Breaking

উৎসাহী নহয় জাপানী কোম্পানী : বুলেট ট্ৰেইন প্ৰকল্পত ৫ বছৰ বিলম্ব

0 1,309

দৈনন্দিন বাৰ্তা ডেস্ক : নিৰ্বাচনৰ আগতেই নহয়, নিৰ্বাচনত সাফল্য লাভ কৰাৰ পাচতো প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোডীয়ে বুলেট ট্ৰেইনৰ বাবে বহু শব্দ খৰচ কৰিছিল ৷ প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ নিৰ্দেশত জাপান পৰ্যন্ত ঘূৰি আহিছিল বিশেষজ্ঞৰ দল ৷ ভাৰতলৈ আহি বুজাবুজি চুক্তিত চহী কৰিছিল চীন, স্পেইনৰ দৰে দেশৰ প্ৰতিনিধিয়ে ৷ মোডীৰ সেই স্বপ্নৰ প্ৰকল্পই এইবাৰ পৰিল এক আঘাত ৷ ২০২৩ চনত প্ৰকল্পৰ প্ৰথম পৰ্যায়ৰ কাম শেষ হোৱাৰ কথা আছিল যদিও সেয়া পাঁচ বছৰ পিছুৱাই গৈছে ৷ লক্ষ্যমাত্ৰা নিৰ্দ্ধাৰণ কৰা হৈছে ২০২৮ চন ৷ মূলত বুলেট ট্ৰেইনৰ ক্ষেত্ৰত নিবিদাত জাপানী কোম্পানীৰ অংশগ্ৰহণ উল্লেখনীয়ভাৱে হাৰ কম ৷ তেওঁলোকে আগ্ৰহও দেখুওৱা নাই ৷ মাটি অধিগ্ৰহণৰ সমস্যাৰ বাবেই এই দুৰাৱস্থা ৷ ৰে’ল বিভাগৰ এজন বিষয়াই জনোৱা মতে থাকি যোৱা সমস্যাবোৰ দ্ৰুত সমাধান কৰা হ’লে নিৰ্দ্ধাৰিত সময়ৰ কিছু আগতেই সম্ভৱ হ’লহেতেন ৷ কিন্তু এই জাতীয় জটিল প্ৰযুক্তি নিৰ্ভৰ প্ৰকল্পত নিৰ্দ্ধাৰিত সময় বহু পিছুৱাই দিয়া নহয় ৷ মুম্বাইৰ পৰা আহমেদাবাদলৈ ৫০৮ কিলোমিটাৰ বুলেট ট্ৰেইনৰ ট্ৰেক নিৰ্মাণৰ ৮০ শতাংশ খৰচই জাপানৰ পৰা মাত্ৰ ০.১ শতাংশ হাৰত ঋণত গঢ়ি উঠাৰ কথা ৷ ঋণৰ সুত দিয়াত ভাৰতে ১৫ বছৰ সময় পাব ৷ মূলত জাপানী প্ৰযুক্তিত ভাৰতত বুলেট ট্ৰেইন গঢ়ি উঠিব ৷ স্বাধীনতাৰ ৭৫ বছৰ পূৰ্তি উপলক্ষে বুলেট ট্ৰেইন মুম্বাইৰ পৰা আহমেদাবাদ পৰ্যন্ত চলোৱাৰ কথা আছিল ৷ জানিব পৰা মতে নিবিদাৰ কাম ক’ৰোনাৰ বাবে থমকি গৈছে ৷ এই প্ৰকল্প বাস্তৱায়িত কৰাৰ ক্ষেত্ৰত অন্যতম জটিল হ’ল ঠাই ৷ মুম্বাইৰ পৰা আহমেদাবাদ পৰ্যন্ত বুলেট ট্ৰেইন কৰিডৰত ২১ কিলোমিটাৰ পথ ভূগৰ্ভস্থ, ৭ কিলোমিটাৰ পথ সমুদ্ৰৰ তলেৰে যাব৷ এই পথৰ নিৰ্মাণ চলিত বছৰৰ আৰম্ভণিৰে পৰা কোনো জাপানী কোম্পানীয়ে আগ্ৰহ প্ৰকাশ কৰা নাই ৷ তদুপৰি জাপানী য়েনৰ তুলনাত টকাৰ দাম বহু বাঢ়িছে ৷ ফলত প্ৰকল্প বাস্তৱায়িত কৰাত অনুমানিক খৰচৰ পৰিমাণ বহু বাঢ়িব৷ বৰ্দ্ধিত ব্যয় বহন কৰাত ভাৰত সন্মত নহয় বুলি জানিব পৰা গৈছে ৷ দেশীয় কোম্পানীবোৰক সুৰংগৰে ৰে’ল পথ নিৰ্মাণৰ দায়িত্ব দিবৰ বাবে নিবিদা জমা কৰাৰ ঘোষণা কৰিব পাৰে ভাৰত চৰকাৰে ৷ বুলেট ট্ৰেইনৰ নিৰ্মাতা কাৱাছাকি আৰু হিতাচিয়ে যৌথভাৱে ট্ৰেইন সৰবৰাহৰ নিবিদা দিছে ৷ ফলত দৰদামৰ কোনো বিকল্প নাই ৷ আগন্তুক দিনত ভাৰত-জাপানৰ যৌথ সমিতিৰ সভাত এই বিষয়টোক লৈ আলোচনা হ’ব বুলি প্ৰাপ্ত সূত্ৰই প্ৰকাশ কৰে ৷ আনহাতে জাপানৰ প্ৰধানমন্ত্ৰী পদৰ পৰা ছিনজো আবেৰে পদত্যাগ কৰাত সমস্যা সমাধানত অন্তৰায় হ’ব পাৰে বুলি ভবা হৈছে ৷ উল্লেখ্য যে মুম্বাইৰ পৰা আহমেদাবাদ পৰ্যন্ত ৫০৮ কিলোমিটাৰ বুলেট ট্ৰেইনৰ ট্ৰেক নিৰ্মাণত মাটিৰ ৭৭ শতাংশ গুজৰাট আৰু ২২ শতাংশ মহাৰাষ্ট্ৰই দিব ৷ জানিব পৰা মতে মহাৰাষ্ট্ৰৰ পালঘৰ আৰু গুজৰাটৰ নৱচাৰিৰৰ মাটি অধিগ্ৰহণত সমস্যাই দেখা দিছে ৷ নেচনেল হাই স্পীড ৰে’ল ক’ৰ্প’ৰেচনৰ এজন বিষয়াই জনোৱা মতে ৫০৮ কিলোমিটাৰ বুলেট ট্ৰেইন ট্ৰেক নিৰ্মাণৰ বাবে ৬৩ শতাংশ মাটি অধিগ্ৰহণৰ কাম সম্পন্ন হৈছে ৷ ইয়াত ছটা ষ্টেচন হ’ব৷ ৩৪৫ কিলোমিটাৰ পথ নিৰ্মাণৰ নিবিদা আহ্বানৰ কামো শেষ ৷

Leave A Reply