আজিকালি সৰু ল’ৰা-ছোৱালীৰ স্ক্ৰীণৰ সময় বহু বাঢ়িছে। বেছিভাগ শিশুৱেই স্মাৰ্টফোন বা টিভি চাই সময় কটাই। এক অধ্যয়নত প্ৰকাশ পাইছে যে অত্যধিক স্ক্ৰীণ টাইমে শিশুৰ ভাষাত প্ৰভাৱ পেলায়। পৰ্দাত বেছি সময় কটালে শিশুৰ ভাষাৰ বিকাশ লেহেমীয়া হয়।(Child Health Care)
টিভি, স্মাৰ্টফোন আদিৰ অত্যধিক ব্যৱহাৰে শিশুৰ ভাষা শিকাৰ ক্ষমতাত নেতিবাচক প্ৰভাৱ পেলাব পাৰে। আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় অধ্যয়নত প্ৰকাশ পাইছে যে সৰু ল’ৰা-ছোৱালীক কিতাপৰ সৈতে জড়িত কৰি প্ৰাপ্তবয়স্কৰ সৈতে একেলগে পৰ্দা চোৱাটোৱে তেওঁলোকৰ ভাষা দক্ষতা বৃদ্ধি কৰিব পাৰে। লেটিন আমেৰিকাৰ ২০খন দেশৰ গৱেষকৰ নেতৃত্বত চলা এই অধ্যয়নত ১২ৰ পৰা ৪৮ মাহৰ বয়সৰ ১৮৭৮টা সৰু শিশুৰ তথ্য বিশ্লেষণ কৰা হৈছে। ইয়াত অভিভাৱকসকলক সোধা প্ৰশ্নৰ ভিত্তিত শিশুৰ পৰ্দাৰ ব্যৱহাৰ, কিতাপৰ সৈতে জড়িত, ভাষা বিকাশ আৰু অন্যান্য দিশসমূহ পৰীক্ষা কৰা হৈছিল। ইয়াৰ উপৰিও তেওঁলোকৰ পৰিয়ালৰ আৰ্থিক অৱস্থা, পিতৃ-মাতৃৰ শিক্ষা আৰু চাকৰিৰ বিষয়েও পৰ্যালোচনা কৰা হয়।
PLOS One নামৰ আলোচনীখনত প্ৰকাশিত এই গৱেষণাত দেখা গৈছে যে সৰু ল’ৰা-ছোৱালীৰ বাবে সৰ্বাধিক ব্যৱহৃত মাধ্যম হৈছে টিভি, যি গড়ে দিনটোত এঘণ্টাৰো অধিক সময় চোৱা হৈছিল। ইয়াৰ ফলত শিশুৰ ভাষা বিকাশৰ গতি লেহেমীয়া হ’ব পাৰে। তদুপৰি এই অধ্যয়নত এইটোও প্ৰকাশ পাইছে যে মনোৰঞ্জনৰ অনুষ্ঠান শিশুৱে বেছিকৈ চোৱা, আনহাতে সংগীত আৰু শিক্ষামূলক অনুষ্ঠান দ্বিতীয় আৰু তৃতীয় স্থানত আছে। দুৰ্বল অৰ্থনৈতিক অৱস্থাৰ পৰিয়ালত কিতাপ আৰু শৈক্ষিক সম্পদৰ ব্যৱহাৰ কম হোৱা দেখা গৈছিল।
যিসকল শিশুৱে অধিক টিভি, স্মাৰ্টফোনত সময় কটাই তেওঁলোকৰ শব্দভাণ্ডাৰ সীমিত। আনহাতে, যিসকল শিশুৱে কিতাপৰ সৈতে অধিক জড়িত হৈছিল বা প্ৰাপ্তবয়স্কৰ সৈতে টিভি, স্মাৰ্টফোন চাইছিল, তেওঁলোকৰ ভাষাৰ দক্ষতা উন্নত হোৱা দেখা গৈছিল। কিন্তু পৰ্দা ব্যৱহাৰ আৰু শিশুৰ শাৰীৰিক বিকাশৰ মাজত কোনো সুনিৰ্দিষ্ট সম্পৰ্ক পোৱা নগ’ল।
এই অধ্যয়নে পূৰ্বৰ গৱেষণাক নিশ্চিত কৰিছে যে অত্যধিক পৰ্দাৰ সময়ে সৰু ল’ৰা-ছোৱালীৰ ভাষা শিকাৰ ক্ষমতাত নেতিবাচক প্ৰভাৱ পেলাব পাৰে।

