অম্বুবাচী মহাযোগৰ সামৰণি।(Maa Kamakhya)

পুৱতিনিশা ৩.২৭ বজাত অম্বুবাচীৰ নিবৃত্তি।
ভক্তৰ বাবে খোল খালে কামাখ্যা মন্দিৰৰ মূল দুৱাৰ।

মাৰ আশিস গ্ৰহণৰ বাবে ভক্তৰ লানি নিছিগা সোঁত।

দেশ-বিদেশৰ ভক্তই ভিৰ কৰিছে শক্তিপীঠ মা কামাখ্যাত।
অম্বুবাচী মহাযোগৰ সামৰণি।(Maa Kamakhya)
পুৱতিনিশা ৩.২৭ বজাত অম্বুবাচীৰ নিবৃত্তি।
ভক্তৰ বাবে খোল খালে কামাখ্যা মন্দিৰৰ মূল দুৱাৰ।
মাৰ আশিস গ্ৰহণৰ বাবে ভক্তৰ লানি নিছিগা সোঁত।
দেশ-বিদেশৰ ভক্তই ভিৰ কৰিছে শক্তিপীঠ মা কামাখ্যাত।
নতুন দিল্লী, ২৫ জুন, ২০২৫:1975 EMERGENCY । স্বাধীন ভাৰতৰ ইতিহাসৰ অন্যতম অন্ধকাৰ সময় হিচাপে গণ্য হোৱা ১৯৭৫ চনৰ জৰুৰীকালীন অৱস্থা (Emergency) আজিৰ দিনটোত ৫০ বছৰ পূৰ্ণ হ’ল। প্ৰায় ২১ মাহ স্থায়ী হোৱা এই সময়খিনিৰ বাবে তৎকালীন প্ৰধানমন্ত্ৰী ইন্দিৰা গান্ধীক কেন্দ্ৰ কৰি হোৱা ৰাজনৈতিক ঘটনাবলী, আন্দোলন আৰু আদালতৰ ৰায়ই প্ৰেক্ষাপট তৈয়াৰ কৰিছিল।
ইয়াত ১৯৭৫ চনৰ জৰুৰীকালীন অৱস্থালৈ আগবঢ়াই নিয়া প্ৰধান ঘটনাবোৰৰ সময়ৰেখা দিয়া হ’লঃ
ডিজিটেল ডেস্ক, ২৫ জুন: Assam Flood 2025 । যোৱা কেইদিনমান ধৰি অহা নেৰানেপেৰা বৰষুণৰ ফলত কাকজান নদীৰ জলপৃষ্ঠত ব্যাপক বৃদ্ধি ঘটিছে। ফলস্বৰূপে নদীখনৰ ৰিং বান্ধ কেইবাঠাইত ভাঙি পৰাৰ ফলত বনগাঁও, ঢাৰিগাঁও, কমাৰখাটোৱাল, দেৱান গাঁও আদি কেইবাখনো গাঁও সম্পূৰ্ণৰূপে বানত ডুব গৈছে।
দুটা স্থানত নদীৰ মথাউৰি ভাঙি পৰা ঘটনাই সমগ্ৰ অঞ্চলখন জলমগ্ন কৰি তুলিছে। ঘৰৰ ভিতৰত পানী সোমাই পৰাৰ ফলত বহু পৰিয়াল গৃহহীন হ’বলগীয়া হৈছে। বিশেষকৈ বানৰ প্ৰভাৱত সমগ্ৰ অঞ্চলটোৰ শালি খেতিৰ কঠীয়া একেবাৰে ধ্বংস হৈ পৰিছে।
এই সমস্যা নতুন নহয় — কাকজান নদীৰ বান সমস্যা বছৰৰ পিছত বছৰ পুনৰাবৃত্ত হৈ আহিছে, কিন্তু তেনেও চৰকাৰী পক্ষ আৰু পঞ্চায়তৰ দিশৰ পৰা যথেষ্ট গুৰুত্ব দিয়া হোৱা দেখা নাযায়। পূৰ্বৰ পঞ্চায়ত প্ৰতিনিধি সকলে ৰিং বান্ধৰ বাবে লাখ লাখ টকাৰ আঁচনি লৈছিল যদিও, অধিকাংশ কাম কাগজত সীমাবদ্ধ হৈ পৰে। ৰিং বান্ধৰ একো অংশেই শক্তিশালী ৰূপত টিকি থাকিব পৰা নাই। ফলত বৰষুণ পৰিলেই নদীৰ দুয়ো কাষৰ গাঁওসমূহ বিপদত পৰে।
ইয়াৰ উপৰিও, মথাউৰি ভঙাৰ ফলত বাসগৃহ সমূহতো পানী সোমোৱাৰ ফলত পশু ধনৰ সমস্যাকে ধৰি অন্যান্য সমস্যা সমূহে আৱৰি ধৰা দেখা গৈছে। বিশেষ উদ্বেগৰ বিষয় হ’ল যে, ৩৭ নং ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথৰ দাঁতিকাষৰীয়া অঞ্চলসমূহতো ইতিমধ্যে পানীত ডুব যোৱা পৰিলক্ষিত হৈছে। স্থানীয় ৰাইজে দাবী উত্থাপন কৰিছে যে, কাকজান নদীৰ পিছৰ অংশটো খান্দি বহল কৰি নেপেলাই অনাগত দিনত বানপানীৰ সমস্যা দূৰ নহব। পানীৰ স্ৰোত যদি এনেদৰেই অব্যাহত থাকে, নিশালৈ অধিক সংখ্যক অঞ্চল জলমগ্ন হ’ব বুলি অনুমান কৰা হৈছে।
ডিজিটেল ডেস্ক, ২৫ জুন —(jay krishna guru )প্ৰখ্যাত আধ্যাত্মিক বক্তা আৰু অনলাইন ধৰ্মীয় গৰাকী জয় গুৰু কৃষ্ণ (প্ৰেমানন্দ প্ৰভু) পুনৰ বিতৰ্কৰ কেন্দ্ৰবিন্দু হৈছে। বিদেশ ভ্ৰমণৰ সময়ত তেওঁক পশ্চিমী ধৰণৰ পোষাক—টাইট জীনচ,চাৰ্ট, ছানগ্লাছত দেখা যোৱাৰ লগে লগে সামাজিক মাধ্যমত চর্চাৰ যোৱাৰ উঠিছে। সাধুসকলৰ সাধাৰণ ধুতি, চাদৰ, গামোচা ধৰণৰ পৰম্পৰাগত সাজত সদায় দেখা পোৱা এই ধৰ্মগুৰুক এনে ৰূপত দেখা যোৱাটো বহুতে সহজভাবে গ্ৰহণ কৰিব পৰা নাই।
কি আছিল সেই ছবিসমূহত ?
ভাইৰেল ফটো সমূহত দেখা গৈছে যে জয় গুৰু কৃষ্ণই বিদেশত নিজৰ পৰিয়ালৰ সৈতে ফটো তুলি আছে। তেওঁৰ মুখত আত্মবিশ্বাস আৰু পৰিৱেশৰ সৈতে সহজে মিলি যোৱাৰ এক ভিন্ন মেজাজ। যদিও এই দৃশ্য অনুৰাগীসকলৰ একাংশৰ বাবে নতুন যুগৰ আধ্যাত্মিকতাক প্ৰতিনিধিত্ব কৰা বুলি অনুভৱ হৈছে, আন একাংশে একেবাৰে বিপৰীত প্ৰতিক্ৰিয়া প্ৰকাশ কৰিছে।
সামাজিক মাধ্যমৰ লগতে বাটে- ঘাটে দুই ধৰণৰ প্রতিক্ৰিয়া:
প্ৰতিক্ৰিয়া অনুসৰি —
“ধৰ্মগৰাকী এজনৰ এনে সাজ-পিন্ধা দেখা গ’লে ভক্তসকলৰ মনত বিভ্ৰান্তি সৃষ্টি হয়। যি লোক জীৱনৰ ৰাহ দেখুৱায়, তেওঁ নিজৰ পৰিচয় বজাই ৰাখিব লাগিব।”
আন প্ৰতিক্ৰিয়া অনুসৰি —
“বাহ্যিক সাজে ধৰ্মীয়তা নিৰ্ধাৰণ নকৰে। হৃদয়ত ধৰ্ম থাকিলে, যিকোনো পৰিৱেশত ই বিকাশ পায়।”
আধুনিকতাৰ সৈতে খাপ খুৱোৱা নে পৰম্পৰাৰ সীমা লঙ্ঘন?
বিশ্লেষকসকলৰ মতে, এই ঘটনা কেৱল এটা ভাইৰেল ছবিৰ পৰিসৰত সীমাবদ্ধ নহয়। এই বিতৰ্কই আজিৰ সমাজত ধৰ্ম, আধ্যাত্মিকতা আৰু ব্যক্তিগত স্বাধীনতাৰ সঠিক সমীকৰণটো কেনেকৈ সংজ্ঞাবদ্ধ কৰা হ’ব — সেয়া লৈ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ আলোচনা আৰম্ভ কৰিছে।
ধৰ্মীয় গৰাকীসকলেও সময়ৰ সৈতে আগবাঢ়ি যাব লাগে, আৰু তেওঁলোকৰ ব্যক্তিগত জীৱনো থাকে — এই যুক্তি আগবঢ়াই বহু অনুগামীয়ে প্ৰেমানন্দ গুৰুৱে ‘মানৱ’ হিচাপে নিজৰ স্বাভাৱিকতা প্ৰকাশ কৰাৰ অধিকাৰ আছে বুলি দাবী কৰিছে।
আপোনাৰ মত কি?
এই বিতৰ্কত আপুনি কোন দিশত?
আপোনাৰ মতামত কমেণ্টত জনাব —
“আধ্যাত্মিকতাৰ সীমা কি? ধৰ্মীয় গৰাকীসকলৰ ব্যক্তিগত স্বাধীনতা কিমান দূৰ?”
বোকাখাত, ২৫ জুন — । CRPF
মঙলবাৰে সন্ধিয়া বোকাখাতৰ পাণবাৰীস্থিত সাপজুৰি এলেকাৰ CRPF কেম্পত সংঘটিত এটা সন্দেহজনক গ্ৰেনেড বিস্ফোৰণত তিনিজন অসম আৰক্ষী জোৱান গুৰুতৰভাৱে আহত হয়। আহত জোৱানসকলক ইতিমধ্যে বোকাখাত মহকুমা চিকিৎসালয়ত ভৰ্তি কৰা হৈছে।
আহত আৰক্ষী জোৱানকেইজন হ’ল – সিদ্ধাৰ্থ বৰবৰা, সুশীল ভূমিজ আৰু মিন্টু হাজৰিকা। চিকিৎসালয়ত তেওঁলোকৰ অৱস্থা গুৰুতৰ বুলি জানিব পৰা গৈছে।
প্ৰাৰম্ভিক তথ্য অনুসৰি, বাইক আৰোহী এখন মটৰ চাইকেলত অহা অচিনাকি দুষ্কৃতিকাৰীয়ে কেম্পটো লক্ষ্য কৰি গ্ৰেনেড নিক্ষেপ কৰে বুলি সন্দেহ প্ৰকাশ কৰা হৈছে। আক্ৰমণটো পৰিকল্পিত আৰু লক্ষ্য নিৰ্ধাৰিত বুলি অনুমান কৰা হৈছে। বিস্ফোৰণৰ ফলত অঞ্চলটোত ব্যাপক আতংকৰ সৃষ্টি হয়।
বোকাখাত মহকুমা আৰক্ষী বিষয়া ঘটনাৰ পিছতেই ঘটনাস্থলীত উপস্থিত হৈ তদন্ত আৰম্ভ কৰে। বিস্ফোৰণৰ পাছতে সতৰ্কতা অৱলম্বন কৰি সমগ্ৰ বোকাখাত আৰু দাঁতিকাষৰীয়া অঞ্চলত হাই এলাৰ্ট জাৰি কৰা হৈছে।
সন্ধানকাৰী দল আৰু নিৰাপত্তা বাহিনীয়ে সমগ্ৰ এলেকাত দোষীক বিচাৰি অভিযান আৰম্ভ কৰিছে যদিও এই মুহূৰ্তলৈ আক্ৰমণকাৰীক ধৰিবলৈ সক্ষম হোৱা নাই। আক্ৰমণৰ উদ্দেশ্যো এতিয়ালৈ স্পষ্ট হোৱা নাই।
স্থানীয় ৰাইজৰ মতে, আক্ৰমণকাৰী দুজনৰ পৰা তিনিজন দুষ্কৃতিকাৰী মটৰ চাইকেলত আহি গ্ৰেনেড দলিয়াই পলাই যায়। আৰক্ষী বিভাগে চিসিটিভি ফুটেজ, স্থানীয় প্ৰত্যক্ষদৰ্শীৰ বৰ্ণনা আদি বিচাৰি তদন্ত জাৰি ৰাখিছে।
ঘটনাস্থলীত উপস্থিত হৈ আহত জোৱানসকলৰ স্বাস্থ্যৰ খবৰ লয় অসম চৰকাৰৰ মন্ত্ৰী অতুল বৰুৱাই। তেওঁ কয়,
“এই ঘটনা অত্যন্ত দুৰ্ভাগ্যজনক। আগতে এনে ঘটনা বোকাখাতত কেতিয়াও হোৱা নাই। তদন্ত দ্ৰুতগতিত চলি আছে আৰু দোষীক বিচাৰি কড়া ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰা হ’ব।”
উল্লেখযোগ্য যে, বিস্ফোৰণটো য’ত সংঘটিত হৈছে, সেই ঘৰটো পূৰ্বে CRPF কেম্প হিচাপে ব্যৱহৃত হৈছিল, যদিও বৰ্তমান তাত অসম আৰক্ষীৰ জোৱানসকলেই অৱস্থান কৰি আছে। এই পটভূমিত আক্ৰমণটোক লৈ বহু ধৰণৰ সন্দেহ আৰু প্ৰশ্ন উত্থান হৈছে।
বৰ্তমানলৈ ঘটনাটো ৰহস্যেৰে আৱৰি থকাৰ লগতে অসম আৰক্ষীয়ে পৰিস্থিতিৰ ওপৰত গভীৰ নজৰ ৰাখি তদন্ত অব্যাহত ৰাখিছে। অচিৰেই অধিক তথ্য পোৱাৰ আশা প্ৰকাশ কৰিছে আৰক্ষী সূত্ৰই।
নতুন দিল্লী, ২৫ জুন, ২০২৫: 50TH ANNIVERSARY OF THE EMERGENCY ।
ভাৰতৰ ইতিহাসৰ এটি গভীৰ আৰু বিতৰ্কিত অধ্যায় — জৰুৰীকালীন অৱস্থা প্ৰৱৰ্তনৰ আজি পঞ্চাশ বছৰ পূৰ্ণ হ’ল। ১৯৭৫ চনৰ ২৫ জুনত তৎকালীন কংগ্ৰেছ চৰকাৰে দেশত জৰুৰীকাল ঘোষণা কৰিছিল, যাক প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আজি “ভাৰতীয় গণতান্ত্ৰিক ইতিহাসৰ অন্যতম ক’লা অধ্যায়” বুলি অভিহিত কৰে।
এই বিশেষ দিনটোৰ উপলক্ষে প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে সামাজিক মাধ্যম X (পূৰ্বৰ টুইটাৰ) ত প্ৰকাশ কৰে —
“ভাৰতৰ ইতিহাসৰ অন্যতম ক’লা অধ্যায়ৰ এই দিনটোৰ ৫০ বছৰ সম্পূৰ্ণ হ’ল। সেই সময়ত ভাৰতীয় সংবিধানত সন্নিৱিষ্ট মূল্যবোধক আঁতৰাই ৰখা হৈছিল। মৌলিক অধিকাৰ স্থগিত ৰখা হৈছিল, সংবাদ মাধ্যমৰ স্বাধীনতা খৰ্ব কৰা হৈছিল আৰু শত-সহস্ৰ ৰাজনৈতিক নেতা, সমাজকৰ্মী, ছাত্ৰ-ছাত্ৰী তথা সাধাৰণ নাগৰিকক জেলত ভৰোৱা হৈছিল।”
মোদীয়ে এই দিনটোক “সংবিধান হত্যা দিৱস” হিচাপে উল্লেখ কৰি কয় —
“সেই সময়ত ক্ষমতাত থকা কংগ্ৰেছ চৰকাৰে গণতন্ত্ৰক যেন গ্ৰেপ্তাৰৰ আওতালৈ আনিছিল!”
তেওঁ জৰুৰীকালীন সময়ত শাসনব্যৱস্থাৰ বিৰুদ্ধে অৱিচলভাৱে থিয় দিয়া সকলো ভাৰতীয়ক সন্মান জনাই কয় —
“আমি জৰুৰীকালীন অৱস্থাৰ বিৰুদ্ধে হোৱা যুঁজত দৃঢ়তাৰে থিয় দিয়া প্ৰতিজন ব্যক্তিক প্ৰণাম জনাইছো। তেওঁলোকে বিভিন্ন শ্ৰেণী আৰু মতাদৰ্শৰ পৰা আহি একেলগে সংগ্ৰাম কৰিছিল।”
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে লগতে কয় —
“তেওঁলোকৰ সামূহিক সংগ্ৰামৰ বাবেই তেতিয়াৰ চৰকাৰে গণতন্ত্ৰ পুনৰুদ্ধাৰ কৰিবলগা হৈছিল, য’ত নতুন নিৰ্বাচনত কংগ্ৰেছ বেয়াকৈ পৰাস্ত হৈছিল।”
দেশৰ সংবিধান আৰু গণতান্ত্ৰিক মূল্যবোধৰ প্ৰতি দায়বদ্ধতা পুনৰ উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে দেশবাসীক একত্ৰিত হোৱাৰ আহ্বান জনাই কয় —
“আমাৰ সংবিধানৰ নীতিসমূহ শক্তিশালী কৰাৰ লগতে বিকশিত ভাৰতৰ দৃষ্টিভংগী বাস্তৱায়িত কৰাৰ বাবে একেলগে কাম কৰাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি আমি পুনৰবাৰ প্ৰকাশ কৰিছো।”
তেওঁৰ বক্তব্যৰ অন্তত, দেশবাসীক উন্নয়নমূলক লক্ষ্যে উৎসাহিত কৰি মোদীয়ে কয় —
“আহক আমি প্ৰগতিৰ নতুন উচ্চতা স্পৰ্শ কৰো আৰু দুখীয়া আৰু বঞ্চিতসকলৰ সপোন পূৰণ কৰো।”
উল্লেখযোগ্য যে, মোদী চৰকাৰে যোৱা বছৰ ঘোষণা কৰিছিল যে ২৫ জুন তাৰিখটো ‘সংবিধান হত্যা দিৱস’ হিচাপে প্ৰতি বছৰে চৰকাৰীভাৱে স্মৰণ কৰা হ’ব। এই পদক্ষেপ দেশৰ নাগৰিকসকলক গণতন্ত্ৰৰ মূল্য বুজাবলৈ আৰু সংবিধানৰ প্ৰতি দায়বদ্ধতা পুনৰ প্ৰতিশ্ৰুতি দিয়াৰ উদ্দেশ্যে গ্ৰহণ কৰা হৈছে।
অসমবাসীৰ বাবে এক নতুন সাংস্কৃতিক অধ্যায় আৰম্ভ হোৱাৰ সুখবৰ। আজি গুৱাহাটী মহানগৰীত অসম পৰ্যটন উন্নয়ন নিগম (ATDC) আৰু দেশৰ অগ্ৰণী বিনোদন সংস্থা Book My Show (Big Tree Entertainment Pvt. Ltd.)ৰ মাজত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ বুজাবুজিৰ চুক্তি স্বাক্ষৰিত হয়। মুখ্যমন্ত্ৰী ড° হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাৰ উপস্থিতিত এই চুক্তি স্বাক্ষৰৰ অনুষ্ঠান অনুষ্ঠিত হয়।
এই চুক্তিৰ জৰিয়তে অসমত প্ৰথমবাৰৰ বাবে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় মানদণ্ডৰ সংগীত কনচাৰ্ট আয়োজন হ’ব, য’ত প’প, ৰক, ইডিএম আৰু হিপ-হ’প ধাৰাৰ বিশ্বখ্যাত শিল্পীসকলৰ উপস্থিতিৰ সম্ভাৱনা থাকিব। মুখ্যমন্ত্ৰীয়ে ঘোষণা কৰে—“মন্ত্ৰী-বিধায়কেও ফ্ৰী পাছ নাপাব, সকলোৱে টিকট কিনিব লাগিব”, যাৰ জৰিয়তে এই অনুষ্ঠানৰ স্বচ্ছতা আৰু সংগঠনৰ নৈতিকতা দৃঢ় কৰে।
মুখ্যমন্ত্ৰীয়ে ভাষণত কৈছে যে,
“এই চুক্তি কেৱল বুজাবুজিৰ আৰম্ভণি নহয়, বরঞ্চ অসমৰ সাংস্কৃতিক আৰু পর্যটন ক্ষেত্ৰখনক বিশ্বপটভূমিত প্ৰতিষ্ঠাৰ দিশে এক দৃঢ় পদক্ষেপ।“
তেওঁ উল্লেখ কৰে যে অসমৰ সাংস্কৃতিক ঐতিহ্য, যুৱ শক্তিৰ উদ্যম, আৰু অনন্য নৈসৰ্গিক সৌন্দৰ্যই অসমক লাইভ কনচাৰ্ট পর্যটনৰ আদৰ্শ গন্তব্যস্থান হিচাপে গঢ়ি তুলিব।
আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় কনচাৰ্টৰ স্থানসমূহ:
চুক্তিখনৰ অধীনত গুৱাহাটী মহানগৰীৰ উপৰি ডিব্ৰুগড়, যোৰহাট, শিলচৰ আদিৰ দৰে নগৰতো কনচাৰ্ট আয়োজন হ’ব। মুখ্যমন্ত্ৰীৰ মতে, ২০২৫ বৰ্ষতেই ৩-৪টা কনচাৰ্ট আয়োজনৰ সম্ভাৱনা আছে।
Book My Show ৰ সহ-প্ৰতিষ্ঠাপক আৰু CEO আশীষ হেমৰাজানীয়ে চুক্তিখনত সাক্ষৰ কৰে। তেওঁ কয়, “অসমৰ লগতে উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চল বিশ্ব সংগীত চাৰ্কিটত এখন নতুন মানচিত্ৰ হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিব।“
মুখ্যমন্ত্ৰীৰ সোশ্যাল মিডিয়াৰ মন্তব্য:
“এই চুক্তি কেৱল সংগীত সমাৰোহৰ বাবে নহয়, অসমবাসীৰ প্ৰতিভা আৰু সাংস্কৃতিক বৈচিত্ৰ্য বিশ্ব মঞ্চত প্ৰতিফলিত কৰাৰ দৃঢ় প্ৰতিশ্ৰুতি বহন কৰে।“
অনুষ্ঠানত উপস্থিত অন্যান্য গণ্যমান্য ব্যক্তি:
এই পদক্ষেপে অসমলৈ সংগীত আৰু সাংস্কৃতিক অনুৰাগীসকলক আকৰ্ষণ কৰাৰ লগতে ৰাজ্যখনৰ অৰ্থনৈতিক বৃদ্ধি, পৰ্যটন বিকাশ আৰু আন্তর্জাতিক পৰিচয় গঢ়াৰ দিশে এক দৃঢ় ভিত্তি স্থাপন কৰিব।
iran and israel war । ইজৰাইল আৰু ইৰাণৰ মাজত চলি থকা যুদ্ধৰ ১২ দিনত দুয়োখনেই ভয়ংকৰ ক্ষয়-ক্ষতিৰ সন্মুখীন হ’ল। ১৩ জুন তাৰিখে ইজৰাইলে আৰম্ভ কৰা “অপাৰেচন লায়ন ৰাইজিং”ৰ প্ৰতি প্ৰতিশোধ হিচাপে ইৰাণেও “অপাৰেচন ট্ৰু প্ৰমিজ ৩”ৰ জৰিয়তে বৃহৎ আক্ৰমণ চলাই দেশখনৰ বিভিন্ন চহৰ কঁপাই তোলে।
ইজৰাইলৰ সঠিক আৰু সু-সংগঠিত আক্ৰমণত ইৰাণৰ ৬৫৭ৰ পৰা ৮০০ জন লোক নিহত হোৱাৰ খবৰ পোৱা গৈছে। ইয়াৰ ভিতৰত প্ৰায় ২০০ৰ পৰা ৩৬৫জন ইৰাণী সেনা জোৱান, ১৯জন শীৰ্ষ সামৰিক বিষয়া আৰু ১০জন পাৰমাণৱিক বিজ্ঞানীও আছে। ইজৰাইলৰ লক্ষ্য আছিল ইৰাণৰ পাৰমাণৱিক আৰু সামৰিক শক্তি সম্পূৰ্ণভাৱে ধ্বংস কৰা।
নাটাঞ্জ, ফৰ্ডো আৰু ইছফাহানৰ পাৰমাণৱিক কেন্দ্ৰসমূহ, আৰক ৱাটাৰ ৰিয়েক্টৰ আৰু তেহৰাণ ৰিচাৰ্চ চেণ্টাৰত বিস্ফোৰণ ঘটাই ইজৰাইলে ইৰাণৰ ৰাজনৈতিক আৰু সামৰিক স্থিতি কঁপাই তোলে। ইৰাণত ২৫০০ৰ পৰা ৩৫০০ লোক আহত হোৱাৰো তথ্য প্ৰকাশ পাইছে।
ইৰাণৰ প্ৰত্যাঘাতত ইজৰাইলৰ টেল আভিভ, হাইফা আৰু বিয়েৰ শ্বেভা চহৰত বিস্ফোৰণ আৰু ক্ষয়ক্ষতিৰ ঘটনা সংঘটিত হয়। মোছাদৰ মুখ্য কাৰ্যালয়, আইডিএফৰ সদর দপ্তৰ, টেল আভিভ ষ্টক এক্সচেঞ্জ আৰু ছ’ৰোকা মেডিকেল চেণ্টাৰ ধ্বংস হয়। হাইফা বন্দৰ, নৌসেনা ঘাটি আৰু তেল শোধনাগাৰো ইৰাণৰ মিছাইল আক্ৰমণত ব্যাপকভাৱে ক্ষতিগ্ৰস্ত হয়।
ইজৰাইলৰ ২৪ৰ পৰা ৩০ জন লোক নিহত আৰু ৮০৪ জন আহত হোৱাৰ তথ্য সংবাদ মাধ্যমসমূহত প্ৰকাশ পাইছে।
এই সংঘাতত সামরিকভাৱে আমেৰিকা সক্ৰিয়ভাৱে অংশ লোৱাৰ পিছতো তাৰ কোনো প্ৰতক্ষ সৈনিক ক্ষতি নহয়। তথাপি, বিশ্লেষকসকলে স্পষ্টকৈ কৈছে—এই যুদ্ধত আমেৰিকাৰ আটাইতকৈ বেছি ক্ষতি হৈছে কূটনৈতিক মঞ্চত।
বিশ্বাসযোগ্যতা সংকট, আৰব বিশ্বত প্রভাৱ হ্ৰাস আৰু কূটনৈতিক দখলত পশ্চাদপসৰণৰ দৰে পৰিস্থিতিৰে আমেৰিকাৰ ভূ-ৰাজনৈতিক স্থান বিপন্ন হৈছে।
বিশ্লেষকসকলে সতৰ্কবাণী উচ্চাৰণ কৰি কৈছে—যদি যুদ্ধবিৰতি ভংগ হয়, তেন্তে পৰৱৰ্তী পৰ্যায়ত এই যুদ্ধ অধিক ধ্বংসাত্মক আৰু বিস্তৃত ৰূপ লৈ বিশ্বক অস্থিতিশীল কৰি তুলিব।
সাম্প্ৰতিক এই যুদ্ধ পরিস্থিতিক লৈ বিশ্বজুৰি উদ্বেগ বৃদ্ধি পাইছে। মধ্য প্ৰাচ্যৰ পৰিস্থিতি অনিশ্চিত, আৰু আগন্তুক দিনত এই সংঘাতৰ গতিৰেখা এক গুৰুত্বপূৰ্ণ আন্তর্জাতিক বিষয় হৈ উঠিব বুলি মন্তব্য কৰিছে বিশ্লেষকবৃন্দে।
বেয়া খাদ্যাভ্যাসৰ বাবে বেছিভাগ(Hard Stool)মানুহেই কঠিন মলৰ সমস্যাত অশান্তি পায়। পানীৰ অভাৱ আৰু অস্বাস্থ্যকৰ খাদ্যৰ বাবে মল খুব কঠিন হৈ পৰে। কঠিন মল হ’লে বহুত বিষ হয়। কঠিন মলৰ বাবে মলদ্বাৰত ফাঁট মেলে, যাৰ ফলত তেজ ওলায়। এনে পৰিস্থিতিত মল পাৰ হোৱাটো বৰ কষ্টদায়ক হৈ পৰে। কঠিন মলৰ ফলত হোৱা বিষ কেনেকৈ কম কৰিব পাৰি জানো আহক-
কঠিন মলত্যাগ কৰাৰ পিছত বিষ হয়। এই বিষৰ পৰা সকাহ পাবলৈ গৰম পানীৰ ফোমেণ্টেচন প্ৰয়োগ কৰিব পাৰি। টাবত গৰম পানী লওক। ইয়াৰ পিছত এই টাবটোত বহিব। এনে কৰিলে বিষ আৰু ফুলাৰ পৰা সকাহ পাব পাৰি।
কঠিন মলৰ পৰা সকাহ পাবলৈ প্ৰচুৰ পৰিমাণে পানী খাব লাগে। পানী খালে কঠিন মলৰ সমস্যা নিৰাময় হ’ব পাৰে। যদি আপোনাৰ কোষ্ঠকাঠিন্যৰ সমস্যা আছে তেন্তে দৈনিক ৯ৰ পৰা ১০ গিলাচ পানী খাব লাগে। পানী খালে মল কোমল হৈ পৰে, যাৰ ফলত বিষ কম হ’ব।
কঠিন মলৰ ফলত হোৱা ঘাঁ কমোৱাত ই সহায়ক হ’ব পাৰে। নাৰিকল তেলত এন্টিঅক্সিডেন্ট আৰু এন্টি-ইনফ্লেমেটৰী গুণ থাকে যিয়ে বিৰক্তি আৰু বিষৰ পৰা উপশম দিব পাৰে।
যদি আপুনি আপোনাৰ খাদ্যাভ্যাস সলনি নকৰে, তেন্তে এই সমস্যাই আপোনাক বহু দিনলৈ আমনি কৰিব। কোষ্ঠকাঠিন্য বা কঠিন শৌচ হ’লে খাদ্যাভ্যাস সলনি কৰক। খাদ্য তালিকাত যিমান পাৰি সিমান আঁহ থকা খাদ্য খাব লাগে। আপেল, নাচপতি, ব্ৰকলি, বিলাহী আৰু সেউজীয়া পাতৰ শাক-পাচলি আদি খাব পাৰে।
বৰ্তমান সময়ত সৰ্বত্ৰ কেৱল উন্নয়নৰ শ্ল’গান।(Development)বাটে-ঘাটে, বজাৰে-সমাৰে মানুহৰ মুখত কেৱল উন্নয়নৰ কথা। আনকি শাসকপক্ষৰ নেতা-পালি নেতাসকলৰ মুখত একেবাৰে পানী নসৰকাকৈ ঢাক-ঢোল বজাই থকা হয় কেৱল উন্নয়নৰ জয় গান। বিভিন্ন সভাই-সমিতিয়ে শাসকীয় পক্ষৰ যি উন্নয়নৰ জয় গান সেয়া শুনিলে সাধাৰণ দৃষ্টিত কোনে বাৰু নক’ব উন্নয়ন নাই হোৱা বুলি। কিন্তু সাধাৰণতে আমি যি উন্নয়নৰ ছবিখন দেখি আহিছো সেয়া সঁচা অৰ্থত উন্নয়ন বুলি মানি ল’ব পৰা যায়নে। হয়, উন্নয়ন হৈছে কিন্তু এই উন্নয়ন খাটিখোৱা সাধাৰণ জনতাৰ নহয়। এই উন্নয়ন হৈছে কেৱল পুঁজিপতি বণিয়াৰ। আৰু এই উন্নয়নে আমাৰ সমাজত দুটা বিপৰীতধৰ্মী শ্ৰেণীৰহে সাধাৰণতে সৃষ্টি কৰিছে। আৰু এই দুই শ্ৰেণীৰ মাজত ক্ৰমান্বয়ে সমন্বয়ৰো অভাৱ ঘটিবলৈ ধৰিছে। যিটো আমাৰ উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত এক বৃহৎ বাধা হৈ উঠিছে। ৰাজনৈতিক নেতাসকলৰ মুখত আখৈ ফুটাদি ফুটা জয়গানৰ ছবিখনে পিছে আমাক এক ভয়াৱহ ইংগিতহে দিয়া যেন অনুভৱ হৈছে। তেওঁলোকে হয়তো ভাবিছে যে দৰিদ্ৰ জনতাক আঁচনিৰ নামত কেইটামান টকা, চাউল, সাধাৰণ এটি পঁজা আৰু বিভিন্ন আঁচনিৰ অন্তৰ্ভুক্ত কৰি হিতাধিকাৰী সজালেই উন্নয়ন। পিছে কোনোবা এজন হিতাধিকাৰীয়ে কেতিয়াবা কোৱা শুনিছেনে যে আমাক আৰু আঁচনিৰ প্ৰয়োজন নাই। আমাৰ এতিয়া একোৰে অভাৱ নাই। আমাৰ উন্নয়ন হৈছে। কিন্তু সেই ছবিখন আমি আজিও দেখা নাই অথবা কোনোদিন দেখিবলৈও হয়তো নাপাম। এয়া জানো উন্নয়ন ! চৰকাৰে প্ৰতিদিনে ঋণ লৈ আছে। এই ঋণে আমাৰ সাধাৰণ শ্ৰেণী লোকৰ ওপৰত এক বৃহৎ বোজা হৈ যে নপৰিব তাক নুই কৰিব নোৱাৰি। কৃষকৰ কৃষি ভূমিৰ ওপৰত এতিয়া পুঁজিপতি বণিয়াৰ বুলড’জাৰ, বৃহৎ বৃহৎ হাতুৰীৰ কোব। কৃষিভূমিৰ নিতৌ শ্ৰেণী পৰিৱৰ্তন হৈ আছে তাৰ ফলতে আজি নিতৌ সংকুচিত হৈ গৈ আছে আৰু ইয়াৰ ফলতে সংকুচিত হৈ গৈ আছে আমাৰ জীৱিকাৰ মূল সম্পদ কৃষিভূমি। এনেদৰে বহিৰাগত বণিয়াক মাতি আনি বৰপীৰা পাৰি দিলেই উন্নয়ন হৈ নাযায়। এদেও দুদেও লোটা নিয়াৰ ছেওৰে সাধাৰণ খাটিখোৱা জনতাৰ যে কোনো ধৰণৰ উন্নয়ন নহয় সেয়া আমি প্ৰতিদিনে অনুভৱ কৰি আহিছোঁ, দেখি আহিছোঁ। এই উন্নয়নে আমাৰ মাজত কেৱল দুটা শ্ৰেণীৰ মাজত সংঘাতৰহে সৃষ্টি কৰি আহিছে। এই দুই শ্ৰেণীৰ এটা খাটিখোৱা দুৰ্বল শ্ৰেণী আৰু আনটো পুঁজিপতি শ্ৰেণী। আৰু এই পুঁজিপতি শ্ৰেণীটোৱেহে উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত অগ্ৰাধিকাৰ লাভ কৰি আহিছে। সেয়ে দিনে দিনে পুঁজিপতি শ্ৰেণীৰ দপদপনিত থৰকাছুটি হেৰুৱাব লগা হৈছে সাধাৰণ দুৰ্বল শ্ৰেণীটো। আমি জানো সমউন্নয়নৰ কথা ভাবিছো কেতিয়াবা। নাই ভবা। কাৰণ পুঁজিপতিসকলৰ ওপৰতেই নিৰ্ভৰশীল আমাৰ শাসকগোষ্ঠী। এয়াই সত্য। আমি দেখিছো আমাৰ চহৰ-নগৰ, মহানগৰীত নিতৌ গঢ়ি উঠিছে বৃহৎ বৃহৎ সু-উচ্চ অট্টালিকা, ৰাস্তা-ঘাট, ব্যক্তিগত খণ্ডৰ ব্যয়-বহুল, আটকধুনীয়া শিক্ষানুষ্ঠান, গঢ়ি উঠিছে বৃহৎ বৃহৎ শ্বপিং মল, বাৰ-ৰেষ্টুৰেণ্ট। আকৌ বৰ্তমান সময়ত যেন এক জোৱাৰৰহে সৃষ্টি হৈছে উৰণ সেতু নিৰ্মাণৰ প্ৰতিযোগিতাই। এয়া নিশ্চয় দেশৰ উন্নয়নৰ এক ছবি। কিন্তু এই উন্নয়নৰ এই সু-ফল সমাজৰ সকলোৱে জানো উপভোগ কৰিব পাৰিছে ? এবাৰ ভালদৰে অনুভৱ কৰকচোন, দেখিব জনসাধাৰণৰ উন্নয়নৰ দোহাই দিয়েই অসমৰ বিভিন্ন ঠাইত কেতিয়াবা সাধাৰণ লোকক নিৰ্বিচাৰ উচ্ছেদ কৰি সেই মাটি দিয়া হৈছে পুঁজিপতি বণিয়াক। যাৰ ফলত আজি বিভিন্ন ঠাইত সাধাৰণ মানুহ আৰু চৰকাৰী পক্ষৰ মাজত সংঘাতৰ সৃষ্টি হৈছে, নানা দুৰ্দশাৰ বলি হৈছে এইসকল দুখীয়া কৃষক-মজদুৰ-বনুৱা। কিন্তু সেইসকলৰ আৰ্তনাদ শুনে কোনে। সাধাৰণ লোকৰ প্ৰতিবাদ নেওচি বৃহৎ বৃহৎ নদী বান্ধ নিৰ্মাণ কৰা হয় উন্নয়নৰ দোহাই দি। কিন্তু যেতিয়া এই বান্ধত কেতিয়াবা দুৰ্যোগ সৃষ্টি হয় অথবা এই বান্ধৰ পানী এৰি দিয়া হয় তেতিয়া আটাইতকৈ ক্ষতিগ্ৰস্ত হয় খাটিখোৱা দুৰ্বল মানুহখিনি। সেইদৰে উনয়নৰ নামত পথ বহল কৰাৰ নামত, পথ নিৰ্মাণৰ নামত, উৰণ সেতু নিৰ্মাণৰ নামত যেতিয়া সাধাৰণ শ্ৰেণীৰ লোকসকলক উচ্ছেদ কৰা হয় তেতিয়া তেওঁলোকৰ দুখৰ কথা ভাবিবলৈ কাৰো আহৰি নাই। উদ্যোগ, কাৰখানা, শ্বপিং মল আদি স্থাপন-নিৰ্মাণৰ নামত দুৰ্বল শ্ৰেণীটোৰেই আটাইতকে ক্ষতি বেছি হয়। কাৰণ সেইসকল লোকক উচ্ছেদ কৰিলেহে পুঁজিপতিসকলে সেই স্থানসমূহত বৃহৎ বৃহৎ ইমাৰতবোৰ নিৰ্মাণ কৰি তেওঁলোকৰ ব্যৱসায়ৰ সুবিধা লাভ কৰিব পাৰিব। গতিকে সমাজৰ দুৰ্বল শ্ৰেণীটোৱে তেওঁলোকক কৰা উচ্ছেদৰ দুখ-যান্ত্ৰণা সহিবলগীয়া হয়। দুদিনমান হয়তো এই খাটিখোৱা লোকসকলৰ কাষত থিয় দিব কোনোবা কিন্তু দুদিনৰ পিছত সেই লোকসকলৰ দুখৰ বোজাটো কিছু হ’লেও কম কৰিবলৈ কাষত কোনো থিয় নহয়হি। মাত্ৰ সেই দুৰ্বল মানুহখিনিয়ে কেতিয়াবা আহি তেওঁলোকক উচ্ছেদ কৰি বনোৱা সু-উচ্চ ইমাৰতৰ তলত থিয় হৈ এটা দীঘল হুমুনিয়াহ কাঢ়ি কোনেও নেদেখাকৈ চকুলো নিগৰায়। হয়তো তেওঁলোকৰ মুখৰ পৰা হুমুনিয়াহৰ লগতে অস্পষ্টভাৱে ওলাই আহে- ইয়াতে এদিন আছিল মোৰ সৰু পঁজাটো, সুখৰ সংসাৰখন…। এনেদৰেই আজি উন্নয়নৰ নামত এচাম লোকৰ সপোনবোৰ নিঃশেষ হৈ গৈছে, গছ-গছনি, জলাশয় আদি নিঃচিহ্ণ হৈ গৈ আছে। ফলত পৰিৱেশতন্ত্ৰৰ ওপৰতো পৰিছে ব্যাপক নেতিবাচক প্ৰভাৱ। প্ৰভাৱ পৰিছে সামাজিক বোধ-চেতনাৰ ওপৰতো। ফলত অপৰাধপ্ৰৱণতাই সমাজত গা কৰি উঠিছে। হিংসাৰ প্ৰৱণতাও বৃদ্ধি হৈ গৈ আছে। যদি আজি আমি দেখি থকা উন্নয়নে আমাৰ সমাজখনত বিচ্ছৃংখলতাৰ সৃষ্টিহে কৰিবলৈ হয় তেনে নিশ্চয় এই উন্নয়ন সঠিক উন্নয়ন হ’ব নোৱাৰে। যদি উন্নয়নে মানুহৰ সামাজিক, সাংস্কৃতিক, বৌদ্ধিক, নৈতিকভাৱে মানুহক কৰি গঢ়ি তুলিবই নোৱাৰে তেনেহ’লে সঁচা অৰ্থত আমি জানো উন্নত আৰু উন্নয়নৰ দিশত আগবাঢ়ি যাব পাৰিছো ? হয়তো নিশ্চয় পৰা নাই। আজি উন্নয়নৰ নামত একাংশৰ নৈতিকতাৰ ভয়াৱহভাৱে স্খলন ঘটিছে। উন্নয়নৰ চাকনৈয়াত পৰি এচামে আৰ্থিক দুৰ্নীতি-লুণ্ঠন আনকি যৌনতাকো সুলভ কৰি তুলিছে। উন্নয়নৰ বাহ্যিক সুন্দৰ ছবিখনৰ মাজত যেন সেইসকল স্থিৰে থাকিব পৰা নাই। কাৰণ উন্নয়নৰ লগত খাপ খাবলৈ হ’লে তেওঁলোকে দৰিদ্ৰতাৰ বোকাৰ পৰা উঠি আহি ৰঙীণ পৃথিৱীত সমানে খোজ দিব বিচাৰে। কিন্তু বাহ্যিকতাৰ ধামখুমীয়াত পৰি তেওঁলোকৰ জীৱন সোমাই পৰে অন্ধকাৰ গহ্বৰত। য’ৰ পৰা তেওঁলোক ওলাই অহাটো কেতিয়াও সম্ভৱ নহয়।
এই লেখাটোত যিখিনি কোৱা হ’ল তাৰ অৰ্থ এইটো নহয় যে আমি ৰাজ্যৰ উন্নয়ন দেখা নাই অথবা উন্নয়ন বিচৰা নাই। উন্নয়ন হৈছে কিন্তু কথা হ’ল যি উন্নয়নে সমাজত শ্ৰেণী বিভাজন সৃষ্টি কৰে, যি উন্নয়নৰ ফলত এচাম লোক ধনীৰ পৰা ধনী হৈ গৈ আছে আৰু এচাম গৃহহীন হৈ পৰিছে তেনে উন্নয়নে দেশৰ মংগল সাধন কৰিব পাৰিবনে ? উন্নয়ন হওক জনসাধাৰণৰ স্বাৰ্থত, একমাত্ৰ ৰজাঘৰৰ স্বাৰ্থত নহয়। তেনে উন্নয়নে ৰাইজৰ হিত সাধন নকৰে। বৰং বৈষম্যৰ, প্ৰতিহিংসাৰ, উচ্ছৃংখল সমাজৰহে সৃষ্টি কৰে। উন্নয়নে যেনেদৰে ধনী শ্ৰেণীটোৰহে উন্নতিত অৰিহণা যোগাইছে, ঠিক তেনেদৰে সমাজৰ দুৰ্বল, দুখীয়া শ্ৰেণীটোৰো উন্নতিত প্ৰধান ভূমিকা গ্ৰহণ কৰিব পাৰিব লাগিব। তেতিয়াহে সঁচা অৰ্থত উন্নয়ন হ’ব। নহ’লে উন্নয়ন কেৱল এটা শ্ল’গান হৈয়ে থাকিব। উন্নয়ন হওক শিক্ষাত, উন্নয়ন হওক আমাৰ নৈতিকতাৰ, উন্নয়ন হওক শ্ৰেণী বৈষম্যৰ, উন্নয়ন হওক পথভ্ৰষ্ট লোকসকলৰ। উন্নয়ন লাগে সামাজিক, সাংস্কৃতিক, বৌদ্ধিক জীৱনৰ।
লেখকঃ ভূপেন মহন্ত