Breaking

ভিটামিন ডি-ৰ আমাৰ দেহত কি কৰে? গৰ্ভাৱস্থাৰ সময়ত ভিটামিন ডি অত্যাৱশ্যকীয় নেকি?

0 1,108

ভিটামিন ডি বহুতো স্বাস্থ্য উপকাৰিতাৰ সৈতে সম্পৰ্কিত। এইটো উচ্চ উৰ্বৰতা আৰু গৰ্ভধাৰণৰ চেষ্টা কৰা মহিলাসকলৰ এক স্বাস্থ্যকৰ গৰ্ভধাৰণৰ সৈতে সম্পৰ্কিত যেন লাগিছে।শেহতীয়া বছৰবোৰত ভিটামিন ডি-য়ে যথেষ্ট মনোযোগ লাভ কৰিছে, আৰু বেছিভাগ লোকে ইয়াৰ বিষয়ে শুনিছে। ভিটামিন ডিক “চানচাইন ভিটামিন” বুলিও কোৱা হয়। ই সূৰ্যৰ সংস্পৰ্শলৈ অহাৰ ফলত ছালত উৎপন্ন হয় আৰু খাদ্য আৰু পৰিপূৰকৰ জৰিয়তে শোষণ কৰিব পাৰি।অৱশ্যে, বেছিভাগ লোকে নাজানে যে তেওঁলোকৰ ভিটামিন ডি-ৰ স্তৰে তেওঁলোকৰ উৰ্বৰতা ক্ষতিগ্ৰস্ত কৰিব পাৰে।

ভিটামিন ডি প্ৰকৃততে কি?

আটাইতকৈ সচৰাচৰ প্ৰকাৰৰ ভিটামিন ডি হৈছে চোলেকেলচিফেৰল, যি ছালৰ লগতে কিছুমান খাদ্য আৰু পৰিপূৰকত পোৱা যায়। ভিটামিন ডি-ৰ প্ৰেছক্ৰিপচন প্ৰকাৰ হৈছে ভিটামিন ডি2 (এৰ্গোকেলচিফেৰল)। এটা অধ্যয়ন অনুসৰি, ভিটামিন ডি3 ভিটামিন ডি2-তকৈ অধিক দক্ষতাৰে বিপাক কৰা হয়।

যদি আমি ৰ’দত পৰ্যাপ্ত সময় অতিবাহিত কৰোঁ, আমাৰ বেছিভাগে আমাক প্ৰয়োজন হোৱা সকলো ভিটামিন ডি শোষণ কৰিব পাৰে। অৱশ্যে, বহুতো মহিলাই তেওঁলোকৰ ভিটামিন ডি-ৰ স্তৰ স্বাস্থ্যকৰ ৰাখিবলৈ গোটেই বছৰটোত পৰ্যাপ্ত সূৰ্যৰ সংস্পৰ্শ লৈ নাযায়। কিয়নো কিছুমান খাদ্যত প্ৰাকৃতিকভাৱে ভিটামিন ডি অধিক থাকে, আপোনাৰ আহাৰৰ জৰিয়তে ইয়াৰ পৰ্যাপ্ত পৰিমাণ পোৱাটো কঠিন হ’ব পাৰে। অন্যান্য কাৰকে ভিটামিন ডিৰ স্তৰ প্ৰভাৱিত কৰে। যদি আপোনাৰ ওজন অধিক বা গাঢ় ছাল আছে, আপোনাৰ ভিটামিন ডি-ৰ অভাৱহোৱাৰ আশংকা থাকিব পাৰে। এই আৰু অন্যান্য কাৰণত, গৰ্ভধাৰণ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰা বহুতো মহিলাৰ ভিটামিন ডি-ৰ অভাৱ হোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে।

ভিটামিন ডি আৰু উৰ্বৰতাৰ মাজৰ সম্পৰ্ক কি?

ভিটামিন ডি বহুতো স্বাস্থ্য উপকাৰিতাৰ সৈতে সম্পৰ্কিত। এইটো উচ্চ উৰ্বৰতা আৰু গৰ্ভধাৰণৰ চেষ্টা কৰা মহিলাসকলৰ এক স্বাস্থ্যকৰ গৰ্ভধাৰণৰ সৈতে সম্পৰ্কিত যেন লাগিছে।স্ত্ৰীৰোগ বিশেষজ্ঞৰ চিকিৎসা সঞ্চালক আৰু শান্তা হৰ্তালকেন্দ্ৰবসন্ত বিহাৰৰ আইভিএফ বিশেষজ্ঞ ডাঃ অনুভা সিঙৰ মতে: “ভিটামিন ডি আৰু প্ৰাকৃতিক উৰ্বৰতাৰ লগতে উৰ্বৰতা চিকিৎসাৰ সময়ত কাৰ্যকৰীতাৰ ওপৰত গৱেষণা মিশ্ৰিত। কিছুমান অধ্যয়নে দেখুৱাইছে যে ভিটামিন ডিৰ অভাৱ আইভিএফ আৰু হিমায়িত দাতাৰ কণীভ্ৰূণস্থানান্তৰ দুয়োটাতে উচ্চ সফলতাৰ হাৰৰ সৈতে সম্পৰ্কিত। সেই লিংকটো আন অনুসন্ধানত প্ৰমাণিত হোৱা নাই।”যদিও ভিটামিন ডি আৰু উৰ্বৰতাৰ তথ্য অমীমাংসিত, কেইবাটাও অধ্যয়নত দেখা গৈছে যে ভিটামিন ডি তেজৰ স্তৰ 30 মিলি/মিলি থকা মহিলাৰ গৰ্ভধাৰণৰ হাৰ নিম্ন স্তৰৰ মহিলাৰ তুলনাত অধিক। অধ্যয়ন অনুসৰি, পৰ্যাপ্ত ভিটামিন ডি স্তৰ থকা মহিলাৰ নিম্ন স্তৰৰ মহিলাৰ তুলনাত আইভিএফৰ জৰিয়তে গৰ্ভধাৰণ কৰাৰ সম্ভাৱনা চাৰিগুণ বেছি।

মোক কিমান ভিটামিন ডি ৰ প্ৰয়োজন?

“যিহেতু প্ৰতিজন ব্যক্তিৰ ভিটামিন ডি-ৰ প্ৰয়োজনীয়তা অতুলনীয়, ইয়াক নিৰ্ধাৰণ কৰিবলৈ হাইড্ৰক্সি ভিটামিন ডি পৰীক্ষাৰ প্ৰয়োজন। আমি কেৱল এই ভিত্তিত ভিটামিন ডি পৰিপূৰকৰ পোষকতা কৰোঁ,” ড০ অনুভা সিঙে যোগ দিছিল।গৰ্ভাৱস্থাৰ সময়তো ভিটামিন ডি অত্যাৱশ্যকীয় নেকি? পিটাম্পুৰা নতুন দিল্লীৰ মাতৃৰ লেপ আইভিএফ কেন্দ্ৰৰ গাইনোকোলজিষ্ট আৰু আইভিএফ বিশেষজ্ঞ ডাঃ শোভা গুপ্তাৰ মতে “সাধাৰণ ভিটামিন ডি স্তৰ প্ৰাপ্ত কৰিলে উৰ্বৰতা বৃদ্ধি হোৱাৰ লগতে সুৰক্ষিত গৰ্ভধাৰণহোৱাৰ সম্ভাৱনা বৃদ্ধি হোৱা দেখা যায়। প্ৰাক-ম্যাদী প্ৰসৱ, গৰ্ভধাৰণৰ ডায়েবেটিচ, প্ৰিএকলেম্পচিয়া (গৰ্ভাৱস্থাৰ সময়ত অত্যন্ত উচ্চ ৰক্তচাপ), আৰু বেক্টেৰিয়াৰ ভেজিনোচিছ সকলোবোৰ অধ্যয়নত গৰ্ভধাৰণৰ সময়ত ভিটামিন ডি-ৰ অভাৱৰ সৈতে সম্পৰ্কিত হৈ আছে। গৰ্ভৱতী হ’লে ভিটামিন ডি পৰিপূৰক গ্ৰহণ কৰাটো সেয়েহে মা আৰু কেঁচুৱা দুয়োৰে বাবে উপকাৰী।”গৱেষণা অনুসৰি, গৰ্ভৱতী মহিলাৰ ক্ষেত্ৰত স্বাভাৱিক ভিটামিন ডি স্তৰ প্ৰাপ্ত কৰা আৰু কেঁচুৱাৰ ভিটামিন ডি-ৰ অভাৱ পৰিহাৰ কৰাত 2,000-4,000 আই.ইউ.-ৰ ভিটামিন ডি পৰিপূৰক সুৰক্ষিত আৰু উপকাৰী।