Breaking

ভিটামিন ‘ডি’ ৰ উত্তম উৎস হ’ল সূৰ্যৰ পোহৰ। গাত ৰ’দ লোৱাৰ উপযুক্ত সময় কোনখিনি

0 47

ভিটামিন ডিৰ উত্তম উৎস সূৰ্য্য বুলি ধৰা হয়। কিন্তু মানুহে ছালৰ ক্ষতি হোৱাৰ ভয়ত ঔষধ নিক্ষেপ কৰে যদিও ১০ মিনিট ৰ’দত বহি থাকি ভাল নাপায়। ইয়াৰ ফলত হোৱা ক্ষয়-ক্ষতি জানি লওক ভাৰতবৰ্ষক এক পৰিমাণে গৰম দেশ বুলিও ক’ব পাৰি। বছৰৰ বেছিভাগ দিন আৰু দেশৰ বেছিভাগ ঠাইত বিশেষকৈ উত্তৰ ভাৰতত ৰ’দ থাকে। কিন্তু এই সকলোবোৰৰ মাজতো এটা কথাই সদায় নিৰাশ কৰে যে ভাৰতৰ আধা জনসংখ্যা ভিটামিন ডিৰ তীব্ৰ অভাৱত ভুগি আছে। শেহতীয়াকৈ এটা অনলাইন ড্ৰাগ ফাৰ্মাচীয়ে এক সমীক্ষা চলাইছে। য’ত দেখা গ’ল যে ভাৰতৰ প্ৰায় ৭৬ শতাংশ বা কওক যে তিনিজন ভাৰতীয়ৰ ভিতৰত এজন ভিটামিন ডিৰ অভাৱত ভুগি আছে।


অনলাইন ঔষধ ফাৰ্মাচীৰ সমীক্ষাই কি কয়?

এই সমীক্ষাটোৱে অতি আচৰিত ধৰণৰ প্ৰকাশ কৰিছে। ইয়াৰ প্ৰতিবেদনত প্ৰকাশ পাইছে যে ভাৰতৰ ৮৭ শতাংশ যুৱক-যুৱতীৰ বয়স ২৫ বছৰৰ তলৰ। তেওঁলোকৰ মাজত ভিটামিন ডিৰ তীব্ৰ অভাৱ পোৱা গৈছে। ২৫-৪০ বছৰ বয়সৰ ৮১ শতাংশ লোক ভিটামিন ডিৰ অভাৱত ভুগিছে। আশ্চৰ্যজনকভাৱে বদোদৰা, চুৰাট, নাগপুৰ, ভুৱনেশ্বৰ, নাশিক, বিশাখাপট্টনম আদি চহৰ এই তালিকাৰ শীৰ্ষত আছে। আটাইতকৈ আচৰিত কথাটো হ’ল চহৰবোৰত বসবাস কৰা মানুহৰ অৱস্থা অধিক কৰুণ৷ এই সমীক্ষাত এটা কথা জানিব পৰা গৈছে যে আমি ঘৰৰ ভিতৰত যিমানেই সক্ৰিয় নহওঁক কিয়, কিন্তু আমি ৰ’দত বহিব লাগিব। আমাৰ শৰীৰে পৰ্যাপ্ত পৰিমাণৰ সূৰ্যৰ পোহৰ পাব লাগিব। আজিকালি প্ৰদূষণ বৃদ্ধিৰ বাবে মানুহে ৰ’দত বহি নাথাকে, কিন্তু ভাৰতৰ বেছিভাগ অঞ্চল বিশেষকৈ উত্তৰ ভাৰতে সূৰ্যৰ পোহৰৰ সুবিধা লোৱা নাই।

সূৰ্যৰ পোহৰ হৈছে ভিটামিন ডিৰ উত্তম উৎস

আপোনালোকে জানে যে ভিটামিন ডিৰ উত্তম উৎস হ’ল সূৰ্যৰ পোহৰ। এতিয়া প্ৰশ্ন উত্থাপন হয় যে কোন সময়ত সূৰ্যৰ পোহৰ উপকাৰী। ইয়াৰ ওপৰত বহু গৱেষকে বিশ্বাস কৰে যে যদি আপুনি দৈনিক ৰাতিপুৱা ১০-১৫ মিনিট সূৰ্যৰ পোহৰত বহি থাকে তেন্তে এই UVB ৰশ্মিটোৱেই আটাইতকৈ দ্ৰুত। ইয়াৰ উপৰিও শৰীৰৰ ওপৰত যথেষ্ট প্ৰভাৱ পেলায়। ৰাতিপুৱা ৯ বজাৰ ভিতৰত আপোনাৰ বেলকনি, টেৰেচ, বাগিচা, চুবুৰীৰ পাৰ্কত থিয় হৈ বা ঘৰৰ পৰা ওলাই গৈ যিকোনো ঠাইত থিয় হৈ সূৰ্যৰ পোহৰ লব পাৰিব। ইয়াৰ প্ৰত্যক্ষ উপকাৰ আপোনাৰ শৰীৰৰ ওপৰত পৰে।

যদি আপুনি দৈনিক এই কাম কৰে তেন্তে এইটোৱেই হ’ব আপোনাৰ ভিটামিন ডিৰ পৰ্যাপ্ত কোটা। ইয়াৰ পিছত আপুনি পৃথকে পৃথকে ঔষধ খাব নালাগিব। ৰাতিপুৱাৰ ৰ’দৰ ৰশ্মিয়ে আপোনাৰ কোনো ধৰণৰ ক্ষতি নকৰে। নতুবা ছালৰ কৰ্কট ৰোগ বা ছালৰ প্ৰদাহ আৰু বিৰক্তিৰ বাবেও চিন্তা কৰাৰ প্ৰয়োজন নাই। কাৰণ প্ৰায়ে এনেকুৱা হয় যে আমি যেতিয়াই বাহিৰলৈ ওলাই যাওঁ তেতিয়াই সদায় এটা চিন্তা থাকে যে আমি ওলাই গ’লে ছালখন কেনেকৈ টেন হ’ব। এইটো…

ৰাতিপুৱা এই সময়ত ৰ’দত বহিব লাগে

ৰাতিপুৱাও এনেদৰে পৰিচালনা কৰিব পাৰে। যেনেকৈ আপুনি ৰাতিপুৱাৰ চাহ, বাতৰি কাকত বা ফোন কল খোৱাৰ পিছত কিছু সময় ৰ’দত বহি থাকিল। ফ্লেটত থকা মানুহ। ফোনৰ অজুহাতত ঘৰৰ পৰা ওলাই আহিল। অলপ সময় ৰ’দত খোজ কাঢ়ি আকৌ ঘৰৰ ভিতৰলৈ সোমাই গ’ল৷ সদায় লক্ষ্য কৰা হয় যে যেতিয়াই ভিটামিন ডিৰ অভাৱ হয় তেতিয়াই আপুনি টেবলেট খায়। কিন্তু আপুনি কেতিয়াবা ডাক্তৰৰ পৰামৰ্শ মানি চলিছেনে, ডাক্তৰে সদায় কয় যে আপুনি অলপ সময় সূৰ্য্যৰ পোহৰত বহিব লাগিব। কাৰণ সূৰ্যৰ পোহৰে আপোনাৰ শৰীৰক সক্ৰিয় কৰি ৰাখে। গোটেই দিনটো আপুনি শক্তিশালী অনুভৱ কৰে।

যেতিয়া সূৰ্যৰ পোহৰ আপোনাৰ ছালত আঘাত কৰে তেতিয়া আপোনাৰ কলাৰ ভিতৰত এটা অনুভূতি হয়। যিয়ে ভিটামিন ডি বনাবলৈ আৰম্ভ কৰে। এই গোটেই প্ৰক্ৰিয়াটো ইমানেই দ্ৰুতগতিত ঘটে যে আপুনি জানি আচৰিত হ’ব যে শৰীৰে এদিনতে নিজৰ প্ৰয়োজন অনুসৰি ভিটামিন ডি তৈয়াৰ কৰে।
কিমান সময়ত ৰ’দত বহিব লাগে?

ধূমত বহিবলৈ এইটোৱেই উপযুক্ত সময়

শীতকালৰ ৰাতিপুৱা অৰ্থাৎ ৰাতিপুৱা ৭ বজাৰ পৰা ৯ বজাৰ ভিতৰত ৰ’দত বহিব পাৰি। এই সময়ত ছালে ভিটামিন ডি দ্ৰুত আৰু অধিক পৰিমাণে তৈয়াৰ কৰে। কিন্তু গৰমৰ দিনত ৰ’দত বহিবলৈ খৰখেদা কৰিব লাগিব কাৰণ গৰমৰ দিনত পুৱা ৯ বজাৰ ভিতৰত গৰম যথেষ্ট বৃদ্ধি পায়। যদি আপুনি গ্ৰীষ্মকালত গৰমত বহি আছে, তেন্তে আপোনাৰ শৰীৰক সম্পূৰ্ণৰূপে জলসিঞ্চিত কৰি ৰাখক। ক’লা ৰঙে ক’লা ৰঙৰ তুলনাত অধিক ভিটামিন ডি উৎপন্ন কৰে। বয়সস্থ লোকৰ ক্ষেত্ৰত বয়সৰ লগে লগে ভিটামিন ডি তৈয়াৰ কৰাৰ প্ৰক্ৰিয়াটো লেহেমীয়া হয়।

যদি আপুনি খিৰিকীত বহি ৰ’দত গা ধুই ভিটামিন ডি পাইছে বুলি অনুভৱ কৰে, তেন্তে আপোনাৰ এই ভুল ধাৰণাটো আমি আঁতৰাই দিওঁ। আপোনালোকৰ জ্ঞাতাৰ্থে জনাওঁ যে খিৰিকীৰ পৰা অহা সূৰ্যৰ পোহৰত বহি ভিটামিন ডি বনাব নোৱাৰি। কাৰণ আপোনাৰ খিৰিকীৰ কাঁচে UVB ৰশ্মি বন্ধ কৰি ৰাখে। ৰ’দত থকাৰ এটা সুবিধা হ’ল আপোনাৰ শৰীৰৰ ভিতৰৰ সকলো বিষাক্ত বস্তু স্বয়ংক্ৰিয়ভাৱে ওলাই আহিব। বেছি দিন শৰীৰত থাকিব নোৱাৰিব।

ভিটামিন ডিয়ে আপোনাৰ শৰীৰত কেলচিয়াম যোগান ধৰে। হাড় দুৰ্বল হোৱাত বাধা দিয়ে। শ্বাস-প্ৰশ্বাসৰ সংক্ৰমণ, উশাহ-নিশাহৰ কষ্ট, টান, হতাশা, হৃদৰোগ, পেশীৰ বিষ, ষ্ট্ৰোক আৰু মেদবহুলতা কিছু পৰিমাণে প্ৰতিৰোধ কৰাত সহায় কৰে। যোৱা মাহত ফিনলেণ্ড বিশ্ববিদ্যালয়ে কৰা এক গৱেষণাত দেখা গৈছে যে ভিটামিন ডি গ্ৰহণ কৰা লোকৰ মেলানোমাৰ ৰোগী কম। লগতে ভিটামিন ডিৰ ঔষধ গ্ৰহণ কৰা বা ৰ’দত বহি থকা লোক। সেইসকল লোকৰ ক্ষেত্ৰত ছালৰ কৰ্কট ৰোগৰ সংখ্যা অতি কমেইহে দেখা গৈছে।

ভিটামিন ডিৰ সন্দৰ্ভত আপোনাৰ হাতত বিশেষ বিকল্প নাই। বিশেষকৈ খাদ্য সামগ্ৰীত। ছালমন আৰু টুনা মাছত ভিটামিন ডি প্ৰচুৰ পৰিমাণে পোৱা যায়। বা কেৱল ক’ব যে কণীৰ হালধীয়া অংশত ভিটামিন ডি পোৱা যায়। কিন্তু সমস্যাটো হ’ল ভাৰতীয়সকলৰ অধিকাংশই নিৰামিষভোজী আৰু তেওঁলোকে শাক-পাচলিৰ ওপৰত অধিক নিৰ্ভৰশীল।

Leave A Reply