Home Blog Page 1815

অৱশেষত ৰাহুল ছেত্ৰীৰ আত্মসমৰ্পণ…

ডিব্ৰুগড় বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ৰেগিং কাণ্ডৰ মূল অভিযুক্ত ৰাহুল চেত্ৰীৰ আত্মসমৰ্পণ। আত্মসমৰ্পণৰ পিছতে গ্ৰেপ্তাৰ ডিব্ৰুগড় বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ৰেগিং কাণ্ডৰ মূল অভিযুক্ত ৰাহুল চেত্ৰী।সোমবাৰে পুৱা লেখাপানী আৰক্ষী থানাত আত্মসমৰ্পণ কৰে ৰাহুল চেত্রীয়ে।


ঘটনা সংঘটিত হোৱা দিনৰে পৰা পলাতক অৱস্থাত আছিল ৰাহুল চেত্রী। অৱশেষত আজি পুৱাৰ ভাগত
লেখাপানী আৰক্ষী থানাত আত্মসমৰ্পণ কৰে ৰাহুল চেত্রীয়ে।আত্মসমৰ্পণৰ পিছতে গ্ৰেপ্তাৰ আৰক্ষীয়ে গ্ৰেপ্তাৰ কৰে ৰাহুল চেত্ৰীক।

ওচৰতে শ্বাহৰুখ খানক দেখি আচৰিত হ’ল হলিউডৰ অভিনেত্ৰী শ্বেৰন ষ্টোন…

ছ’চিয়েল মিডিয়া আৰু অ’টিটিৰ আগমনৰ আগতে এটা সময় আছিল যেতিয়া সমগ্ৰ বিশ্বত ভাৰতীয় চিনেমা শ্বাহৰুখ খানৰ নামেৰে পৰিচিত হৈছিল। শ্বাহৰুখ খানৰ আগতে আৰু পিছত বলীউডত বহু তাৰকা আৰু ছুপাৰষ্টাৰৰ জন্ম হৈছিল যদিও তেতিয়া আৰু এতিয়া বলীউডত এজন ৰজা। তেওঁৰ প্ৰভাৱ সমগ্ৰ বিশ্বতে দেখা যায়। ইয়াৰ শেহতীয়া উদাহৰণ হ’ল ছ’চিয়েল মিডিয়াত এতিয়া ভাইৰেল হোৱা এটা ভিডিঅ৷

ওচৰতে থকা শ্বাহৰুখক দেখি আচৰিত হোৱা হলিউডৰ ছুপাৰষ্টাৰ শ্বেৰন ষ্টোনৰ ভিডিঅ’ ভাইৰেল হৈ পৰিছে। চৌদি আৰৱত অনুষ্ঠিত হোৱা ৰঙা সাগৰৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱৰ সময়ত সংঘটিত হৈছে এই ঘটনা। চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত অংশগ্ৰহণ কৰিবলৈ আহিছিল বিশ্ব চিনেমাৰ বিভিন্ন তাৰকা। শ্বাহৰুখ খানৰ উপৰিও শ্বেৰন ষ্টোন, প্ৰিয়ংকা চোপ্ৰা, কৰীনা কাপুৰ, অলিভাৰ ষ্টোন, গাই ৰিচি আদিও উপস্থিত থাকে।

বিশেষ অতিথিৰ আসনত কাষতে শ্বাহৰুখ খান বহি থকা বুলি গম পাই শ্বেৰন ষ্টোনে স্তম্ভিত হৈ পৰিল। শ্বাহৰুখৰ অনুৰাগীয়ে কয় যে হলিউডৰ ছুপাৰষ্টাৰগৰাকীয়েও কিং খানৰ তাৰকা হোৱাৰ সন্মুখত নিজকে পাহৰি গৈছে। ভিডিঅ’টোত শ্বাহৰুখে শ্বেৰন ষ্টোনক দেখা পাই নম্ৰভাৱে সম্ভাষণ জনোৱাও দেখা গৈছে।

শ্বাহৰুখ খানক দেখাৰ কথা কওঁতে শ্বেৰনে কয়, ‘শ্বাহৰুখ খান মোৰ পৰা দুখন চিট আঁতৰত বহি আছিল। মই গম পোৱা নাছিলো যে তেওঁ তাত আছে৷ মই সাধাৰণতে তাৰকা দেখি উত্তেজিত হোৱা মানুহ নহয়, আৰু মই যথেষ্ট কেইটাক জানো। কিন্তু তেওঁক দেখাটো এটা বেলেগ অভিজ্ঞতা আছিল”।

ইফালে দীৰ্ঘদিনীয়া বিৰতিৰ অন্তত শ্বাহৰুখ ডাঙৰ ডাঙৰ ছবিৰে বলীউডলৈ ঘূৰি আহিবলৈ সাজু হৈছে। দীপিকা পাডুকন অভিনীত ছবি পাঠানে প্ৰথম মুক্তি লাভ কৰিছে। ২৫ জানুৱাৰীত মুক্তি পাব এই ছবিখন।ইয়াৰ পিছত মুক্তি পাব এটলীৰ পৰিচালিত জৱান। ৰাজকুমাৰ হিৰানীৰ সৈতে প্ৰথমবাৰৰ বাবে টিম আপ কৰা ডাংকিয়েও মুক্তি পাব। ছৌদি আৰৱত ছবিখনৰ শ্বুটিং অগ্ৰগতি লাভ কৰিছে।

উন্মোচন হ’ল উজ্জ্বল দিপ্লু গগৈৰ “দ্য লাইফ নীডচ্‌ ম’ৰ ’

৪ ডিচেম্বৰ দেওবাৰে বিয়লি ৩ বজাত গুৱাহাটী প্ৰেছ ক্লাৱত আয়োজন কৰা এক গ্ৰন্থ উন্মোচনী অনুষ্ঠানত লেখক উজ্জ্বল দিপ্লু গগৈৰ ভ্ৰমণ কাহিনীৰ নৱতম সংকলন “দ্য লাইফ নীডচ্‌ ম’ৰ” শীৰ্ষক পূৰ্বায়ণ প্ৰকাশনে প্ৰকাশ কৰা গ্ৰন্থখন ; বিশিষ্ট লেখক তথা গুৱাহাটী বিশ্ববিদ্যালয়ৰ অৱসৰপ্ৰাপ্ত অধ্যাপক ড° অৱনী কুমাৰ ভাগৱতী,লেখক,চিন্তাবিদ,সুবক্তা ময়ূৰ বৰা,বিশিষ্ট লেখিকা লীনা শৰ্মা,বিশিষ্ট লেখিকা মনালিছা শইকীয়াই উন্মোচন কৰে৷গ্ৰন্থখনৰ প্ৰকাশক ড° অমৃত কুমাৰ উপাধ্যায়৷

ময়ূৰী দত্তই আঁত ধৰা এই গ্ৰন্থ উন্মোচনী অনুষ্ঠানত প্ৰদীপ কুমাৰ গগৈ ,সবিতা গোহাঁই গগৈ,জ্যেষ্ঠ সাংবাদিক জিতেন্দ্ৰ কুমাৰ চৌধুৰী,লেখক-সাংবাদিক ধীৰু মণি গগৈ,লেখিকা স্বপ্নালী মহন্ত,শেৱালি চৌধুৰী,ৰূপা গগৈ,ৰঞ্জনা গগৈ ,পূৰবী বৰা আদিকে ধৰি কেইবাগৰাকীও গণ্য মান্য ব্যক্তি উপস্থিত থাকি সভাৰ সৌষ্ঠৱ বৃদ্ধি কৰে৷ভাৰতীয় ৰিজাৰ্ভ বেংকৰ মুম্বাইস্থিত কেন্দ্ৰীয় কাৰ্যালয়ত কৰ্মৰত তথা পূৰ্বে “দ্য টপগিয়েৰ” নামৰ ভ্ৰমণ বিষয়ক গ্ৰন্থখনৰে পাঠকৰ পৰা সমাদৰ লাভ কৰা উজ্জ্বল দিপ্লু গগৈৰ বিভিন্ন ভ্ৰমণ বিষয়ক লেখা ইতিমধ্যেই ভিন্ন কাকত-আলোচনীত
প্ৰকাশ পাইছে৷জানিব পৰা মতে সদ্য প্ৰকাশিত “দ্য লাইফ নীডচ্‌ ম’ৰ ” গ্ৰন্থখনৰ ৰয়েল্টিৰ পৰা উপাৰ্জিত অৰ্থ প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষাত অৱতীৰ্ণ হোৱা শিক্ষাৰ্থীসকলৰ অধ্যয়নৰ সহায়ক হোৱাকৈ বিতৰণ কৰা হ’ব৷

সু-স্বাস্থ্যৰ বাবে খোৱা লোৱাৰ বিধান সমূহ জানো আহক…

সু-স্বাস্থ্যৰ বাবে খোৱা লোৱাৰ বিধান :

সু-স্বাস্থ্যই মানুহৰ পৰম ধন

স্বাস্থ্যহীনতাই কৰে কলুষিত মন

সু-স্বাস্থ্য সকলোৰে কাম্য। কিন্তু কামনা কৰিলে জানো সু-স্বাস্থ্য লাভ কৰিব পাৰিব। ইয়াৰ বাবে লাগিব পুষ্টিকৰ আহাৰ। কাৰণ আহাৰ হৈছে মানুহৰ সঞ্জীৱনী শক্তি।

কিন্তু এই আহাৰ খোৱাৰো আছে বহুতো নীতি-নিয়ম। বিশেসকৈ আহাৰৰ ৰন্ধন প্ৰকৰণ, আহাৰ খোৱা-লোৱাৰো আছে কেতবোৰ বিধান।

তাহানি কালৰ পৰাই আমাৰ খোৱা-লোৱাত বহুতো বিধি-বিধান প্ৰচলিত হৈ আহিছে। কেতিয়া কি খালে মানুহৰ স্বাস্থ্য সাধন হয় তাৰো বিধান আছে।

ডাকৰ বচনত পোৱা যায় এইদৰে-

চাউল দিবা যেতেক তেতেক

পানী দিবা তিনি তেতেক

যেবা দেখা নিসিজে চাউল

তেবে বুলিবা ডাকক বাউল।

ইয়ৰ উপৰি কোৱা হয় এইদৰে-

মাফুৰ মাছক কচি-কুটিয়া অৰ্থাৎ মাছক টুকুৰা টুকুৰ কৈ কটাতকৈ কচিবলৈ বিধান দিছে। এনেদৰে কাৱৈ মাছ পালেং শাকৰ লগত হিং দি ৰান্ধি খালে মানুহৰ দৃষ্টিশক্তি বৃদ্ধি হয়। ইয়াৰ উপৰি গীত-মাততো কোৱা হয়-

খাবলৈ ভাল টেঙা মাছৰ জোল

বেছিকৈ খালে পেটৰ কৰে গণ্ডগোল।

ইয়াৰ উপৰি অমাৱস্যা, পূৰ্ণিমা আৰু একাদশীত মাছ-মাংস খাব নাপায়। আকৌ ৰাতি টেঙা, তিতা, খাৰ খাব নালাগে।

কিহৰ লগত কি নোখোৱা বিধান:

*কণী আৰু পিয়াঁজ একেলগে খাব নালাগে।

*এৱা গাখীৰ খাই মাছৰ আঞ্জা খাব নালাগে।

*শুকান মাছ দৈৰে খাব নালাগে।

*ওল কচু মাটি দাইল আৰু গাখীৰ খাব নালাগে।

*কল, কচু খোৱা নিষেধ।

*থেকেৰা, তেতেলী টেঙা একেলগে খোৱা নিষেধ।

*জলফাই টেঙা, চুকা শাক কাৱৈ মাছ একেলগে খোৱা নিষেধ।

*মাছ, মাখন খাই এৱা গাখীৰ খাব নালাগে।

পোৰা মাছ পাতত দিয়া শনি, মঙলবাৰে খোৱা নিষেধ।

ৰাতি শাক খাব নালাগে।

ইয়াৰ উপৰি কোন কোন মাহত কি কি খাব:

ব’হাগ মাহত গৰু বিহুৰ দিনা নিমপাত, শোটোৰা তিতা, কেৰেলা খাব লাগে। তেতিয়া গোটেই বছৰটোলৈ পেলু নহয় আৰু চৰ্ম ৰোগ নহয় বুলি বিশ্বাস। দেহ-মন সুস্থ হৈ থাকে।

পঁইতা ভাত দৈৰ সৈতে খালে মানুহৰ দেহ-মন শীতল হৈ থাকে। সেই সময়ত অৰ্থাৎ সাত বিহুৰ ভিতৰত এশ এবিধ শাক খালে দেহ-মনৰ পুষ্টি সাধন হয়। বিভিন্ন ৰোগ নিৰাময় হয় বুলি কোৱা হয়।

জেঠ, আহাৰ, শাওন, ভাদত বাঁহ গাজ আৰু খাৰৰ আঞ্জা খোৱা ভাল। আহিন-কাতিত খৰালি খাব লাগে। কচু, কচুৰ ঠুৰি খোৱা ভাল। ইয়াত পৰ্যাপ্ত পৰিমাণৰ লৌহ পদাৰ্থ পোৱা যায়।

শাওন মাহত পঁইতা ভাল খাব লাগে। পঁইতা ভাত খৰিচা খালে দেহ শীতল হয়। বিশেষকৈ পঁইতা ভাতত ভিটামিন ‘বি’ আৰু মাইক্ৰ’ অৰ্গেজিম থাকে। ই পাকস্থলীৰ ঘা নিৰাময় কৰিব পাৰে।

পুহ-মাঘ মাহত কাঠ আলু, মাটি মাহ, তিল, বৰাচাউল খোৱা উচিত। ইয়াত খাদ্যপ্ৰাণ অধিক থাকে। স্বাস্থ্য সুৰক্ষাৰ মহৌসধ।

এনেদৰে সপ্তাহত এদিন তিতা আৰু এদিন খাৰ আঞ্জা খাব লাগে। শনিবাৰ আৰু মঙলবাৰে তিতা খাব নালাগে। সেয়েহে কোৱা হয়-

টেঙা তিতা খাৰ

ই ভোজনৰ সাৰ।

কিন্তু এইবোৰ খোৱাৰো বিধান আছে। তাক পালন কৰি স্বাস্থ্য সাধনা কৰাটি নিতান্তই প্ৰয়োজন। আহাৰ ৰন্ধা, খোৱা আৰু পৰিৱেশন কৰাৰ বহুতো বিধান পোৱা যায়। আহাৰ খাওঁতে সদায় প্ৰফুল্ল মনেৰে খাব লাগে। তেতিয়া আহাৰ সোনকালে হজম হয়। খোৱাৰ এঘন্টা পাছত পানী খোৱা উচিত। আহাৰ খাই পানী খালে বদহজম হয়। টেঙা খাই পানী খাব নালাগে। সেয়েহে কোৱা হয়-

টেঙা খায়ে পানী খায়

যমে মানুহৰ টনাটনি হয়।

ইয়াৰ উপৰি পৰম্পৰাগতভাৱে আমি খোৱা খাদ্যবোৰ নীতি-নিয়মৰ মাজেৰে খোৱা উচিত। তাহানি আমাৰ ককা-আইতাহঁতে এইবোৰ খাদ্য খাওঁতে নিয়ম-নীতি মাতি চলিছিল বাবে হয়তো বহুতো ৰোগৰ পৰা মুক্তি পাইছিল। সপ্তাহত টেঙা, তিতা, খাৰ খোৱা সম্পৰ্কে কোৱা হয় এইদৰে-

সাতে তিতা দাঁতত লোণ

কাণত কচু নাভিত তেল

তাৰ ঘৰত কিহৰ বেজৰ মেল।

ভৰি চেঙা তেল তেবেহে জানা সিদ্ধৰ মেল

আদাৰ শিলিখাই আমলখি মুখশুদ্ধি

তেবেহে হৈব দেহৰ বৃদ্ধি।

লেখক: ধনেশ্বৰ হুজুৰী

টিছু পেপাৰৰ বহুত উপকাৰ আছে যদিও ইয়াৰ বহুতো অসুবিধাও আছে, যিবোৰ কাৰো চকুত নপৰে…

টিছু পেপাৰৰ বহুত উপকাৰ আছে যদিও ইয়াৰ কিছুমান ডাঙৰ অসুবিধাও আছে যিবোৰ কাৰো চকুত নপৰে।টিছুটো লৈ ব্যৱহাৰৰ পিছত পেলাই দিলে, ইয়াৰ ফলত হোৱা ক্ষতিৰ বিষয়ে এই তথ্য আপুনি নাজানিব টিছু পেপাৰৰ বহু সুবিধা আছে যদিও জীৱনটো সহজ কৰি তোলে, কিছুমান অসুবিধা আছে যিবোৰৰ বিষয়ে বহুতে সচেতন নহয়। যদি আপুনিও ইয়াৰ বিষয়ে নাজানে, তেন্তে আপুনি জ্ঞান বাতৰিৰ এই শিতানত জানিব পাৰিব।টিছু পেপাৰ অসুবিধা: আজিও ৰান-অফ-দ্য-মিল জীৱনত সকলোৰে সময়ৰ অভাৱ।

বা কেৱল ক’ব পাৰি যে পৰিৱৰ্তিত জীৱনশৈলীৰ বাবে কাগজৰ নেপকিনৰ চাহিদা, যাক টিছু পেপাৰ বুলিও কোৱা হয়, সকলোতে বহুত বৃদ্ধি পাইছে। ঘৰ, অফিচ, হোটেল আৰু ৰেষ্টুৰেণ্টৰ সকলো ঠাইতে টিছু পেপাৰে নিজৰ স্থান দখল কৰিছে, যিটো এই মুহূৰ্তত জোকাৰি যোৱা বা আঁতৰোৱাটো অসম্ভৱ যেন লাগে।যদি চাহিদা বাঢ়ে, তেন্তে লোকচান বাঢ়ি যায়।টিছু পেপাৰৰ চাহিদা দ্ৰুতগতিত বৃদ্ধি পাইছে। আচলতে বতাহৰ দৰে এই অতি লঘু ওজনৰ বস্তুটোৱে আনকি চাফাইৰ কঠিন আৰু অগোছাল কামটোও সহজ কৰি তুলিছে। যদিও ইয়াৰ বহু সুবিধা আছে, কিন্তু ইয়াৰ কিছুমান ডাঙৰ অসুবিধাও আছে যিবোৰ কাৰো চকুত নপৰে, কিন্তু ই নিশ্চিতভাৱে আমাৰ সকলোকে প্ৰভাৱিত কৰে। অৰ্থাৎ ইয়াৰ চাহিদা বাঢ়ি অহাৰ লগে লগে আমি, আপোনাৰ আৰু প্ৰকৃতিয়েও ডাঙৰ ক্ষতিৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া হৈছে।

টিছু পেপাৰৰ অসুবিধা
কওঁ যে নেপকিনৰ কাগজ তৈয়াৰ কৰিবলৈ কাগজ ব্যৱহাৰ কৰা হয়। অৰ্থাৎ কাগজ বনাবলৈ গছৰ প্ৰয়োজন। গতিকে যেতিয়া গছ কাটি তাৰ পৰা কাগজ তৈয়াৰ কৰা হয়। গতিকে এইদৰে টিছু পেপাৰৰ বৰ্ধিত চাহিদা গছ অৰ্থাৎ আমাৰ পৰিৱেশৰ বাবে দুৰ্যোগ হৈ পৰিছে। এইটো স্পষ্ট যে টিছু পেপাৰৰ চাহিদা বৃদ্ধিৰ বাবে গছ কটাৰ কাম প্ৰচণ্ডভাৱে বৃদ্ধি পাইছে। ইয়াক নিৰ্মাণ কৰা ইউনিটে সমগ্ৰ পৰিৱেশৰ যথেষ্ট ক্ষতি কৰিছে। অৰ্থাৎ এতিয়া টিছু পেপাৰখন শুদ্ধকৈ ব্যৱহাৰ কৰিব লাগিব, মিছ ব্যৱহাৰ নকৰিব, নহ’লে গছবোৰ দ্ৰুতগতিত কটাৰ বাবে অক্সিজেনৰ অভাৱ হ’ব আৰু অনাগত দিনত শ্বাস-প্ৰশ্বাসজনিত সংকট আৰু বেছি বেয়া হ’ব পাৰে।

এবাৰ ব্যৱহাৰ ডাঙৰ সমস্যা
ইয়াৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ অসুবিধাটো হ’ল ইয়াক পুনৰ ব্যৱহাৰ কৰিব নোৱাৰি। আচলতে টিছু পেপাৰ পানীত তিতিলে নষ্ট হৈ যায়। ইয়াক পুনৰ ব্যৱহাৰ কৰিব নোৱাৰিব। এনে পৰিস্থিতিত যদি গছ কাটি তৈয়াৰ কৰা টিছু পেপাৰ অপচয় হয়, তেন্তে ইয়াৰ ক্ষতিৰ ক্ষতিপূৰণ দিয়া সম্ভৱ নহয়। এতিয়া-কালি বহু দামী টিছু পেপাৰো বজাৰত আহি আছে, এনে পৰিস্থিতিত নিজৰ পকেট আৰু পৰিৱেশ দুয়োটা অনুসৰি ইয়াৰ ট্ৰেণ্ড প্ৰচাৰ কৰাটো সঠিক নহয়। ব্যৱহাৰৰ পিছত ইয়াৰ ওজন বৃদ্ধি পায়। যদি ইয়াক ডাষ্টবিনত সঠিক ঠাইত পেলোৱা নহয়, তেন্তে ইয়াৰ স্তূপটোৱেও নলাটো বন্ধ কৰি দিব পাৰে।জ্বলোৱাৰ সময়ত বিপজ্জনক গেছ যদি ভুলতে এই কাগজখন জ্বলি যায়, তেন্তে ই পৰিবেশৰো ক্ষতি কৰে। কাৰণ ইয়াক জ্বলাই দিলে বিষাক্ত গেছ নিৰ্গত হয়, যাৰ বাবে ওচৰ-চুবুৰীয়া মানুহৰ উশাহ-নিশাহৰ সমস্যা বা এলাৰ্জীও হ’ব পাৰে। সেইবাবেই ইয়াৰ ব্যৱহাৰক বেছিকৈ প্ৰচাৰ কৰাটো ঠিক নহয়। তাৰ পৰিৱৰ্তে ৰুমাল ব্যৱহাৰ কৰি টকা আৰু পৰিবেশ দুয়োটা ৰাহি কৰিব পাৰি।

নব্বৈ দশকৰ ‘গুপ্তহত্যা’ৰ ক’লা অধ্যায়ৰ আলমত নিৰ্মিত বলীউডৰ ছবি ‘‘শ্বেড’ এছাচিনছ…


‘গুপ্তহত্যা’ শব্দটো আজিকোপতি অসমবাসীৰ বাবে এক আতংকৰ অনুভূতি৷ সেই বিভীষিকাপূৰ্ণ ক’লা দিনবোৰে আজিও খেদি ফুৰে বহু অসমীয়া পৰিয়ালক৷ অসমৰ ‘গুপ্তহত্যা’ৰ সেই ক’লা অধ্যায়ৰ সম্পৰ্কে যুগুত কৰা প্ৰাক্তন ন্যায়াধীশ কে. এন. শইকীয়াৰ ঐতিহাসিক প্ৰতিবেদনক ভিত্তি কৰি এইবাৰ বলীউডত নিৰ্মাণ হৈছে এখন হিন্দী চিনেমা ‘‘শ্বেড’ এছাচিনছ’’ [Shadow Assassins)৷

অহা জ্ঝ ডিচেম্বৰত সমগ্ৰ দেশৰ চিত্ৰগৃহত ছবিখনে শুভমুক্তি লাভ কৰিব৷ পুনেৰ ফিল্ম এণ্ড টেলিভিজন ইনষ্টিটিউট অৱ ইণ্ডিয়াৰ প্ৰাক্তন ছাত্ৰ তথা প্ৰাক্তন অধ্যাপক নীলাঞ্জন ৰীতা দত্তৰ কাহিনী তথা পৰিচালনাত নিৰ্মাণ কৰা হৈছে এই ছবিখন৷ উল্লেখ্য যে পৰিচালক নীলাঞ্জন দত্তই পূৰ্বতে দুবাৰকৈ ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্ছিত্ৰ বঁটাৰে পুৰস্কৃত হৈছিল৷ ‘‘শ্বেড’ এছাচিনছ’’ৰ অসমীয়া অনুবাদ ‘গুপ্ত ঘাতক’৷ শনিবাৰে মহানগৰীৰ লাষ্টগেটস্থিত হোটেল ৰাজধানী ৰেজেঞ্চীত আয়োজিত এক সংবাদমেল সম্বোধন কৰে প্ৰযোজনাগোষ্ঠীটোৱে৷ সাংবাদিক হেমন্ত শৰ্মাই আঁতধৰা সংবাদমেলত বক্তব্য প্ৰদান কৰি নীলাঞ্জন ৰীতা দত্তই কয় যে মূলতঃ ৯০ দশকৰ সেই ক’লা অধ্যায়ৰ সময়চোৱাত অসমত কিদৰে এটা পৰিয়ালে বিভিন্ন ঘাত-প্ৰতিঘাতৰ মাজত নিজৰ সৰ্বস্ব হেৰুৱাই পেলাইছিল, তাকেই এক কাল্পনিক ৰূপত দেখুওৱা হৈছে চিনেমাখনত৷ ছবিখনৰ কাহিনী যদিও কাল্পনিক, কিন্তু তাৰ পটভূমি এক নিষ্ঠুৰ বাস্তৱ৷ ছবিখনৰ কাহিনীৰ মাজত হয়তো বহুতেই নিজৰ পৰিচিত বহু ঘটনা, কাহিনীক দেখিবলৈ পাব বুলি আশা কৰিব পাৰি৷

আনাহতে, ছবিখনৰ কাহিনীৰ পটভূমি সম্পৰ্কত তেওঁ কয় যে আজিকোপতি ভাৰতৰ মূলসূঁতিৰ চিনেমাজগতত অসমৰ বহু জীৱন্ত কাহিনী সদায়েই উপেক্ষিত হৈ আছে৷ সংবাদ মাধ্যমক পৰিচালকে জনোৱা অনুসৰি, সমগ্ৰ বিশ্বক অসমৰ প্ৰেক্ষাপতত এখন চিনেমা নিৰ্মাণ কৰি ৯০১ দশকত অসমত সংঘটিত সেই ক’লা অধ্যায়ৰ এক আভাসৰ সৈতে পৰিচয় কৰোৱাৰ এয়া এক প্ৰচেষ্টা৷ তেওঁ লগতে উল্লেখ কৰে যে এই চিনেমাখনত অভিনয় কৰা প্ৰতিজন অভিনেতাই খুব সুন্দৰভাৱে চৰিত্ৰসমূহ ৰূপায়ন কৰিছে৷ ‘‘শ্বেড’ এছাচিনছ’ চিনেমাখনত বলীউডৰ লগতে অসম তথা কলকাতাৰ কেইবাগৰাকীও জনপ্ৰিয় অভিনেতা-অভিনেত্ৰীয়ে অভিনয় কৰিছে৷ চিনেমাখনৰ মূল চৰিত্ৰত অভিনয় কৰিছে বলীউডৰ জনপ্ৰিয় অভিনেতা অনুৰাগ সিনহা, বলীউডৰ লগতে দাক্ষিণাত্যৰ চিনেমাত প্ৰতিষ্ঠিত তথা জনপ্ৰিয়তা লাভ কৰা অভিনেত্ৰী মিষ্টি চক্ৰৱৰ্তী, ‘স্কেম-১৯৯২’ খ্যাত জনপ্ৰিয় অভিনেতা হেমন্ত খেৰ, ‘কেশৰী’ ছবিখনত ভিলেইনৰ চৰিত্ৰ ৰূপায়ন কৰা অভিনেতা ৰাকেশ চতুৰ্ৱেদী ওঁম, কলকাতাৰ জনপ্ৰিয় অভিনেতা সৌম্য মূখাৰ্জীৰ লগতে কেইবাগৰাকীও শিল্পীয়ে চিনেমাখনত অভিনয় কৰিছে৷ তদুপৰি এই চিনেমাখনত আন আন গুৰুত্বপূৰ্ণ চৰিত্ৰত দেখা যাব মনোজ বৰকটকী, ৰঞ্জীৱ লাল বৰুৱা, স্তুতি চৌধুৰী, ভায়’লেট নাজিৰ তিৱাৰী, ৰঞ্জিতা বৰুৱা, মৃগেন্দ্ৰ নাৰায়ণ কোঁৱৰ, বিভূতি ভূষণ হাজৰিকাকে ধৰি কেইবাগৰাকীও অসমৰ জনপ্ৰিয় অভিনেতা-অভিনেত্ৰীক৷ ছবিখনৰ এটি গীতত মুম্বাইৰ জনপ্ৰিয় সংগীত শিল্পী জাভেদ আলীৰ লগতে আন এটি গীতত অসমৰ হাৰ্ট-থ্ৰ’ৱ জুবিন গাৰ্গেও কণ্ঠদান কৰিছে৷

উল্লেখ্য যে, যোৱা বছৰৰ শেষৰফালে গুৱাহাটীতেই শ্বুটিং সম্পন্ন কৰা ছবিখনত মুম্বাইৰ পৰা অহা বহু প্ৰতিষ্ঠিত কলা-কুশলীৰ লগত অসমৰ যথেষ্ঠসংখ্যক কলা-কুশলীয়ে চিনেমাখনত কাম কৰাৰ সুযোগ লাভ কৰিছিল ৷ তাৰে ভিতৰত চিনেমাখনত সাজ-সজ্জাত গৰীমা শইকীয়া গাৰ্গ আৰু ৰূপ-সজ্জাৰ দায়িত্বত আছে বিশ্ব কলিতা৷ সংগীত পৰিচালনা কৰিছে কলকাতাৰ জনপ্ৰিয় সংগীত শিল্পী আশু চক্ৰৱৰ্তীয়ে৷ অসমৰ পটভূমিত নিৰ্মিত এই হিন্দী ছবিখনৰ প্ৰচাৰ অসমৰ পৰাই আৰম্ভ কৰিছে ছবিখনৰ প্ৰযোজকে৷ হয়তো এইখনেই এনেদৰে অসমৰ পৰাই সমগ্ৰ ভাৰতত মুক্তি হ’বলৈ যোৱা প্ৰথমখন বলীউডৰ চিনেমা৷ ইতিমধ্যে ৰাষ্ট্ৰীয় সংবাদ মাধ্যমতো চিনেমাখনে চৰ্চা লাভ কৰিছে৷ উল্লেখ্য যে আজি অনুষ্ঠিত সংবাদমেলত উপস্থিত থাকে গৰিমা শইকীয়া গাৰ্গ, অভিনেতা মহেশ গিন্নিলাল, মনোজ বৰকটকী, পৰীক্ষিত তামুলী, মৃগেন্দ্ৰ নাৰায়ণ কোঁৱৰৰ লগতে কেবাগৰাকী কলা-কুশলী।

১০হাজাৰৰো অধিক ৰাইজৰ উপস্থিতিত বিধায়ক পদ্ম হাজৰিকাক ‘ভৰলী কোঁৱৰ’ উপাধি প্ৰদান

বিধায়ক পদ্ম হাজৰীকাক ভৰলী কোঁৱৰ উপাধি প্ৰদান ৷ নদুৱাৰ প্ৰেচ ক্লাৱৰ ৰূপালী জয়ন্তী বৰ্ষ উপলক্ষে জামুগুৰিহাটত আয়োজন কৰা বৃহৎ সভাত ‘আয়তীৰ উৰুলি ডবা ,কাঁহ ,শংখ ধ্বনিৰ মাজত প্ৰদান কৰা হয় এই উপাধি ৷

উপাধি প্ৰদান অনুষ্ঠানত উপস্থিত থাকে বিশিষ্ট সাহিত্যিক য়েচে দৰজে ঠংচি, অসম আৰক্ষী সঞ্চালক প্ৰধান ভাস্কৰ জ্যোতি মহন্ত, পদ্মশ্ৰী ডা。ইলিয়াচ আলী আদিকে ধৰি ৰাজ্যৰ বহুকেইগৰাকী গন্যমান্য ব্যক্তি উপস্থিত থাক৷ সমষ্টিবাসী ৰাইজৰ প্ৰতিটো সুখ দুখৰ সমভাগী হোৱা চতিয়াৰ বিধায়ক পদ্ম হাজৰিকাক আজি এই উপাধি প্ৰদান অনুষ্ঠান উপলক্ষে জামুগুৰিহাটত আজি পুৱাৰ পৰাই এক উদুলি মুদুলি পৰিবেশৰ সৃষ্টি হয়।

জামুগুৰিহাটৰ পৰা জোন বৰাৰ প্ৰতিবেদন

ইউ এছ টি এমৰ “এন ই পি ২০২০: গেম চেঞ্জাৰ ফৰ স্কুল এডুকেশ্যন” শীৰ্ষক আঞ্চলিক কৰ্মশালা

ন মাইল, খানাপাৰা, ৰি ভোই বিদ্যালয় পৰ্যায়ত ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি ২০২০ক বাস্তৱ ৰূপ দিবলৈ বিদ্যালয়ৰ শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীসকলক সুসজ্জিত কৰিবলৈ বিজ্ঞান আৰু প্ৰয়ুক্তিবিদ্যা বিশ্ববিদ্যালয় মেঘালয়ে (ইউএছটিএম) বিভিন্ন অংশীদাৰ আৰু ৰাজ্য চৰকাৰৰ সৈতে সহয়োগিতা আগবঢ়াইছে। অসম উচ্চতৰ মাধ্যমিক শিক্ষা পৰিষদৰ সহয়োগত ইউ এছ টি এমে আয়োজন কৰা “এন ই পি ২০২০: এ গেম চেঞ্জাৰ ফৰ স্কুল এডুকেশ্যন” শীৰ্ষক এখন আঞ্চলিক কৰ্মশালাত আজি উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ বিভিন্ন প্ৰান্তৰ ১৫০০ ৰো অধিক শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীয়ে যোগদান কৰে। এনচিইআৰটি, চিবিএছই, ছেবা আৰু এছচিইআৰটিৰ বিশেষজ্ঞসকলে এনইপি আৰু বিদ্যালয় শিক্ষাৰ সৈতে জড়িত বিষয়সমূহৰ ওপৰত আলোচনা কৰে।


বিদ্যালয়ৰ শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰী সকলক উদ্দেশ্যি ভাষণ দি এনচিইআৰটিৰ প্ৰাক্তন সঞ্চালক অধ্যাপক বি কে ত্ৰিপাঠীয়ে কয়, “আমি শিক্ষকসকলক শিক্ষাৰ্থী আৰু অভিভাৱকসকলৰ কেনেদৰে যত্ন ল’ব লাগে তাৰ প্ৰশিক্ষণ দিব লাগিব, যাতে শিক্ষাৰ অৱস্থা আৰু ফলাফল সন্তুলিত হয়। এনইপিয়ে আমাক সকলোকে আহ্বান জনাইছে যে শিশুৱে নিজক বিচাৰি পোৱাৰ পৰা পৰিয়াল আৰু সমাজলৈ আৰু তাৰ পাছত প্ৰকৃতি আৰু বিশ্বৰ সৈতে কেনেদৰে আগবাঢ়ে, তাৰ অগ্ৰগতি আৰু সমন্বয়ই হৈছে এনইপিৰ প্ৰকৃত ৰূপায়ণ। তেওঁ “এনইপি 2020ৰ ওপৰত গুৰুত্বপূৰ্ণ দৃষ্টিভঙ্গী আৰু বিদ্যালয় শিক্ষাত ইয়াৰ প্ৰভাৱ” শীৰ্ষক বিষয়ত বক্তব্য আগবঢ়াইছিল। অনুষ্ঠানত মুখ্য অতিথি হিচাপে উপস্থিত থাকি এনচিইআৰটিৰ সঞ্চালক তথা এনচিটিই, নতুন দিল্লীৰ অধ্যক্ষ অধ্যাপক দীনেশ প্ৰসাদ সকলানীয়ে শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীসকলক উদ্দেশ্যি ভাষণ প্ৰদান কৰে। অসমৰ মাধ্যমিক শিক্ষা ব’ৰ্ডৰ অধ্যক্ষ, আই এ এছ (অৱসৰপ্ৰাপ্ত) শ্ৰী আৰ চি জৈনে “ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি 2020″ৰ ব্যৱহাৰিক ৰূপত অনুবাদৰ ওপৰত বক্তব্য আগবঢ়ায় বিদ্যালয়সমূহৰ প্ৰস্তুতি”। চিবিএছইৰ গুৱাহাটীৰ আঞ্চলিক বিষয়া শ্ৰী থঙ্খোলেট মটে আৰু এছচিইআৰটিৰ সঞ্চালক ড0 নিৰদা দেৱীয়েও এই অনুষ্ঠানত ভাষণ প্ৰদান কৰে । বিশিষ্ট সমাজ বিজ্ঞান গৱেষক, চি এছ চি ড0 পল পুডুচেৰীয়ে ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি 2020ৰ আলোকত উচ্চ শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত শিক্ষক আৰু ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলৰ বাবে কেৰিয়াৰ মুকলি শীৰ্ষক বিষয়ত বক্তব্য আগবঢ়ায়।


এই সন্দৰ্ভত ইউ এছ টি এমৰ আচাৰ্য মাহবুবুল হকে কয়, “এই ধৰণৰ কৰ্মশালা বিভিন্ন স্থানত নিয়মীয়াকৈ চলি থাকিব, আৰু বিশেষজ্ঞসকলক এনেধৰণৰ অধিৱেশন পৰিচালনা কৰিবলৈ আমন্ত্ৰণ জনোৱা হ’ব”। তেওঁ “স্কুল শিক্ষকসকলৰ বৃত্তিগত বিকাশ আৰু কেৰিয়াৰ প্ৰগতিঃ এক আগুৱাই যোৱা পথ” শীৰ্ষক বিষয়ত আলোচনা কৰে।
সভাপতিৰ ভাষণত ইউ এছ টি এমৰ উপাচাৰ্য অধ্যাপক জি ডি শৰ্মাই কয়, “নতুন শিক্ষা নীতি পূৰ্বৰ শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ পৰা এক উল্লেখয়োগ্য পৰিৱৰ্তন। সময়ৰ লগত সলনি নহ’লে আমি পুৰণি হৈ যাম। এন ই পি ২০২০ ক কাৰ্যকৰী ৰূপ দিবলৈ সকলো স্তৰৰ শিক্ষকক সুসজ্জিত কৰাৰ অতি জৰুৰী প্ৰয়োজন আছে যাতে এই নীতিৰ প্ৰকৃত সুফল তৃণমূল পৰ্যায়ত লাভ কৰিব পৰা যায়। এক অন্তৰঙ্গ আলাপ অনুষ্ঠানো অনুষ্ঠিত হয় য’ত সংশ্লিষ্ট বিশেষজ্ঞসকলে প্ৰশ্ন আৰু মতামত গ্ৰহণ কৰে।ইয়াৰ পূৰ্বে আদৰণি ভাষণ আগবঢ়ায় ইউ এছ টি এমৰ প্ৰ’ উপাচাৰ্য ড0 বি কে দাসে। শলাগৰ শৰাই আগবঢ়াই ইউ এছ টি এমৰ শৈক্ষিকপঞ্জীয়ক ডঃ এ এইচ বৰভূঞাই কয় যে এই কৰ্মশালাৰ মূল লক্ষ্য হ’ল বিদ্যালয়ৰ শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীসকলক এনইপিৰ নীতি-নিয়মসমূহৰ লগত অভ্যস্ত কৰি তোলা আৰু দেশৰ শিক্ষা ব্যৱস্থাত গভীৰ প্ৰভাৱ পেলোৱাৰ দিশত এই নীতিৰ অধীনত লোৱা হ’ব লগীয়া সংস্কাৰসমূহৰ বিষয়ে জ্ঞান প্ৰদান কৰা।

প্ৰায় ৪ বছৰ পিছত অনুষ্কা শৰ্মাই নেটফ্লিক্সত মুক্তি পোৱা ‘কালা’ ছবিখনত কেমিঅ’ চৰিত্ৰত অভিনয়…

নেটফ্লিক্সত মুক্তি পোৱা ‘কালা’ ছবিখনত অনুষ্কা শৰ্মাই কেমিঅ’ চৰিত্ৰত অভিনয় কৰিছে। প্ৰায় ৪ বছৰ পিছত অনুষ্কাক পৰ্দাত দেখি অনুৰাগীসকল আনন্দিত।

বলীউডৰ অভিনেতা ইৰফান খানৰ পুত্ৰ বাবিল খানে প্ৰথমখন ছবিৰ পৰাই আধিপত্য বিস্তাৰ কৰিছে। ছ’চিয়েল মিডিয়াত বাবিল খানৰ ছবি ‘কালা (কালা)’ৰ ওপৰত বহু চৰ্চিত হৈছে।

বাবিলৰ বিপৰীত অভিনেত্ৰী ডিমৰিও মুখ্য চৰিত্ৰত অভিনয় কৰিছে। চিনেমাখন মনোবিজ্ঞানসন্মত নাটক, যাৰ ভিডিঅ’ ভাইৰেল হৈ আছে। ছবিখনত বলীউডৰ অভিনেত্ৰী অনুষ্কা শৰ্মাৰ কেমিঅ’ইও সকলোৰে দৃষ্টি আকৰ্ষণ কৰিছে।

মাতৃ হোৱাৰ পিছত প্ৰায় চাৰি বছৰৰ মূৰত অনুষ্কা শৰ্মাক পৰ্দাত দেখি আনন্দিত হৈ পৰিছে অনুৰাগীসকল। ছচিয়েল মিডিয়াত ব্যাপকভাৱে শ্বেয়াৰ কৰা হৈছে কালাৰ গীত ‘ঘোদে পে সাৱাৰ’ৰ ক্লিপটো। আচলতে অনুষ্কাই এই গীতটোত কেমিঅ’ ৰ’ল কৰিছে আৰু ক’লা-বগা ৰঙত অভিনয় কৰিছে, অনুষ্কাক গীতটোত শাৰী পিন্ধি নাচি থকা দেখা গৈছে। অনুষ্কাক দেখি আচৰিত হৈ অনুৰাগীসকলে ভিডিঅ’টো শ্বেয়াৰ কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে।

https://twitter.com/Juhiiithebeauty/status/1599027700605550592?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1599027700605550592%7Ctwgr%5Ee745c18f48a0be7246e780faf6cd56a3aba9f1a4%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.abplive.com%2Fentertainment%2Fott%2Fanushka-sharmas-cameo-in-qala-leaves-fans-surprised-song-ghode-pe-sawaar-clip-goes-viral-2273900

অনুষ্কাক ‘ঘোদে পে সাৱাৰ’ গীতটোত ১৯৪০ চনৰ এগৰাকী নায়িকাৰ চৰিত্ৰত দেখা গৈছে। লিপ ছিংকিং ক’লা-বগা এনচেম্বলত দেখা গৈছে শাৰী পিন্ধি। নেটিজেনে টুইটাৰত গীতটোৰ ক্লিপ শ্বেয়াৰ কৰি অভিনেত্ৰীগৰাকীক প্ৰশংসা কৰিছে।

শীতকালৰ ৰোগ আৰু ল’বলগীয়া সতৰ্কতাসমূহ জানক…

এতিয়া শীতকাল চলি আছে৷ গ্ৰীষ্মকালৰ তুলনাত শীতকাল বহুতৰ বাবে বেচি সুখপ্ৰদ বা আৰামদায়ক৷ জহকালিৰ তুলনাত জাৰকালি ৰোগৰ প্ৰাদূৰ্ভাৱো কম৷ বছৰটোত শীতৰ প্ৰভাৱ বেচি থকা অঞ্চলসমূহৰ লোকক কমকৈ ৰোগাক্ৰান্ত হোৱা দেখা যায়৷ তাৰ বিপৰীতে ট্ৰপিকেল দেশসমূহত, য’ত গৰম আৰু বৰষুণ বেচিকৈ পৰে  সেই অঞ্চলসমূহত নানাবিধ ৰোগৰ প্ৰাধান্য পৰিলক্ষিত হয়৷ কিন্তু জাৰকালি জানো ৰোগ নোহোৱাকৈ থাকে ?  আজিৰ আলোচনাত জাৰকালি দেখা যোৱা সাধাৰণ (Common) অসুখসমূহৰ  বিষয়ে, তাৰ প্ৰতিকাৰ আৰু ল’বলগীয়া সাৱধানতাসমূহৰ বিষয়ে চৰ্চা কৰিম৷ আলোচনাৰ সুবিধাৰ্থে নিম্নলিখিত বিষয়সমূহ বাচি লৈছোঁ ৷

চৰ্দি বা পানী লগা

ইনফ্লুৱেঞ্জা

সাধাৰণতে মানুহে  ইয়াক ফ্লু বুলিও চিনাকী দিয়ে৷ ই হ’ল ভাইৰাচজনিত এবিধ  সংক্ৰামক  ৰোগ৷ ই কেতিয়াবা ব্যাপকভাবে একোটা অঞ্চলৰ লোকক ৰোগাক্ৰান্ত কৰা দেখা যায়৷ জ্বৰ,কাহৰ ওপৰিও  এই ৰোগত মূৰৰ বিষ, ডিঙিৰ বিষ,বন্ধ নাক বা নাকৰ স্ৰাৱ বোৱা, গাৰ বিষ,গাঁঠিৰ বিষ, বমি, চকু ৰঙা পৰা, শৰীৰৰ দুৰ্বলতা আদি লক্ষণে দেখা দিয়ে৷ ব্যক্তিভেদে  মানুহৰ দেহত ৰোগৰ লক্ষণসমূহ কম বেচি হব পাৰে৷ আৰম্ভণিতে পানীলগা আৰু ইনফ্লুৱেঞ্জাক পৃথক কৰি চিনাক্ত কৰা কঠিন যেন লাগিব পাৰে৷ কিন্তু সাধাৰণতে ইনফ্লুৱেঞ্জাত বেচি মাত্ৰাত ততালিকে জ্বৰ উঠে আৰু ৰোগী কম সময়তে কাহিল হৈ পৰে৷ কিছুমান চৰাই আৰু পোহনীয়া জন্তুৰ

(যেনে গাহৰি,ঘোৰাৰ) শৰীৰত এই আৰ এন এ ইনফ্লুৱেঞ্জা ভাইৰাচৰ বসতি৷ কদাচিত তাঁহাতৰ পৰা মানুহৰ দেহলৈ সংক্ৰমন ঘটিলে বাৰ্ডফ্লু (H5N1) আৰু চোৱাইনফ্লু (H1N1)  নামেৰে গুৰুতৰ মহামাৰী ৰূপ দেখা দিব পাৰে৷ বাৰ্ডফ্লুত উল্লেখিত লক্ষণসমূহ গুৰুতৰ ৰূপত হোৱাৰ ওপৰিও ডায়েৰিয়া বা হাগনি হোৱা দেখা যায়৷ ভালদৰে মাস্কৰ ব্যৱহাৰ কৰি সঘনাই ভালদৰে এন্টিচেপ্টিকৰে হাত ধুলে ৰোগ বিয়পা  ভালেখিনি প্ৰতিৰোধ কৰিব পাৰি৷

ফ্লুৰ চিকিৎসা

বিশ্ৰাম, জল আৰু জুলীয়া পদাৰ্থৰ প্ৰচুৰ সেৱন, জ্বৰত পেৰাচিটামল (এস্পিৰিন নহয়)  খাব৷ কেতিয়াবা বেক্টেৰিয়াৰ সংক্ৰমণ হলেহে এন্টিবায়টিক চিকিৎসকে লবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে৷ এন্টিভাইৰেল ঔষধৰ প্ৰয়োগৰ লাভালাভ সম্বন্ধে এতিয়াও সুনিশ্চিতভাবে কোৱা নাযায়৷

ফ্লু ভেকচিনে এবছৰৰ বাবে সুৰক্ষা দিয়ে সেয়ে বছৰৰ মূৰে মূৰে ইয়াক লোৱাটো বাঞ্চনীয়৷অনায়াসে বেচি বিপদৰ সন্মুখীন হোৱাৰ সম্ভাৱনা থকা এইসকল হ’ল – ৬৫বছৰৰ ওপৰৰ আৰু ৫বছৰৰ তলৰ বয়সৰ লোক, গৰ্ভৱতী মহিলা, আন অসুখত (যেনে ডায়েবেটিজ, হৃদৰোগ, হাঁপানী আদিত) ভোগী থকা লোক – এনেলোকে প্ৰতিষেধক ছিতা লোৱাটো একান্তই আৱশ্যক ৷

মূৰৰ বিষ

চাইনাচৰ অসুখ, মাইগ্ৰেইনত ভোগাসকলৰ বাহিৰেও আন যি কোনো লোকৰ শীতকালত  সাময়িকভাবে মূৰৰ বিষ হব পাৰে৷ সেয়া বিশেষ চিন্তনীয় বিষয় বুলি ভাবিব নালাগে৷ আকস্মিক ঠাণ্ডা লাগিলে বা বেচিকৈ এচিৰ শীতলতাৰ পৰাও মূৰৰ বিষ হব পাৰে৷ একাপ গৰম চাহ বা এটা পেৰাচিটামল টেবলেটে ইয়াৰ উপশম ঘটাব পাৰে৷

চৰ্মৰোগ

শীতকালত ছাল শুষ্ক হোৱা, ওঁঠ আৰু হাত-ভৰিৰ ছাল ফটাৰ ওপৰিও খজুৱতি হব পাৰে৷ সেয়ে  শৰীৰৰ পৰিস্কাৰ-পৰিচ্ছন্নতা অতি লাগতিয়াল৷ গৰম পানীৰে হ’লেও চাবোন ব্যৱহাৰ কৰি দৈনিক গা অৱশ্য ধুব লাগে৷ চিকিৎসকে খজুৱতি উপশম ঘটাবলৈ এন্টি-এলাৰ্জিক দৰৱ খাবলৈ আৰু লগাবলৈ ষ্টেৰ’ইডজাতীয় মলম  দিয়ে৷ শীতকালত ছাল ভালে ৰাখিবলৈ নিশা শৰীৰত নাৰিকল তেলৰ মালিছ্ কৰাতো উপকাৰী৷ শীতকালত  মৌজোল আৰু নেমুৰ ৰস কুহুমীয়া গৰমপানীত মিহলাই দৈনিক পুৱা এগিলাচ নিয়মীয়াকৈ সেৱন কৰিলে শৰীৰত অলাগতিয়াল চৰ্বি জমা নহয় আৰু ছালৰ বৰণ উজ্বল হয় ৷

হাঁপানী

জেনেটিক কাৰণ আৰু বাতাবৰণৰ  প্ৰভাৱত হাঁপানীৰ লক্ষণসমূহ সহজে প্ৰস্ফুটিত হয়৷  বায়ু মণ্ডলত থকা বিভিন্ন তত্ব হাঁপানীৰ কাৰক (এলাৰ্জেন) হব পাৰে৷ মূলত: উশাহ লোৱাত কষ্ট, নিশ্বাসত শব্দ হোৱা,কাহ, বুকৰ কষ্ট আদিয়েই  হাঁপানীৰ প্ৰধান লক্ষণ৷ আজিকালি ষ্টেৰ’ইডৰ বাহিৰেও মন্টোলুকাস্ত আদি  দৰৱৰ সহায়ত এই ৰোগ ভালেখিনি নিয়ন্ত্ৰণত ৰখাতো সম্ভৱপৰ হৈছে ৷

গাঁঠিৰ বিষ

শীতকালত কিছুমান লোকৰ পূৰণা গাঁঠিৰ বিষৰ উক্ দিয়ে বিশেষকৈ কিছুমান বয়সিয়াল লোকৰ৷ সেয়ে শীতকালত বয়সিয়াল লোকসকলে সতৰ্কতা অৱলম্বন কৰাটো বাঞ্চনীয়৷শৰীৰত মিঠাতেলৰ মালিছ কৰি  শীতকালত দৈনিক ৰ’দ লোৱাটো লাভজনক – ইয়াৰ দ্বাৰা শৰীৰে লাগতিয়াল ভিটামিন- ডি আহৰণ কৰে৷ আন এটি ঘৰুৱা চিকিৎসা হ’ল-এগিলাচ গাখীৰত অলপ  হালধি  মিহলাই  খালে শীতকালত হোৱা গাঁঠিৰ বিষৰ উপশম ঘটে ৷

হৃদৰোগ

শীতকালত উচ্চ ৰক্তচাপ আৰু  এনজাইনা জাতীয় হৃদৰোগ বেচিকৈ হোৱা দেখা যায় সেয়ে এনে ৰোগ ধৰা পৰা লোকসকল সাৱধানে থকাটো মংগলজনক৷

অন্যান্য লাগতিয়াল কথা

ধূম্ৰপান আৰু মদ্যপানে শীতকালৰ যি কোনো ৰোগ বৃদ্ধি কৰিব পাৰে,গতিকে সেয়া এৰাই চলাটো বাঞ্চনীয়৷ নিয়মীয়া ব্যায়াম আৰু সন্তুলিত পুষ্টিকৰ আহাৰ শৰীৰৰ ৰোগ প্ৰতিৰোধ ক্ষমতা বৃদ্ধি কৰাত সহায়ক৷ সঘনাই চৰ্দিত ভোগা লোকসকলে, হাঁপানীৰ ৰোগীসকলে,বিভিন্ন এলাৰ্জিক চৰ্মৰোগত  ভোগা লোকসকলে ‘হিষ্টাগ্লবিন’ নামৰ শৰীৰৰ প্ৰতিৰোধক ক্ষমতা বঢ়োৱা বেজী চিকিৎসকৰ লগত পৰামৰ্শ কৰি লব পাৰে৷

পানীলগা বিষয়ৰ প্ৰৱন্ধত এই বেজীৰ বিষয়ে জনোৱা হৈছে৷মোখনিত এটা কথাই কম শীতকালত ল’বলগীয়া সতৰ্কতাসমূহ পালন কৰি সাৱধানে চলক আৰু শীতকালক সম্পূৰ্ণকৈ উপভোগ কৰক৷ যি কোনো ঔষধ নিজে সেৱন কৰাৰ আগতে তাৰ পাৰ্শ্বক্ৰিয়াৰ বিষয়ে জানি লওক আৰু ৰোগ জটিল হোৱাৰ আগতেই চিকিৎসকৰ পৰামৰ্শ লৈ ৰোগীক বিপদমুক্ত কৰাওক৷

ডা০ ভূপেন শইকীয়া