ নিলম্বনৰ দাবী কৰে । বাতৰিটো লিখি দিয়ক

Summer Drama Workshop: অসম আদৰ্শ বিদ্যালয়ত গ্ৰীষ্মকালীন নাটকৰ কৰ্মশালা

Summer Drama Workshop: অসম আদৰ্শ বিদ্যালয়ত গ্ৰীষ্মকালীন নাটকৰ কৰ্মশালা
Summer Drama Workshop: অসম আদৰ্শ বিদ্যালয়ত গ্ৰীষ্মকালীন নাটকৰ কৰ্মশালা

আজিৰে পৰা অসম আদৰ্শ (Summer Drama Workshop) বিদ্যালয় বৰপামত পোন্ধৰদিনীয়া গ্ৰীষ্মকালীন নাটকৰ কৰ্মশালাৰ শুভাৰম্ভ কৰে অসম আদৰ্শ বিদ্যালয় বৰপামৰ সঞ্চালক নৃপেন বৰদলৈয়ে। বিশিষ্ট নাট্যকাৰ মৃণাল গোস্বামীৰ পৰিচালনাত ১৫ দিনীয়া নাটকৰ কৰ্মশালা অনুষ্ঠিত কৰা হৈছে। অসম আদৰ্শ বিদ্যালয় বৰপামৰ অধ্যক্ষা বৰ্ণালী কুৰ্মীয়ে জনোৱামতে দলংগুৰি উচ্চতৰ মাধ্যমিক বিদ্যালয়,জ্ঞানভাৰতী পাব্লিক স্কুল, ভাস্কৰ জ্যোতি আদৰ্শ বিদ্যাপীঠ, চেঙামাৰী উচ্চ মাধ্যমিক বিদ্যালয় আৰু অসম আদৰ্শ বিদ্যালয় বৰপামৰ অৰ্ধ শতাধিক ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে কৰ্মশালাত অংশগ্ৰহণ কৰিছে।

দ্বিতীয় শ্ৰেণীৰ পৰা দশম শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে অংশগ্ৰহণ কৰিব পৰা কৰ্মশালাৰ শুভাৰম্ভ অনুষ্ঠানত চেঙামাৰী উচ্চ মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ শিক্ষক ৰিপুঞ্জয় বৰদলৈ,মণিদ্বীপা দাস শইকীয়া, ফিৰোজ খান, পূৰ্ণিমা বৰমূদৈ, আইমণী ভূঞাকে ধৰি কেইটাগৰাকী বিশিষ্ট ব্যক্তি উপস্থিত থাকে।