মঙলবাৰৰ পৰা একেৰাহে তিনিদিন ধৰি উচ্চতম ন্যায়ালয়ত ৱাকফ গোচৰৰ শুনানি অব্যাহত আছিল। সংশোধিত ৱাকফ আইনখনৰ বৈধতা সন্দৰ্ভত সকলো পক্ষৰ যুক্তি শুনানি গ্ৰহণ কৰে আদালতে।(Waqf) বৃহস্পতিবাৰৰ শুনানিৰ অন্তত স্থগিত ৰখা হয় অন্তৱৰ্তীকালীন ৰায়দান। বৃহস্পতিবাৰৰ শুনানিৰ সামৰণি পৰে উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ মুখ্য ন্যায়াধীশৰ বিচাৰপীঠত। একেৰাহে তিনিদিন সকলো পক্ষৰ যুক্তি শুনানিৰ অন্তত উচ্চতম ন্যায়ালয়ে অন্তৱৰ্তীকালীন ৰায়দান স্থগিত ৰাখে।
বাদী পক্ষৰ অধিবক্তা এ এম দাৰৰ মতে ৱাকফ শব্দটো আৰবী শব্দ ‘ৱাকাফা’ৰ পৰা আহিছে, যাৰ অৰ্থ হৈছে বণ্ড। তেওঁৰ মতে এজন ব্যক্তিয়ে যিমানেই বেছি সম্পত্তি ৱাকফক দিয়ে সিমানেই তেওঁ ঈশ্বৰৰ ওচৰ চাপিব।ইয়াৰ পূৰ্বেও যুটীয়া সংসদীয় সমিতিৰ প্ৰতিবেদন সন্দৰ্ভত মন্তব্য কৰিছিল ছলিচিটৰ জেনেৰেলে। সেই প্ৰসংগত বাদীজনৰ অধিবক্তা অভিষেক মনু সিংভীয়ে কয় যে মেহতাৰ বক্তব্য অনুসৰি ২৮খন ৰাজ্যৰ ভিতৰত পাঁচখন আৰু আঠখন কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ ভিতৰত চাৰিখন ৰাজ্যত এই সমীক্ষা কৰা হৈছে।
সিংবীৰৰ দাবী যে এই সংখ্যাই দেশৰ মাত্ৰ ৯ শতাংশ অঞ্চলহে প্ৰতিনিধিত্ব কৰে।বাদীসকলৰ অন্যতম অধিবক্তা ৰাজীৱ ধাৱানে কয় যে ৱাকফ যে অপৰিহাৰ্য আৰু অবিচ্ছেদ্য বুলি প্ৰতিষ্ঠিত। এইটো দান-বৰঙণিৰ অংশ, যিটো ইছলামৰ পাঁচটা স্তম্ভৰ ভিতৰত অন্যতম।ছিবালৰ মতে ৱাকফ হৈছে ঈশ্বৰৰ ওচৰত উৎসৰ্গিত সম্পত্তি। সেই কথা শুনি মুখ্য ন্যায়াধীশে কয় যে আন ধৰ্মৰ বাবেও একেধৰণৰ (দান) আইন আছে। ছিবালে কয়, “অন্য (আইনী) ক্ষেত্ৰত ই সমাজৰ বাবে উপহাৰ।
এই ক্ষেত্ৰত ই ঈশ্বৰৰ বাবে উপহাৰ। এবাৰ উপহাৰ দিলে ইয়াক ঘূৰাই ল’ব নোৱাৰি।”আৱেদনকাৰীৰ অধিবক্তা কপিল ছিবালে আদালতত যুক্তি দি কয় যে, “এটা সম্পত্তি চৰকাৰী সম্পত্তি নে নহয় সেইটো এজন সংগ্ৰাহকে সিদ্ধান্ত ল’ব। ইয়াৰ পিছত কোৱা হৈছে যে সিদ্ধান্ত নোলোৱালৈকে সম্পত্তিটোক ৱাকফ হিচাপে গণ্য কৰা নহ’ব। কোন আইনৰ অধীনত এই কথা প্ৰমাণ কৰিব পাৰি?”ৱাকফ গোচৰৰ যুক্তিৰ এটা পৰ্যায়ত কেন্দ্ৰৰ ছলিচিটৰ জেনেৰেল তুষাৰ মেহতাই বুধবাৰে যুক্তিৰ সময়ত ভুল মন্তব্য কৰা বুলি কয়। বুধবাৰে মেহতাই কয় যে ৱাকফ ব’ৰ্ডৰ ভূমিকা ধৰ্মনিৰপেক্ষ। সেই প্ৰসংগত ৱাকফ আৰু হিন্দু এনডাউমেণ্ট সম্পত্তিৰ পাৰ্থক্য ব্যাখ্যা কৰি তেওঁ কয়, “হিন্দু এনডাউমেণ্ট ব’ৰ্ড কেৱল ধৰ্মীয় কামৰ সৈতে জড়িত। অৱশ্যে ৱাকফৰ সম্পত্তি বিভিন্ন ধৰ্মনিৰপেক্ষ কামতো ব্যৱহাৰ কৰা হয়।”
বৃহস্পতিবাৰে আদালতত স্বীকাৰ কৰে মেহতাই এই মন্তব্য ভুল। ছলিচিটৰ জেনেৰেলে কয়, “কালি মই ভুল মন্তব্য কৰিলোঁ। হিন্দু দাতব্য ব’ৰ্ডে ধৰ্মীয় আৰু দাতব্য দুয়োটা কাম কৰে। মই ক’লোঁ, কেৱল ধৰ্মীয় কাম।”উচ্চতম ন্যায়ালয়ে শুনানিৰ তৃতীয় দিনৰ দ্বিতীয় খণ্ডত বিবাদীসকলৰ যুক্তিৰ শুনানি আৰম্ভ কৰে। শুনানিৰ দ্বিতীয়াৰ্ধৰ আৰম্ভণিতে মুখ্য ন্যায়াধীশ গোবাইয়ে বিবাদীজনক কয় যে, “আপুনি আদালতক সন্তুষ্ট কৰিব লাগিব যে আইনখন ইমানেই (স্বেচ্ছাচাৰী) যে ইয়াক স্থগিত ৰখা উচিত।”ছলিচিটৰ জেনেৰেলে কয় যে ৱাকফ সৃষ্টি কৰা আৰু ৱাকফক সম্পত্তি দান কৰাটো বেলেগ কথা। ধৰি লওক, এজন হিন্দু হিচাপে মই ৱাকফলৈ কিবা এটা দান কৰিব বিচাৰো, যিটো কৰিব পৰা যায়।” তেওঁ লগতে কয়, “এজন অমুছলমানে কেনেকৈ ৱাকফ সৃষ্টি কৰিব পাৰে? তেওঁ ইচ্ছা কৰিলে ৱাকফক সম্পত্তি দান কৰিব পাৰে।”